Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kaikkee puolukoista

Vierailija
18.03.2010 |

pakastin on niitä täynnä, mitä niistä keksis kun lapset ei ainakaan kovin happamista jutuista tykkää. jos niistä vaikka piikarraa väsää niin mitä muuta siihen ?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahkaa,Floravanillaa, banaania ja puolukoita. Hyvä jälkkäri tai muuten vaan syötävä..

Vierailija
2/4 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolukat on hyviä puurossa. Tee vaikka ihan tavallinen ruis- tai neljänviljan hiutalepuuro ja sekoita siihen reilu lusikallinen sokeroitua puoluskkasurvosta lautasta kohti. Tai tee vispipuuro ruisjauhoista tai mannasta.

Piirakoista mun suosikkejaani ovat kaurataikinapohjaan tehnyt piirakat, joissa on esim puolukkaa ja omenaa ja sokeria (jos on pakastettuja marjoja, kannattaa sekaan laittaa myös vähän perunajauhoa, koska niistä tulee paljon nestettä) tai vaihtoehtoisesti kermaviili- tai jogurttiseos marjojen päällä (purkki jugurttia, vähän sokeria ja vaniljasokeria, kananmuna)

lisäksi puolukka sopii kaikkiin salaatteihin ja kaikkien liharuokien kanssa sellaisenaan syötäväksi. Jos lapset eivät syö sellaisenaan tai survoksena niin kuorten happamuutta pienentää kuin KIEHAUTAT survoksen sokerin kanssa. Se vähentää kyllä vitamiineja, mutta jää niitä vielä sittenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- 2 dl puolukoita

- 5 dl Turkkilaista jugurttia

- 2 dl kuohukermaa tai Flora Vispiä

- sokeria maun mukaan

Laita kaikki ainekset tehoseikkoittimeen/vastaavaan ja pyöritä hetken aikaa. Itse käytän sauvasekoitinta. Jos on liian paksua, lisää vaikka maitoa hiukan. On tosi hyvää ja terveellistä. Kerman voi toki korvata maidolla tai vaniljajäätelöllä. Lisäksi olen laittanut sekaan pellavansiemenrouhetta pari ruokalusikallista.

Vierailija
4/4 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä