ison lapsen pesut
Miten hoidoatte isomman lapsen aamu/iltapesut. Nyt tulee vielä tuo lähes 4-vuotias nostettua lavuaarille pepun pesuun sekä kasvojen ja käsien pesuun. Menee jotenkin samalla rutiinilla, kun pikkusisarustakin pestään niin. Miten siis pestä jatkossa, kun alkaa jo vähän käydä käsivarren päälle. Vaippaakaan ei ole ollut käytössä aikoihin. Onko alapesu tärkeää tehdä aamuin illoin, kun kuitenkin kakan jälkeen pesen aina vedellä. Iho ei kestä suihkua/kylpyä päivittäin.
Kommentit (7)
iltaisin joko vessan käsisuihkulla tai sitten ihan kylppärissä. Pienemmän jaksaa vielä nostaa lavuaarin päällekin. Mutta emme tee alapesua orjallisesti ihan joka päivä, kyllä ne alapäät ovat ihan tarpeeksi puhtaita joka toinenkin päivä pestynä. Suihkussa lapset käyvät 2-5 kertaa viikossa, miten milloinkin.
Toki pitää neuvoa ja huomauttaa, että pese myös pimppi ja peppu.
Kakan pyyhkii itse, joskus menen suihkuttelemaan jos hän valittaa, että on löysää tai "ei puhdistu".
Teillä on todennäköisesti vessassa käsisuihku. Ota se käyttöön.
Itse pesen lasten (3, 5 ja 6) pyllyt käsisuihkulla jokailtaisen hampaanpesun ja "iltapissan" yhteydessä. Se on aivan rutiinia lapsille, ja luulen että isompana tekevät sen sitten itse automaattisesti.
Ei tulisi mieleenikään nostella enää kolmevuotiasta lavuaariin pyllynpesulle kun on bideesuihku olemassa.
pestään alapesut aina iltaisin suihkussa, en jaksaisi nostaa lavuaarille...
8-v. alapää pestään kerran viikossa suunnilleen ja jalat myös. Suihkussa.
Kun kakkasi vaippaan, silloin pestiin tietysti joka päivä kakan jälkeen huolellisesti.
Pienemmän pylly pestään usein kakan jälkeen, mutta ei aina. Hän käy 1-2 kertaa viikossa suihkussa ja se riittää. Isompi lapsi pesee itse naaman ja kädet ja käy pari kertaa viikossa suihkussa.
En näe, että 4-vuotiaan pyllyä pitää aamuin illoin pestä.