Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voi ostaa muovitettua froteeta?

Vierailija
17.03.2010 |

3 v. pojalle on sattunut jo parina yönä pissavahinko ja takaisin vaippoihin en viitsi palata. Nyt sitten pitäisi sänky jotenkin suojata. Ideoita!

Ilmeisesti jotakin muovitettua froteeta on myynnissä, mutta en ole törmännyt. Eli mistä sitä voi ostaa ja minkä hintaista se on?

Kiitos vastauksista!!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakin hyvistä kangaskaupoista varmasti saa. Ei ole ihan halpaa, vaikkei huippukallistakaan: kolmen lastensänkylakanan (ei pinnasänky vaan isomman) verran ostettuna maksoi viitisenkymppiä yhteensä.

Vierailija
2/23 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen laittaa vielä lakana päälle vai miten toimii?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muovifroteen pinta jää kyllä pesussa hieman karheaksi, joten lakana voi sen taki olla hyvä päällä + ei tarvitse pestä yhtä usein (tosin jos pissavahinkoja sattuu niin pesuunhan se muovifrotee sitten aina menee).

Mä olen kyllä laittanut muovifroteet pesun jälkeen kuivausrumpuun matalammalle lämmölle, tällä pinta tulee pehmeämmäksi ja mukavampi käyttää pelkästäänkin. Tosin pesuohjeessa ei kuivausrumpua suositella.

Vierailija
4/23 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa ison (aikuisten sänkyyn) sopivan lakanan, olisko jotain alle 25e, siitä saa pätkäistyä lapselle kaksikin palaa, toinen kun on pesussa, toinen käytössä:)

Vierailija
5/23 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellokselta, oli joku 15 e. siinä kuminauhat että saa pysymään patjassa hyvin. Aivan huippu kun ei kahise tms. Meillä 9 v. poika jolla tämä ongelma.

Vierailija
6/23 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastentarvikeliikkeet (myös netin kautta) ja marketit (cittari ja prisma ainakin) myy usean kokosia palasia. puoli sänkyä peittävät palat maksavat noin 10 e.

jos on varaa suosittelen lämpimästi hankkimaan conforal-lakanan/patjansuojuksen mikä on ihanan pehmeä ja hengittävä mutta täysin vedenpitävä (etola ja netanttila myy ainakin). on tosi kallis, mutta hintansa väärti. varsinkin jos patja on kallis eikä sitä halua pilata.

Vierailija
7/23 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Ikeasta ostettu halpispetari muovifroteen päällä juurikin sen takia, ettei tarvitse lapsen maata hiostavalla froteella. Pelkkä lakana froteen päällä ei hiostamista helpota. Sellainen ohut petari kuivuu 12 tunnissa ja on pestävissä 90 asteessa. Itse ostin aikanaan aikuisten sänkyyn tarkoitetun petauspatjan ja leikkasin + ompelin siitä lastensänkyyn sopivat palat.

Vierailija
8/23 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko kertoa tarkemmin, että oletko neulonut sen esim Ruskovillan langasta vai jostain ohuemmasta? Ja niin... kun en ole kokenut neuloja, että mitem saat neulottua niin leveää..? siis neuloisin sekä toiselle lapselle pinnikseen, mutta myös toiselle joka nukkuu 80x200cm sängyssä.

Vierailija
9/23 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä jokaisen vanhemman pitäis ensin nukkua yks yö itse muovifroteen päällä ennenkun lapselle laittaa. Meillä oli vauvan sängyssä muovifrotee, mutta kun vauva oli aika paljon vieressä tissillä, niin päätin sitten omaankin sänkyyn kapean suikaleen laittaa. Ekan yön jälkeen meillä ei kenenkään sängyssä käytetty, oli sen verran ikävä kokemus.

Vierailija
10/23 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kangaskaupasta, muovifrotee on tuskallisen hiostavaa. Oli halvempaakin, kuin frotee. Toimii!

Vierailija
11/23 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikean puolen sängyn pala, koska oltiin muutenkin eilen asioilla Ikeassa. Ei ainakaan hiosta pään alla mikään. Saa sitten aikanaan nähdä suojaako jotain, kun ei mene koko patjalle.

Tänään sänky oli kuiva ja poju kävi yöllä pisulla, kun heräsi pissahätään. Aamulla oli kovin ylpeä ja tarhassakin ilmoitti ensimmäisenä ylpeästi, että hänen sängyssään onkin suoja! heh.

Tuntuu että helpotti pojankin stressiä ku tiesi, että on suoja sängyssä. Meillä on tällä hetkellä aikamoista yskää joten mietin, että ehkä tää pisujen tulo liittyy tuohon yskimiseen. Pidätyskyky ei välttämättä ole kuitenkaan täysin kehittyny 3-vuotiaalla.

ap

Vierailija
12/23 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

metritavarana, jos sattuu ap:n lähistölle se..

Vierailija
13/23 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa myös puoli sänkyä peittävän palan, 4,95. Kangaspuoli on pehmeää puuvillaa, paljon parempi kuin frotee. Eikä mun mielestä hauduta samalla lailla, noi froteiset on tosi hikoiluttavia.

Vierailija
14/23 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

metritavarana, 150cm leveää 17e/m ja eri värejä löytyy.

Lakanan alle olen laittanut pinnikseen, kun joskus voi tulla ohivuotoa vaipasta ja puklua..

Vierailija
15/23 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim Ikeassa tai Cittarissa tuollaiseen lasten sänkyyn sopivia paloja, jotka peittäis lähemmäs koko patjan koko 130/75cm. Tää meidän pikkukirppu tuntuu pyörivän sängyssä miten sattuu.

Kiitos jo vastanneille!

ap

Vierailija
16/23 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta Tampereen vaahvomuovista saa metritavarana.

Vierailija
17/23 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka tietääkseni toimii eri puolilla Suomea

Vierailija
18/23 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereen Euromarketissa oli aivan ihanaa sellaista pehmeää ja joustavaa eli ei sitä kovaa ja kankeaa. Sitä samaa on ollut äitiyspakkauksessa ja nyt löytyi Euromarketistakin tässä pari kuukautta sitten. Metritavarana myydään.

Vierailija
19/23 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 68x91cm.

T. 9

Vierailija
20/23 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä kallis, mutta hengittävyytensä vuoksi ihan ehdoton. Meillä aluksi käytössä Eurokankaan muovitettu frotee ja siinä tavallinen lakana päällä. Lapsi aina ihan hiestä märkänä, kun nukkui siis muovin päällä. Kokeilkaapa itse nukkua siten. Conforal pitää nesteen ja hengittää. Kuivuu pesun jälkeen nopeasti.