Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Facebook-ahtaajat ja lakko

Vierailija
18.03.2010 |

Olenko ainoa, josta tuntuu että nyt sahaavat ahtaajat sekä omaa että Suomen oksaa. En jaksa tuntea sympatiaa tätä ammattikuntaa kohtaan. Heillä on palkka kohdallaan.

Nyt oikeastaan toivon, että näitä facebook ja muita ahtaajia tulee riittävästi ja varsinaiset ahtaajat saavat lakkoilla hamaan tulevaisuuteen saakka.

En käsitä tällaista järjetöntä ahneutta. Silloin on ok neuvotella etuisuuksia, kun ajat ovat hyvät. Jos edut ovat kohdallaan, niin aihetta ei ole.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sua vaan vituttaa se että joku tienaa enemmän kuin sinä.

Vierailija
2/18 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisivat maksaa aiheutuneet tappiot yhteiskunnalle, yrittäjille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sua vaan vituttaa se että joku tienaa enemmän kuin sinä.

Vierailija
4/18 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yrittäjänä tilannut kaikki kamat nyt maantiekuljetuksina. Vähän kalliimpaa se on tietysti, eli pidemmän päälle ei voi harrastaa, mutta väliaikaisesti näin.

Ja kyllä se on minun tilipussista pois, eli ahtaajat lakkoilee mun rahoilla ihan suoraan. Eikä voi sanoa, etteikö v..ttais oikeen urakalla tommonen!

Ja en vastusta yleistä lakko-oikeutta, vaan ainoastaan sitä, että lakkoillaan ilman hyvää syytä, ahneuttaan! Hoitsut oli todellisessa palkkakuopassa, kun lakkoilivat ja tekivät sen hyvään aikaan.

Taantuman aikana kuuluu kuitenkin puhaltaa yhteen hiileen, eikä aiheuttaa miljoonatappioita oman ylitsevuotavan ahneuden vuoksi!

Ja hei, muistetaas, että ahtaajat on suurimmaksi osaksi vailla mitään koulutusta, eli aika perhanan hyvillä liksoilla porskuttelevat siihen nähden!

Vierailija
5/18 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on lomauttanut porukkaa kutsua sitten vakituisten tilalle väliaikaista porukkaa facebookin kautta? Kaikkiin hommiinhan nuo ei pääse, turvallisuuspassit jne., vuokratyövoimaa saa kontn purkuun työkkäristä halvalla muutenkin.

Vierailija
6/18 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut ensimmäisenä mieleen, että ahtaajilla ovat asiat niin surkeasti. Moni naisvaltainen ala (hoitajat, opettajat) voisivat sitäkin suuremmalla syyllä lakkoilla.

Naisilla on vaan se paha tapa, että lakkoajaksikin etsitään aika, joka sopii kaikille parhaiten. Ahtaajathan taitaa olla pääosin miehiä. Koulutuskin kai aika kevyt näihin töihin.

Vierailija
7/18 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettajilla on munaton liitto kun juuri hyväksyi 0,8% korotuksen, mutta kyllähän sitten olisi alkanut uikutus niistä hyvistä lomista...

Vierailija
8/18 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahtaajat kyllä sahaavat oman oksansa ihan irti poikki - ja hyvä niin, ei tuollaiset työtä ansaitse. Ryypätkööt kotonaan työttömina (viitaten siihen miten humalassa osa oli tuossa rytäkässä).

Vierailija
9/18 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin kun kuuli mitä Kotkan Mussalossa tapahtui lakkolaisten toimesta.

Vierailija
10/18 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni joutuu jäämään lakkoon, vaikka ehkä haluaisi tehdä töitäkin.

Jotenkin tuntuu, että tässä saattaa tulla tilanne että ihmiset harkitsevat liittoihin kuulumisen mielekkyyttä. Ehkä joku Loimaan säästökassa (onkohan sitä enää, oli joskus) tyyppinen liitto antaa paremman turvan.

Vierailija
11/18 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei ole mitään järkeä liittyä kassaan.

Vierailija
12/18 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan samanlaista ammattitaidotonta ilman turvallisuus ja trukkikortteja olevia kuin mitä konttien purkamisessa käytetään yleisesti sitten kontin tilanneen päässä. Loimaan liitto toimii ihan ok, jos ansiosidonnaista haluaa varmistaa, ensimmäistä maksua sain itse odotella liki 3 kk. Oikeusturvaa saa lisämaksusta, jos työnantajan kanssa tulee känään, liiton kassat hoitaa tuon ja muun edun ajamisen samaan hintaan.

Vierailija
13/18 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin tekniikan ja kemian alan käyneillä. Täysin ammattitaidottomia tuskin noissa facebookin ahtaajissa on, nykyisin jokaisella jokin ammattikoulutus löytyy.

Siellä on varmasti paljon ihan oikeasti ahtaajia ja vuosia niitä hommia tehneitä. Minun miehenikin ilmoittautui tuonne ja on tehnyt noita hommia joskus opiskeluaikana useamman vuoden iltaisin ja viikonloppuisin ja kesäisin ja silloin oli työsopimus aina päivän kerrallaan ja ne sai hommia, jotka ehtivät aamulla ensimmäisenä jakoon ja ne jotka eivät ehtineet joutuivat iltavuoroon.

Vierailija
14/18 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta entäs jos tulee yleislakko, kuten SAK vilauttelee?

niin se yleislakko TULEE! Ja minä olen mukana.

Vierailija
15/18 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaa kenkää koko lakkoilevalle ahtaajasakille ja palkata uudet ihmiset tilalle. Todella itsekästä ja lyhytnäköistä touhua.

Vierailija
16/18 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vanhalle paskasakille kenkää. tai siis olkoot lakossa vaikka 100 vuotta.

Vierailija
17/18 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma kun tähän läksivät.

Vierailija
18/18 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kerrataan vielä: Ahtaajilla ei ole mitään koulutusvaatimuksia. Työ ei ole sen raskaampaa kuin mikään muukaan fyysinen työ.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan