Valmistujaisbileet 30-40 hengelle - voinko kutsua ystäviäni ilman puolisoa,
jota en ole koskaan tavannut?
Suunnittelen vuokratilassa pidettäviä kemuja ja pohdin, onko ok kutsua vain ihmisiä, jotka tuntee. Muutama ystäväpariskunta ja sitten omia työkavereitani ja ystäviä vuosien varrelta ilman puolisoa. Istuttaisin työkaverit omaan pöytäänsä ym., pariskunnat omaansa ym. Mitä mieltä olette?
Kommentit (12)
Silloin kun on vakiintunut kumppani ystävällä, niin hänet kutsutaan myös, paitsi jos kyseessä on tällanen "tyttöjen ilta" tms. missä ei kellään ole siippaa mukana.
Mutta kuten edellinenkin vastaaja kirjoitti, sinä teet kuten parhaaksi näet omien juhliesi kanssa. Itseltä vaan saattaisi jäädä lähtemättä..
Kun juhlan aihe liittyy kuitenkin tiukasti opiskeluun, puolisot olisivat aika ulkopuolisia, jos eivät sua edes tunne.
jättäisin tulematta, jos kutsuttais ilman puolisoa. Eri asia, jos olis kyse tyttöjen illasta. En mene joka ikiseen paikkaan miehen kanssa, mutta kyllä mua loukkais, jos mies ei olisi tervetullut.
jo siitä syystä että rajan on mentävä jossain.
Tuskin kukaan haluaisi lähteä henkilön valmistujaisiin jota ei tunne en minä ainakaan.
Oudolta tuntuisi saada kutsu itselleni täysin tuntemattoman ihmisen valmistujaisiin.
Minä antaisin ihmisten hakeutua itse istumapaikoilleen niin ei tulisi selkeää kahtiajakoa sinun toimestasi.
Voisin kuvitella että joka tapauksessa tutut hakeutuu toistensa viereen.
Oman ja puolisosi paikan toki päätät ja valitse se niin että katseyhteys on vieraisiin, pöydän pääty on paras.
jonne sain kutsun yksin. Oletin, että juhlat ovat ns. tyttöjen bileet, kun miestä ei kerran kutsuttu. No oli aika karua todeta tilanne paikan päällä, kun kaikki muut olivatkin paikalla puolisoineen.
Eli sinuna kutsuisin kyllä puolisotkin ja jättäisin heidän oman harkintaansa tulevatko vai eivät.
Me ollaan saatu kutsuja miehen työkavereiden johonkin juttuihin, harvoinhan noita tulee, mutta jos eivät ole miehen ystäviä myös, en ole itse mennyt vaan jäänyt lasten kanssa kotiin. Eivät ole olleet illallisjuttuja, vaan business-kokkareita ym. En myöskään lähtenyt miehen puolitutun häihin. Minusta monet kutsuista ovat muodon vuoksi, eivät välttämättä oleta, että puolitutut ja ventovieraat tulisivat juhliin.
Toki haluan tutustua ihmisiin. Mutta en välttämättä valmistujaisjuhlissani.
-ap
Ei kovin fiksua, jos päätät toimia noin.
kutsussa oli vaan mun nimi, ei mieheni (olimme siis jo ihan aviopari, ettei kyseessä ollut mikään satunnainen pano). Syyksi hän kertoi joskus humalassa, ettei oikein pidä miehestäni jne. No, ajattelin et ok, sinne on kutsuttu muutkin opiskelu - ja työkaverit ilman siippojaan. Oli aika ikävä yllätys häissä, kun monet toivat sinne uusia tyttöystäviään ja poikaystäviään ja täysin tuntemattomia aveccejaan. Lähdin suoraan ruuan jälkeen kotiin itku kurkussa enkä ole sen jälkeen tähän ystävään yhteyttä pitänyt. Siis voi olla naurettavaa, mutta loukkaannuin tosi paljon tästä.
ainakin mennään yhdessä kaikkialle. Luokkakokoukseensa meni mies yksin, mutta jatkoilla tavattiin taas. :P
Kyllä meidän piireissä on ihan oletuksena, että jos on jotkut yleiset juhlat, niin puolisotkin ovat tervetulleita.
Kun ajattelen, niin olisi kovin kumallista kutsua esim. vanhaa ystävääni jonka miestä en ole tavannutkaan ilman miestään yhtään mihinkään.
En periaatteesta tulisi juhliisi.
Jos kutsuisit avec, luultavasti puolisoni ei liittyisi seuraan koska ei tunne sinua.
En periaatteesta tulisi juhliisi.
Jos kutsuisit avec, luultavasti puolisoni ei liittyisi seuraan koska ei tunne sinua.
esimerkiksi viime kesänä mies meni ilman mua serkkunsa häihin, en saanut töistä oikein vapaata enkä ole ikinä tavannut koko serkkua. Mielestäni olisi silti ollut tökeröä, jos mieheni olisi kutsuttu ilman minua.
Samoin saatan itse mennä ilman miestä jonnekin, missä hän ei tunne ketään (mieheni on aika epäsosiaalinen, joten ei edes oikein tutustu) mutta se, että mieheni kutsutaan, kuuluu asiaan.
Vähän kuulostaa siltä, että tilanteesta on helppo jonkun pahoittaa mielensä. Minä pitäisin ainakin vähän tökerönä. Etkö halua tutustua uusiin ihmisiin, tavata ystäviesi tärkeitä elämänkumppaneita?
Mutta ei kai sitä mikään estä, jos niin ehdottomasti haluat. Varmaan siihenkin ratkaisuun joku keksisi tosi hyvät perustelut.