Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saan korjattua asian(rahasta kyse)?

Vierailija
16.03.2010 |

Käymme molemmat työssä, mutta mulla ei omaa rahaa.

Mies hoitaa raha-asiat perheessämme, maksaa kaupassa aina ym.

Oman palkkani siirrän kokonaan (saan pitää 50€!)

tilille josta maksetaan ruoka ym ostokset. Tili on miehen nimissä ja mulla ei korttia tai käyttöoikeutta.

Joka vitun kk sama. jopa lapsilisän siirrän pojan tilille...

Alkuun homma vaikutti ok, mutta nyt, jos haluan ostaa jotain, joudun neuvottelemaan ukon kans! Riita tulee, jos alan valittamaan. Sanoo vaan, että rouva on hyvä ja hoitaa sitten itse talouspuolen...jne.

Olen miettinyt jopa eroa, ei tarvitse kerjätä omiaan!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh huh mitä holhousta. Oletko aikaisemmin tuhlaillut vai miksi tällainen järjestely? Sinulla on oikeus omiin rahoihisi, ei sinun tarvitse siirtää latiakaan miehesi tilille.

Vierailija
2/16 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla ole omaa tiliä?Meillä on kummalakin omat tilit ja yksi yhteinen säästötili,johon pistetään jos jää säästöjä.Mies maksaa asumisen kokonaan ja minä sitten muita laskuja..itsellä tulot pienenmät kuin miehellä kun olen kotona lasten kanssa.Meilä se maksaa jolla on rahaa ja kummankin tilit on kyllä aina tullut käytettyä:)

Miten edes oot susotunut tuohon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinne miehen tilille ja ala itse maksamaan kaupassa puolet. Tai sitten vaadit oman kortin ja ne tunnukset sinne tilille jonne ne sunkin rahat menee. Kyllähän sullakin on oikeus niitä rahoja käyttää. Pahin olis varmaan, että mies sieltä sitten kuluttaa/jemmaa itselleen paljon rahaa, jos sulla ei ole käsitystä siitä paljonko tilillä on rahaa ja paljonko sieltä menee oikeisiin menoihin yms.

Vierailija
4/16 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei puhumalla selviä, niin ei kai tuossa ole mitään muuta tehtävissä kuin ero.

Käyttääkö mies jotenkin muutenkin valtaa epäreilusti?

Vierailija
5/16 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käymme molemmat työssä, mutta mulla ei omaa rahaa.

Mies hoitaa raha-asiat perheessämme, maksaa kaupassa aina ym.

Oman palkkani siirrän kokonaan (saan pitää 50€!)

tilille josta maksetaan ruoka ym ostokset. Tili on miehen nimissä ja mulla ei korttia tai käyttöoikeutta.

Joka vitun kk sama. jopa lapsilisän siirrän pojan tilille...

Alkuun homma vaikutti ok, mutta nyt, jos haluan ostaa jotain, joudun neuvottelemaan ukon kans! Riita tulee, jos alan valittamaan. Sanoo vaan, että rouva on hyvä ja hoitaa sitten itse talouspuolen...jne.

Olen miettinyt jopa eroa, ei tarvitse kerjätä omiaan!

Taas kerran pitää ihmetellä, että miksi joku alistuu tuollaiseen, eikä sulla ap ole lainkaan omaa tahtoa? Vai ootko ryssinyt asiasi joskus niin pahasti, että ukkos on virallinen tai epävirallinen holhoaja?

Vierailija
6/16 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon ap siirrät miehesi tilille ja paljon miehesi saa kuukaudessa rahaa? Jos lasket laskut ja menot kuukaudessa niin paljon miehellesi jää tilille rahaa noiden jälkeen?

Mitä jos neuvottelisit miehesi kanssa uudestaan ja sanot että sinä maksat omat laskusi ja puolet ruoista ja muista mitä täytyy. Ihmettelen itsekin suuresti minkä tähden siirrät omat rahasi hänelle ja itsellesi jää se 50e käteen... tulee heti mieleen että mies nyysii rahat ja hänellä tilillään paljon enemmän menojen jälkeen.

Vierailija
7/16 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

avaa uusi tili, sitten soitto palkkoihin että tilinumero on vaihtunut. Sitten miehen kanssa istut pöydän ääreen, kysyt paljonko on vuokrat/lainat/vastike/lastenhoito ja laitat niistä jatkossa sille tilille puolet joka palkkapäivänä.

Sähkölaskuun annat puolet kun se tulee, jne. ja kauppaan menette vuoroviikoin. Meillä on tämä systeemi.

Tämä siis toimii, jos tulonne on yhtä isot. Jos miehellä on selvästi isommat, se käy kaupassa 3 viikkona kuukaudesta ja sinä yhtenä ja maksaa kenties sähkön, vakuutukset ja tv-luvan. Tai jos sulla on isommat, vastaavalla tavalla.

Älä anele vaan käytä järkeä ja itsenäisty!

Vierailija
8/16 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta, kokeiltu on monesti.

Suurimmat riidat meillä rahasta. mitään ei saisi ostaa. Nykyään haaveilukin on kielletty, saan ihan varmasti kuulla seuraavan riidan aikana, jos ääneen puhun vaikka uudesta matosta...

Ottaa rahat ittelleen kai siksi, pelkää ostelen kaikenlaista.

Haluaisin vain turvallisen tunteen, että jos satun tarviimaan rahaa, minunkin tilillä olisi.

Enpähän liiku ostareilla itekseni...

Olen aina kotona, jostain syystä.

Vierailija
9/16 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota nyt ihmeessä tilaisuus vastaan!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja jätä miehelle se 50€ taskurahaa. Eihän se laskujen maksaminen nyt niin vaikeaa ole.

Vierailija
10/16 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos näin on, niin mitä sitä enää puhumaan, avaat oman tilin kuten joku tuolla aiemmin kehoitti ja pyydät palkkasi sinne. Ihmettelen vaan että voiko olla totta että ihan suomalainen nainen tai suomessa niin pitkään asunut että osaa kielen noin hyvin on ylipäänsä suostunut moiseen järjestelyyn alunperinkään. Tai siis oikeastaan monissa machommissakin kulttuureissa mies antaa palkkarahat naiselle joka hoitaa kodin hankinnat...

Vierailija
11/16 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku vitun idiootti kun suostut tuollaiseen?

Paljon sun palkka on? Paljon miehesi?

Jätä se pihi nilkki.

Vierailija
12/16 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap puhuminen ei miehelle auta niin sulla on tasan kolme vaihtoehtoa.

1. Annat mennä niinkuin tähänkin asti ja olet tossun alla.

2. Et anna miehellesi senttiäkään rahoistasi, pidät puolesi ja sitten vaikka tappelette.

3. Eroat.

Vierailija
13/16 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pitää sua vallassaan?

Sun tulot on sun tuloja, eli sen jälkeen kun olet maksanut oman osasi yhteisistä menoista, saat tehdä omilla rahoillasi mitä haluat.

Jos teillä menee esim. asumiseen, ruokaan, sähkölaskuun jne. pakollisiin menoihin 2000 e kuussa, ja sun tulot on 1500 e ja miehen 2500 e, ehdottaisin, että mies maksaa yhteisistä menoista 1250 e ja sinä 750 e. Lopuilla kumpikin tekee mitä haluaa.

Siirrät miehelle vain sen osan, mitä tarvitaan pakollisten menojen maksamiseen. Ei voi olla niin, että ns. käyttörahaa jäisi oikeasti vain 50 e kuussa, tai sitten teillä on todella pienet tulot.

Vierailija
14/16 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin voinet pitää enemmän rahaa itselläsi.

Teidän pitäisi nyt laittaa pöydälle menot ja tulot, molempien palkat, kuinka paljon suhteessa maksatte tuloistanne.

Ehdottaisin, että avaatte yhteisen tilin, josta hoidatte kaikki maksut ja pidätte sitten itsellänne myös omat tilit. Näin voit paremmin kontrolloida, mihin sinun rahasi menevät ja mitä haluat rahoillasi tehdä. Molemmilla tietysti käyttöoikeus tälle tilille.

Ehdottaisin myös, että voisit ryhtyä hoitamaan perheen raha-asioita. Tehkää vuoro vuosin.

Ikävä kyllä raha-asiat ovat sellaisia, että monilla pariskunnilla menevät sukset ristiin.

Vierailija
15/16 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kuulostaa aika pahalta, että riidan yhteydessä puututaan sinun suunnitelmiisi, haaveisiisi. Olkoon se sitten vaikka se uusi matto.

Käytättekö näitä rahoja yhteisiin hankintoihin, siis muihin kuin pakollisiin menoihin?

Onko miehelläsi suuri pelko, että menettää esim. työnsä?

Kyllä meilläkin on rahasta taisteltu. Mies on kumminkin oppinut, että olen vähintään yhtä näppärä rahojen käytössä kuin hänkin. Siis säästämismielessä. Meillä tilanne onkin sellainen, että minulla pienempi tuloisena on täysi oikeus hänen rahoihinsa (pankkitiliin, pankkikortti ja luottokortti hänen tileilleen) ja minulla vain käyttöoikeus omiin tuloihini. Olen kyllä sikäli reilu, että minun tuloillani rahoitellaan kaikenlaista, mihin miehen tulot eivät riittäisi: harrastuksia, matkoja, perheen hyvinvointia.

Älä suostu olemaan ahdistettuna tämän asian vuoksi! Ala hoitaa niitä teidän perheen raha-asioita. Eivät ne niin hankalia ole. Osaat ihan varmasti. Ota tarjous vastaan. Sano, että sä mielelläsi vähän aikaa yrität hoitaa, ettei miehen tarvitse kantaa koko ajan niin hirmuista vastuuta ja voi vähän relatakin.

Vierailija
16/16 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän tos ole mitään järkeä....ota nyt hemmetti ees oma tili itelles...