Imettäjät! Tänään tulee...
teitä koskeva dokumentti viitos kanavalta:
5D:Rintamaitoa kouluikäiselle? klo 20!
Muistakaa katsoa niin voidaan pohtia asiaa täällä myöhemmin!
Kommentit (39)
enää kouluikästä tissitellä.. iu! :O 2-3 vuotta maks.
toikin kuulostaa liian pitkältä ajalta! Itse olen sitä mieltä, että imetys tulisi lopettaa heti kun ekat hampaat puhkeaa!
toikin kuulostaa liian pitkältä ajalta! Itse olen sitä mieltä, että imetys tulisi lopettaa heti kun ekat hampaat puhkeaa!
imetys alkaa sattua, kun tulee hampaita. Auts!
yksi ystävä imetti 2,5 vuotiasta lastaan. Ihan avoimesti kahviloissa, ravintoloissa ja kaupoissa nosti "jättiläisen" rinnalleen. Kyllä hävetti olla silloin vieressä!
suomesta monia äitejä, jotka imettävät eskari tai kouluikäisiä?
Kertokaapa, jos teillä on jotain tietoa tai kokemusta.
suomesta monia äitejä, jotka imettävät eskari tai kouluikäisiä?
Kertokaapa, jos teillä on jotain tietoa tai kokemusta.
varmaankaan julkisesti imetä. Kotona ehkä.
joitakin kuukausia sitten tullut ohjelma suomailaisista äideistä, jotka imettivät aika isojakin lapsia, en nyt muista kuinka vanhoja olivat mutta sen kokoiset ei olleet mitään 3v, kokonsa puolesta 5-6v.
Silloin ihmettelin kyllä näitä äitejä, siinä vaiheessa on aiheellista lopettaa imetys, kun lapsi sanoo ravintolassa käydessä "Ja jälkkäriksi minä ottaisin sitten tissimaitoa, kiitos".
jos imuote on oikea, niin ei ne hampaat satu. Hassuja olette :)
miksei niitä kanavatietoja voinut kertoa ajoissa? Multa meni se dokkari ohi!
Vasta ensimmäisessä viestissähän ne kerrottiin.
jos pitäis sillon lopettaa ku ekat hampaat tuli.. Minusta 1-vuotiaaksi on maksimi.. mut kukin omalla tavallaan..
Jos se määritellään hampaiden mukaan, naapurini ei olisi saanut imettää lainkaan. Hänen tytöllään oli jo syntyessään kaksi hammasta. Minäkin olen sitten toiminut väärin molempien lasteni kohdalla, kun olen imettänyt vielä vaikka kuinka kauan hampaiden tulon jälkeen. Eikä muuten ole koskaan sattunut ne hampaat.
WHO:n suositus on tosiaan se, että imetetään 2-vuotiaaksi. Länsimaissa rinta vaan on niin seksualisoitu, eihän imetys näin paljon tunteita aiheuttaisi - mutta hei, oikeasti ne tissit on olemassa vain ja ainoastaan imetystä varten. Tunnen muutamia taaperoimettäjiä, jotka ovat imettäneet 3-vuotiaaksi, sekä yhden äidin, joka imetti lastaan 6-vuotiaaksi, ja olisi imettänyt pidempäänkin, jos lapsi itse olisi vielä halunnut rintaa syödä. No, kukaan näistä tutuistani ei imettänyt/imetä julkisesti enää sen jälkeen, kun lapsi on ollut n. 1,5-vuotias, koska lapselle on voinut hyvin sanoa, että sitten kotona, jos on sattunutkin tissimaitoa pyytämään, ja lapsi osaa odottaa. Muutenkin nämä äidit eivät tosiaankaan imetä joka välissä, vaan yleensä aamulla yhden kerran ja illalla toisen kerran, jotkut vain yhden kerran päivässä.
Minä itse ajattelin imetyksen lopettaa vasta, kun lapseni itse tahtoo sen lopettaa. Esikoiseni jouduin vieroittamaan rinnalta 8-kuisena, kun jouduin sairaalaan ja syömään niin vahvoja lääkkeitä, että imetys oli lopetettava. Kuopustani aion imettää niin kauan kuin se on mahdollista - jos hän tahtoo aamumaitonsa rinnalta eskariin lähtiessään, se sopii. Ei imetyksestä hänelle silloin mitään hyötyä ole, muttei ole nytkään, kun hän on 11-kuinen. Ei siitä hänelle kuitenkaan haittaakaan ole.
Tuo WHO:n suositus koskee lähinnä kehitysmaita, jossa hygienian, ruoan ja juoman taso ovat alhaisia. Tällöin rintamaito on paras vaihtoehto. Sen sijaan kehittyneissä maissa hygienia, ruoka ja juoma ovat korkeatasoisia, joten suositus voi olla alhaisempi.
Yleensäkin valtiot itse määrittelevät erilaiset suositukset omalle tasolleen sopiviksi eli niitä ei sellaisenaan sovelleta.
mainoksen ja ajattelin, että pakko kattoo!
siis illalla kaikkia imettäviä vai mistä puhutaan?
mainoksen ja ajattelin, että pakko kattoo!
katoin kanssa sen mainoksen. Kauheen näköistä, kun kouluikäiset roikkuu tississä. Ihan pakko katsoa!
Mitä tekemistä tuolla on imettämisen kanssa sinänsä?
Onneks koululaisen imetyksellä ei ole MITÄÄN TEKEMISTÄ neuvolan ohjeiden ja terveysalan suositusten mukaan imettävien kanssa. Eli ehkä sinne yksivuotiaaksi imettävät on vähän eri luokkaa kuin noi oudot koululaisimettäjät...
Entäs jos syntyy hampaat suussa, ei imetetä? Meilläkin olis imetys loppunu hätäseen eli alle 4 kk vanhana, kun ekat hampaat puhkes.
Pikkasen tolkkua juttuihin hei.
Imetin 1v4kk, ihan hyvä ikä lopettaa, ymmärrän kuitenkin, että toiset haluavat imettää pidempään. Tosin kouluikäisen imetystä en ymmärrä..
jos imuote on oikea, niin ei ne hampaat satu. Hassuja olette :)
Minä ainakin opetin ettei saa purra, vaikka sitä useamman kerran yritti. Tissi pois suusta, jos puree, kyllä se nopeasti oppi olemaan purematta.
T:36
osaa lukea? selvästi lukee, että tulee kanavalta viisi!