Jos pitäisi mainita vaan YKSI maa, niin minkä maalainen ruoka on sun suosikkia?
Jos suomalaista ei oteta lukuun.
Meillä sekä miehen, että lastenkin suurta herkkua on tex-mex ruoka (ja itsekkin rakastan tuota) eli meillä syödään tuota aika useasti.
Kommentit (96)
mut kaikki slaavilainen tulee hyvänä kakkosena ja siihen kastiin mä laskisin myö suomalaisen
Ja olisi vaikka suomalainen olisi mukanakin ;)
Lähinnä Teksaissa syötävää meksiloista ruokaa. Siitä nimikin..
Cajun, texmex, Uuden-Englannin alueen ruoka (varsinkin Mainelainen). Nami.
vähän Italiaa, Espanjaa, Kreikkaa ja Ranskaa. Paino kuitenkin Ranska-Italia-akselilla
Lähinnä Teksaissa syötävää meksiloista ruokaa. Siitä nimikin..
Aika suuri osa Yhdyvaltojen suosituista ruoista kun on kotoisin muualta ja muokattu sitten paikalliseen makuun. Pätee niin cajuniin kuin tex-mexiinkin. Ruoan suhteen maa on samanlainen sulatusuuni kuin muissakin merkityksissä. Itse suosin meksikolaista ruokaa, koska se on paljon raikkaampaa ja tuoreempaa kuin tex mex -ruoka.
Jos on pakko valita vain yksi maa, niin se on varmaankin Italia, vaikka sielläkin alueellinen vaihtelu on melkoista. Täällähän oli jokin aika sitten ketjukin, jossa kilvan kehuttiin italialaista keittiötä. Ah...
siis ihan myös aidosti japanilainen kotiruoka, ei mitkään trendi-suhshit....
Siellä on niin monipuolinen ruokakulttuuri, että löytyy joka lähtöön.
Minä olen se, joka mainitsi USA:n, tiedän kyllä, että cajun ei ole puhtaasti yhdysvaltalaista ruokaa eikä texmex. Mutta kyllä esim. uusienglantilainen ruoka on aika "puhdasta", jos nyt tiedätte mitä tarkoitan.
Mutta missä on oikeasti ihan "puhdasta" ruokaa? Ei missään. Ja tässä kysyttiin, minkä maalainen ja minä vastasin siihen.
Jos pitäisi mainita vaan YKSI maa, niin minkä maalainen ruoka on sun suosikkia?
Jos suomalaista ei oteta lukuun.
Meillä sekä miehen, että lastenkin suurta herkkua on tex-mex ruoka (ja itsekkin rakastan tuota) eli meillä syödään tuota aika useasti.
Oikein korostit YKSI maa, niin pakkohan siihen on laittaa kysymys, että mikä maa tuo texmex on.
Minä olen se, joka mainitsi USA:n, tiedän kyllä, että cajun ei ole puhtaasti yhdysvaltalaista ruokaa eikä texmex. Mutta kyllä esim. uusienglantilainen ruoka on aika "puhdasta", jos nyt tiedätte mitä tarkoitan.
Mutta missä on oikeasti ihan "puhdasta" ruokaa? Ei missään. Ja tässä kysyttiin, minkä maalainen ja minä vastasin siihen.
kysytty toiseksi parasta.
petyin kun oltiin Meksikossa ja ruoka ei ollutkaan siellä niin hyvää kuin tex-mex ruoka on :(
ap itse sanoo kysymyksessään, että suomalaista ei lasketa mukaan.
Benachin..domoda..yassa...ebbeh...nammmmmm!!
ap itse sanoo kysymyksessään, että suomalaista ei lasketa mukaan.
Varmaan sanoisin italialainen ruoka. Välimeren alue ylipäätään, molemmin puolin. Tosin vaan niiden kasvisruuat :)
tykkään erilaisista pastoista, pizzoista jne.