Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

todella pitkä kuukautiskierto

Vierailija
16.03.2010 |

Hei, kirjoittelin tänne joku viikko sitten, koska kuukautiskiertoni on todella pitkä.

Lopetin lokakuussa ehkäisyrenkaan käytön, enkä merkinnyt loppuvuoden menkkoja ylös. Muistan kuitenkin, että joulun aikaa kuukautiset tulivat. Tammikuussa ei sitten tullut ollenkaan ja säikähdin jo olevani raskaana, mutta en ollut ja vuoto alkoi 1.2. Noiden menkkojen jälkeen ei ole sitten mitään kuulunut. Ei ole ollenkaan sellainen olo, että ne olisivat alkamassa.

Mistä ihmeestä tämä johtuu ja milloin minun kannattaa ottaa yhteys lääkäriin? Nyt on siis kierron 43. päivä menossa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

millä kiertoa voidaan lyhentää. Mutta ei se välttämättä mistään johdu, mulla on ihan luonnostaan noin pitkä ja epäsäännöllinen kierto.

Vierailija
2/6 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kierto, kun lopetin ehkäisylaastarin käytön. Kierto oli puolisen vuotta puolitoista - kaksi kuukautta! Ilmeisesti tuo ehkäisymuoto vaikutti, koska tavallisesti kiertoni on melko tarkasti 29 päivää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä on aika kauan, kun olen luomuna viimeksi ollut, mutta muistan, että minullakin kierto oli tosi tarkka ja reilusti alle 30p.

Lyhenikö kiertosi koskaan aikaisemmalle tasolle?

-ap

Vierailija
4/6 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan puhtaalla onnella, koska mitään ovulaatiota ei voinut noilla kierroilla ennustaa! Mutta kuukautiset olivat ihan normaalit kun aikanaan taas alkoivat.

3

Vierailija
5/6 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukautiskiertoni oli 40-63pv silloin teinistä lähtien ja aloin sen takia käyttämään yhdistelmäpillereitä. söin niitä 5 vuotta putkeen jolloin huomasin verenpaineen nousseen huippu lukemiin. lopetin pillerit jolloin kuukautiset tuli 53pv päästä. lopetettiin kaikki ehkäisy ja 53pv päästä olin raskaana. imetyksen jälkeen kierto oli vähimmillään 32pv ja pisimmillään edelleen se lähemmäs 50pv. olen jo niin tottunut tähän että kuukautiset tulee "joskus ja jouluna" ettei haittaa. en ole käynyt testeissä että mistä johtuu. ei varmaan kuitenkaan mitään vakavaa.

Vierailija
6/6 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä mä odottelen vielä vaikka kuukauden ja jos kierto ei yhtään lyhene, niin menen lääkäriin.

Kiitos kaikille vastauksista :)

-ap