Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehellä vauvakuume, ei voi olla totta...

Vierailija
18.03.2010 |

Meillä on kuusi lasta (yhdet kaksoset) ja kaikkien kohdalla miestä on saanut suostutella ja odottaa, että hän on valmis seuraavaan vauvaan. Isänä on tästä huolimatta ollut todella hyvä ja lapset ovat hyvin läheisiä niin isänsä kuin minunkin kanssa.

Minä olin ajatellut, että meidän lapset olisi tässä kun nuorinkin alkaa olla jo melko omatoiminen. Yllätyksekseni mies kuitenkin tässä jokin aika sitten alkoi puhua, että eikös se ois kiva vielä yks vauva. Olin rehellisesti kun puulla päähän lyöty, en ois ikinä kuvitellut kuulevani tuota lausetta mieheni suusta. Aiemmin olisin varmasti ollut ikionnellinen, jos mies ois kerrankin ensin sanonut haluavansa vauvan, mutta nyt en tiedä mitä ajatella.

Olen vähän aikaa sitten perustanut yrityksen ja tämän takia en pystyisi olemaan pitkään kotona, en edes vuotta, kuten aiempien kanssa. Kotona lapsemme ovat saaneet olla kuitenkin sen pari vuotta kun mies on ollut toisen vuoden aina vauvan kanssa kotona. Mies kyllä sanoi, että voisi jäädä kyllä kotiin jo ennen kun vauva on vuoden, mutta en tiedä kykenisinkö jättämään niin pientä, vaikka tiedän, että mieheni kyllä pärjäisi vauvan kanssa.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isukille 37v tuli vauvakuume, ja meidänki lapsilukumäärän piti olla tässä. Mutta niin vain on nyt seiska tulossa :)

Mullahan on vain ihanaa kun saan vielä kerran kokea sen vauva-ajan. :)

Meillä on ihanat miehet!

Vierailija
2/14 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varaa noin moneen lapseen? Oikeesti, miten palkkatulot riittää nykypäivänä noin monen lapsen elättämiseen? Kolmekin lasta on jo tosi kallista. Toista oli ennen kun asuttiin maalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuullostaa viidenkympin villitykseltä.

Vierailija
4/14 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kirjoitit että miehelle on nyt YHTÄKKIÄ tullut vauvakuume, ja olet vasta VÄHÄN AIKAA sitten perustanut yrityksen, niin tuli heti mieleen että ei kai vaan miestä ole alkanut pännimään kun et nyt enää ehdi yritykseltäsi hoitamaan kotitöitä samalla tavalla kuin kotiäitinä ollessasi, eli mies joutuu nyt tekemään kotitöitä myös/enemmän kuin ennen?

ja mies sitten kätevästi ajattelee, että pääsisi palaamaan leppoisaan arkeensa (=istahtaa töistä tullessaan valmiiseen ruokapöytään, ottaa sen jälkeen nokkaunet sohvalla, kodissa jonka vaimo on päivän aikana siivonnut...) ainakin vielä muutamaksi vuodeksi, jos teille tulisi vielä yksi lapsi..?

Tietysti jos mies on sanonut, että voisi jäädä kotiin ennenkuin vauva on vuoden, mutta onko miehesi oikeasti sen tyyppinen että tekisi tämän ja hoitaisi kotiaskareetkin, vai lupaileeko vain että suostuisit vielä yhteen lapseen?

Vierailija
5/14 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kun on aina tehty kotityöt puoliksi riippumatta siitä kumpi on ollut kotona. Molemmat osaa kaikki hommat, kyse lähinnä siitä kummalla on aikaa. Ja minä olen kotona kyllä suurin piirtein saman verran mitä ennen yrityksen perustamista, siihen se ei ole vaikuttanut. Olin siis vieraalla töissä ennen kun perustin yrityksen.

Mies on ollut aiemmin omasta ehdotuksesta lasten kanssa kotona sen toisen vuoden ja heillä on mennyt todella hyvin enkä epäile, etteikö mies olisi vauvan kanssa kotona hieman pidempään tällä kertaa. En vaan tiedä haluanko ns. alottaa alusta. Iän puoleen meillä ei nyt kauhea hengenhätä ole, mutta älytöntä ikäeroakaan haluais.

ap

Kun kirjoitit että miehelle on nyt YHTÄKKIÄ tullut vauvakuume, ja olet vasta VÄHÄN AIKAA sitten perustanut yrityksen, niin tuli heti mieleen että ei kai vaan miestä ole alkanut pännimään kun et nyt enää ehdi yritykseltäsi hoitamaan kotitöitä samalla tavalla kuin kotiäitinä ollessasi, eli mies joutuu nyt tekemään kotitöitä myös/enemmän kuin ennen?

ja mies sitten kätevästi ajattelee, että pääsisi palaamaan leppoisaan arkeensa (=istahtaa töistä tullessaan valmiiseen ruokapöytään, ottaa sen jälkeen nokkaunet sohvalla, kodissa jonka vaimo on päivän aikana siivonnut...) ainakin vielä muutamaksi vuodeksi, jos teille tulisi vielä yksi lapsi..?

Tietysti jos mies on sanonut, että voisi jäädä kotiin ennenkuin vauva on vuoden, mutta onko miehesi oikeasti sen tyyppinen että tekisi tämän ja hoitaisi kotiaskareetkin, vai lupaileeko vain että suostuisit vielä yhteen lapseen?

Vierailija
6/14 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuntuu toimivan!

Vierailija
7/14 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuntuu toimivan!

Vierailija
8/14 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nyt 3 lasta ja mies vihjailee jatkuvasti neljännestä.

Kuulemma hänen salainen unelmansa olisi 5-6 lasta ja koti maalla. En kyllä tiedä kuinka tosissaan hän tuosta haaveilee, kun käytännössä elämäntapamme on kuitenkin aika kaupunkilainen. Minä en voisi kuvitella olevani mikään suurperheellinen maatilan hengetär.

Vierailija
9/14 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos kuudesta lapsesta ei ole yhtään halunnut ja vaimo on, niin mitäs jos se ajatteli kokeilla vähän eri lähestymistapaa varmistaakseen, että lastenteko loppu vihdoin!

Vierailija
10/14 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies ei halunnut uutta vauvaa yhtä nopeasti kun minä. Kaikki lapset on saaneet alkunsa vasta kun mieskin on lapsen halunnut.

ap

mutta jos kuudesta lapsesta ei ole yhtään halunnut ja vaimo on, niin mitäs jos se ajatteli kokeilla vähän eri lähestymistapaa varmistaakseen, että lastenteko loppu vihdoin!

Vierailija
11/14 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivoisi vauvelia. Niin mukavan miehisesti aina asiasta juttelee ja selvästi yrittää pehmitellä minua. Meillä molemmat lapset on jo koulussa. Että kyllä se voi näinkin päin olla.

Vierailija
12/14 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oltiin puhuttu, että kolme riittä meille. Mutta aikani pohdittuani päätettiin, että neljäs saa tulla jos on tullakseen, ei siis varsinaisesti yritetty. Neljäs sai alkunsa reilu vuosi ehkäisyn jäätyä pois. Päivääkään emme ole katuneet, nyt minä tosin kaipaisin viidettä, mutta saas nähdä :)

Vierailija
13/14 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on 23v ja hänellä on vauvakuume. Meillä on jo kaksi lasta, riittäisi hyvin minulle...

Vierailija
14/14 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuullostaa viidenkympin villitykseltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän