Kiitosketju - hyvistä neuvoista ja ohjeista av-väelle
Tehdään tästä hyvien asioiden viestiketju. Kirjataan ylös positiivisia juttuja.
Oletko saanut tältä palstalta todellista apua tai neuvoa kun olet ollut sitä vailla ja mitä asia koski.
Kommentit (22)
Monta kivaa nettikauppaakin löytynyt tän palstan avulla.
Ja sain suurimmaksi osaksi positiivisia, avuliaita ja kannustavia viestejä.
ja ennen kaikkea asiantuntevia vastauksia kaikenlaisiin triviaalisiin kysymyksiin. Myös vertaistukea olen saanut.
Mä olen usein kirjoittanut niihin ketjuihin, joissa kauhistellaan av:n meininkiä, että sen ärsyttävän pinnan alla on niin paljon muutakin. Av on parhaimmillaan aivan älytön henkinen ja älyllinen voimavara!
Mä olen myös huomannut, että jos tekee avaukset tosi kivaan sävyyn, ja selittää tilannettaan enemmän kuin yhdellä lauseella, niin saa melkeinpä poikkeuksetta positiivisia vastauksia.
ole apua löytynyt. Pelkkää paskaa kaadetaan niskaan aina kun yrittää jotain kysyä, joten kiitos siitä!
Kyselin tietääkö kukaan kodinkoneliikkeiden kotiinkuljetusmaksuista kun pyykkikone hajosi. Mammat kehottivat kuitenkin puhdistamaan ensin koneen ja nukkasihtistä (jonka olemassaolosta en tiennyt) löytyi kuin löytyikin pieni muovinpala jonka poistamalla kone alkoi taas pelittää.
-Uusavuton-
Lisäksi olen saanut asiallisia vastauksia kysymyksiini, joista viimeisin taisi olla mahdolliseen uravalintaani liittyvä kysymys.
Paljon olen oppinut täältä ja usein ekana luen täältä uutiset (mm. vauvan sieppaus yms. uutiset).
ole apua löytynyt. Pelkkää paskaa kaadetaan niskaan aina kun yrittää jotain kysyä, joten kiitos siitä!
täällä. Koskaan ei ole tullut yhtään asiallista neuvoa! Kaipa siitäkin täytyy sitten kiitellä!
mm ruuanlaittoon ja kodinhoitoon liittyviä, lastenvaatteisiin ja shoppailuun sekä lasten kanssa matkusteluun ja lasten harrastuksiin.
Esikoisen vauva-aikana sain hyviä neuvoja esim imetykseen ja rintatulehduksen hoitoon sekä moneen muuhun vauvanhoitoasiaan. Palstalta olen saanut paljon vertaistukea ja aika vähän ikäviä palautteita.
Olen päässyt kaikkea todennäköisyyttä vastoin katsomaan, miten katteettomaan valtailluusioon takertunut, paljon pahaa tehnyt ihminen putoaa alas ja raivoaa pudotessaan.
Oudolta kuulostaa enemmistön mielestä, tiedän :-). Ja nyt takaisin töihin...
"vain paskaa niskaan tullut"-tyylisiä juttuja kysymys.
Miksi palstailette?
Miksi ette laita aiheesta omaa avausta?
tämän piti olla kiitosketju
terkuin ap joka on saanut täältä monta hyvää vinkkiä
käytin av:ltä saamaani vinkkiä, eli laitoin kardemummat siemenkotineen mortteliin ja jauhoin ne (poimin sitten tietysti siemenkodat pois); tätä ennen olen aina suurella vaivalla avannut jokaisen siemenkodan yksitellen... Minäkään en ole saanut av:ltä asiallisiin kysymyksiin asiattomia vastauksia, eli veikkaan että vika voi olla myös kysymyksessä.
ja poistamaan nahan 10 minuutin paiston jälkeen.
Olen oppinut kuivattamaan pullataikinakulhon ennen pesua, säästyy tiskiharja paremmassa kunnossa :-)
Olen oppinut pikeeri-sanan.
Nämä nyt ekana tuli mieleen.
olen kysynyt vinkkejä esim. imetykseen, vauvanhoitoon ja ruuanlaittoon. On oikeasti mukava huomata, että on olemassa avuliaita ihmisiä. Kiitos siitä! Kiitos myös ap:lle piristävästä ketjusta :)
asiallisia vastauksia ASIALLISIIN kysymyksiin mutta aina joukossa on ollut myös asiattomia vastauksia tai ainakin pientä nälvimistä. "Erikoismaidoista" sain hyviä vastauksia aikanaan.
Kuulin täältä että vauvoille on myös nasolinia - asia josta ei neuvolassa sanottu mitään. Toi nasolin on säästänyt meidät monelta tuskaiselta yöltä, kun ollaan nukuttu sen sijaan että limaansa tikahtuva, hätääntynyt lapsi oksentaa monta kertaa yössä.
Toinen vinkki koski pienen lapsen tulehdustauteja käsittelevää keskustelua, jonka perusteella ymmärsin viedä lapsen lääkäriin terkkarin mielipiteestä huolimatta, lapsi sai antibiootit ja parani pitkään jatkuneesta sairastelusta.
Olen saanut myös paljon henkistä tukea mm. kun imetys ei meinannut onnistua tai kun olen kokenut itseni riittämättömäksi äidiksi.
Kaiken kaikkiaan mä en koe tätä palstaa ollenkaan sellaiseksi ilkeäksi pottuilupalstaksi mitä jotkut muut. Mä valitsen ne aiheet jotka viitsin lukea ja vastaan aina asiallisesti.
- takkaluukku puhtaaksi "nokipesulla"
- monta hyvää resptiä leivontaan ja ruuanlaittoon
- monia pikku vinkkejä elämän eri tilanteisiin
- paljon vertaistukea eri ongelmiin
esikoisen uhman kestämiseen ja keskimääräistä vaativamman lapsen kasvattamiseen. Tekee hyvää tietää, ettei todellakaan ole ainoa, jolla on välillä vaikeaa! :)
kun sain vinkin hakea lapselle peräruiskeen, kun kakka ei tullut. Kiitos myös vinkistä hakea Movicol junior resepti. Oma terveydenhoitaja ei kertonut kummastakaan vaihtoehdosta.