Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vähähiilihydraattista ruokavalioista ja karppauksesta ihan päänsä sekottanut kysyy viisaammilta:

Vierailija
16.03.2010 |

Olisiko syytä välttää hiilihydraatteja siitäkin huolimatta, että perheessämme kaikki ovat hyvin hoikkia (minä 165/49), liikkuvia, terveitä ja hyväkuntoisia.

Me syömme monipuolisesti kaikkea. Leivästä lähinnä ruisleipää, pasta tummaa ja perunaa syödään myös eli sellaista ihan perusruokaa. Maitotuotteet ovat rasvattomia / vähärasvaisia ja levite Floraa. Syömme aika harvoin lihaa, mutta kalaa usein ja proteiininlähteitä ovat soijarouhe, tofu, pavut, linssit yms.

Mutta onko siis itsessään paha syödä paljon leipää, kaurapuuroa, mysliä, weetabixiä, pastaa, perunaa, joka on meidän perheemme ruokavalion kulmakivi. Jos siis voi hyvin kaikin puolin ja hoikkia ollaan, kuten mainitsinkin. Ovatko nämä "hiilihydraattituotteet" siis jotenkin huonoja elimistölle?

Saikihon joku viisaampi selkoa tästä sepustuksesta ja osaisi vastata tähän?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voitte hyvin niin miksi välttää hiilareita. Eri asia jos mättää huonoja hiilareita, kuten esim. keksejä ja valkoisia jauhoja. Itse vältän potusta lähtien, mutta mulla onkin tarve saada painoa alas. Kuitenkin kaikkien olisi hyvä välttää pitkälle teollistuneita ruokia/eineksiä yms.

Vierailija
2/7 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että ruokavaliossa on vain vähän valkoisia hiilareita, eli sokeria ja valkoista vahnää, riisiä tai pastaa, on varmasti kaikille suositeltavaa.

Tasapaino kunniaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyyliin maustamaton+marjat ja myslikin tehdään itse jne. Mutta tosiaan lisääkkeenä käytetään ihan vapautuneesti pastoja, perunaa, ohrasuurimoita riisiä jne (tosin kaikki tummaa) eli pointtini juuri oli, ettei niitä ole siis syytä välttää, jos mitään ongelmia.

Ja sanomattakin selvää, että sokeri+valkoinen jauho on epäterveellistä.

Vierailija
4/7 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. elimistön insuliinintuotantosysteemi joutuu töihin koska verensokeri pomppaa taivaisiin....

Siitä nämä sokeritaudit johtuvat koska syörään IHAN joka aterialla eli 5-7x/pv hiilaripitoista.

Toinen on sitten se, etä gluteeniviljat tuhoavat suolsitoa ihan kaikilal ihmisillä. Vehnä on erittäin addiktoiva aine ja monien on vaikea pysyä siitä erossa joten painokin saattaa kasvaa siksi..

Itse näytät olevan aliravittu.

Viljat sisältävät liikaa kuituja jotka vievät ruuan liian nopeasti suoliston läpi jolloin hivenent eivät kerkeä imeytyä....

Lista on todella pitkä enkä jaksa jatkaa varsinkaan kun en näytä kuulostavan kovin järkevältä kun yritäns elittää kielellä jota ummikkokin tajuaisi :D

Mutta siirry ihmeessä karppipalstalel lukemaan lisää siitä miksi normaalipaisnosten ja alipainositen kannaattaa välttää hiilareita :)

Vierailija
5/7 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuitenkaan ole aliravittu - olen aina ollut tämän painoinen (paitsi raskaudet) - olen siiten syönyt mitä vain.

Ap

Vierailija
6/7 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija
7/7 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheellänne on kaikki hyvin, miksi vaihtaa? Jos olette terveitä muutenkin, se on merkki hyvästä ruokavaliosta. Olkaa tyytyväisiä.

Kaikki tuntemani karppaajat ovat ylipainoisia, karppauksesta huolimatta tai siitä johtuen.