Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ooteko 70-luvun lopussa syntyneet käyneet eskaria?

Vierailija
17.03.2010 |

Itse en.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä oli kaksi kertaa viikossa jokusen tunnin ajan. Oikein oli eskarikirjakin, jossa seikkaili se sama Heikki-pupu ja Simo-siili kuin koulukirjoissa.

Olen syntynyt 1977 ja olin mummollani päivähoidossa.

Vierailija
2/44 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kävin eskarin. Äiti oli kotona perhepäivähoitajana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt -75 ja kävin eskarin. Siihen asti olin kotihoidossa. Paikkakuntana Helsinki.

Vierailija
4/44 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen käynyt eskarissa, kuten -79 syntynyt siskonikin. -70 syntyneestä siskostani en ole varma, mielikuva on että olisi käynyt...

Vierailija
5/44 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko ollut kolme kertaa viikossa ja osa ajasta oli eskaria oikeen tehtäväkirjoineen.

Syntynyt vuonna -76 ja äiti oli kotiäitinä vielä pari vuotta kouluun menemisen jälkeenkin pienempiä sisaruksia hoidellen.

Vierailija
6/44 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-77 syntynyt ja eskarin olen käynyt. Eskari oli päiväkodissa ja se oli puolipäiväinen. Äitini oli kotiäiti.

Myös sisarukseni ovat käyneet eskarin. Samoin kaikki lapsuuden kaverini, vaikka hekin olivat kotihoidossa.

Vierailija
7/44 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 6-vuotiailla tuo kerho oli nimellä esikoulu. Eli olen käynyt.

Vierailija
8/44 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ihan omana yksikkönään, jossa oltiin joko aamupäivä- tai iltapäiväryhmässä eikä siis ollut koulun eikä päiväkodin yhteydessä. Taisin olla iltapäivä ryhmässä ja muun ajan päivästä olin kotihoidossa.

Vierailija
9/44 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...avasin ketjun vaikka en olekaan 70-luvun LOPUSSA syntynyt :)

Itse asiassa äitini oli tuolloin äitiyslomalla pikkusiskoni kanssa (vuonna 1976-77) ja kävin päiväkodin esikoulun, joka oli itse asiassa varsin koulumainen (istuttiin pulpettimaisesti asetelluissa päiväkodin pöydissä ja harjoiteltiin kynällä katkoviivoja pitkin numeroita, kirjaimia ja muotoja jne.). Esikoulu oli arkisin puoli päivää ja myös kaikki kaverini kävivät siellä. En tiedä edes kotiäitien lapsia ketkä eivät olisi käyneet. Kotonani on vieläkin tallessa esikoulussa tehty kansio, jossa ommeltiin kahdesta kartonginpalasta kansio, johon monisteet laitettiin. Oli myös esikoulukirja.

Vierailija
10/44 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka aamup. 9-12 oli eskari. Oli tosi kivaa! Sitä ennen kävin srk:n kerhossa virikehoidossa, sekin oli mukavaa. Leikimme mm. "kuka pelkää mustaa miestä"... ; O

Vierailija
11/44 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eskarin 9-13 oli ma-pe..sinne oli matkaa 3km ja joka aamu ja iltapäivä kävelin yksin..äiti sanoi etten halunnut saattajaa=)Järkyttävää kyllä,kun matkalla oli paljon tienylityksiä yms.vaaroja.Äiti oli koti-äiti.

Vierailija
12/44 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen käynyt eskarin. Olin kotihoidossa ja kaikki muutkin tulivat kotoa tai pph:lta eli päivähoitoa siellä ei järjestetty.

Parin kilometrin matka kuljettiin kaverin kanssa kaksin pyörillä.

Vierailija
13/44 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt -75. Lohjalla asuttiin.

Vierailija
14/44 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen syntynyt ja kävin eskarin. En ollut päiväkodissa, kävin vaan puoli päivää eskarissa

Vierailija
15/44 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin eskarin

Vierailija
16/44 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kukaan meistä käynyt eskaria. Menimme suoraan kouluun kotihoidosta.

Omiakaan en meinaa laittaa eskariin. Srk-kerho riittää.

Vierailija
17/44 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti kotona ja enne eskaria olisn SKR:n kerhossa, mutta oli ikionnellinen kun vihdoin pääsin eskariin joka päivä - pidin kaikesta ohjatusta toiminnasta todella paljon - senpä takia omatkin lapseni, joka on saman luonteinen saa olla virikehoidossa, vaikka olen kotona.

Vierailija
18/44 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 76 syntynyt ja olisin mennyt eskariin (olin tarhassa) mutta koska opin jo 5v lukemaan päätettiinkin että menen suoraan kouluun eskarin sijasta.

Vierailija
19/44 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omiakaan en meinaa laittaa eskariin. Srk-kerho riittää.

Vierailija
20/44 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt erillistä eskaria, mutta perhepäivähoidossa oli eskari-tehtäväkirjat joita tehtiin hoitajan kanssa.