Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei-sotkevaa tarjottavaa????

Vierailija
16.03.2010 |

Meille on tulossa vieraita, joiden lasten tiedän sotkevan melko paljon. He kulkevat tahmaisin käsin ja jopa herkkujen kanssa ympäri asuntoa, joten viimeksi esim. kangassohva oli jäätelössä ja olohuoneen matto mokkapalojen kuorrutteessa. Olen sanonut useaan kertaan, että syödään pöydän ääressä, mutta se ei tepsi, koska vanhemmat ovat sitä mieltä, että saavat syödä muuallakin kunhan syövät.

Mutta se ei ollut pointti johon kaipaan neuvoja (en siis voi sanoa että älkää tulko/ pakottaa muksuja istumaan keittiössä vastoin vanhempien tahtoa) vaan kysymykseni kuuluu, mitkä tarjottavat olisivat mahdollisimman vähän sotkevia? Mulla ei tule mieleen kuin pulla. Mieluiten itse leivottavaa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli samaa ongelmaa, oli vaikea ojentaa vieraiden lapsia. Nyt kun on omia, komennan sujuvasti muidenkin. Olisihan se omille lapsille hiukan hämmentävää, jos vieraat juoksisivat herkut kädessä... Sanon aina, että meillä tehdään näin.

Mikä ihme ajaa äidin tuputtamaan herkkuja?

Olisin ihan tyytyväinen, jos lapset tyytyisivät vähään ja menisivät leikkimään.

Vierailija
2/5 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä tarjoa näitä

- marjat missään muodossa

- suklaata sisältävää

- jäätelö

Teidän koti ja teidän säännöt jotka sinä sanelet. Ehdollistat syöntipaikkaan tarjottavat ja sanot että nämä syödään tässä pöydän ääressä ja sen jälkeen pestään kädet.

Meillä ei ole tullut ongelmia edes tunnetusti kurittomien kakaroiden kanssa sillä minä olen meillä pomo ja sen tietää lähipiirikin tasantarkkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivaa syötävää tosiaan eikä mitään mehuja tms. mukaan pöydästä.

Muuten olen tosiaan sitä mieltä, että jos kersat ei syö pöydän ääressä niin nappaat vähin äänin eväät pois.

Meillä tästä myös kokemusta tyyliin äiti antaa taaperolle kinkunpalan, jonka kanssa voi vaeltaa ympäriinsä, että äiti saa syödä rauhassa... Huoh.

Vierailija
4/5 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kurkkua, juustoa, lihapullaa, nakkia, paprikaa jne.

Pilkot noita hammastikkuihin ja tökit vaikka puolikkaaseen vesimelooniin tai ihan vain tarjottimelle.

Makea voi olla sitten vaikka viinirypäleitä ja pullaa. Tai sitten vaikka rahkaa jota on pakko syödä kulhosta, pysyyköhän pöydässä?

Vierailija
5/5 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein pullaa ja sitten noita kasviksia, ilman tikkuja tosin, sillä vekarat ovat aika vilkkaita ja pelkäsin teräviä piikkejä... ja lisäksi viinirypäleitä. Siistiä siis :). No, yksi lasillinen maitoa kaatui keittiön matolle, mutta tällä kertaa vekarat eivät lähteneet juoksentelemaan pöydästä kesken kaiken, kun sanoin että nyt syödään ensin ja sitten pääsette leikkimään- ja vielä että kannattaa syödä nyt ettei "Siru" (minä) syö kaikkia herkkuja. Tosin ihan lopuksi äiti vielä houkutteli lapsia "tule ottamaan vielä vähän" ja tökkäsi jäätelöä muksujen suihin, kun kävivät keittiössä kesken leikkien- useaan kertaan siis äiti teki tuota. Ja sitä jäätelöä löytyi sitten myös päiväpeitosta ja olohuoneen sohvasta. Vieraat nimittäin toivat itse jäätelöä tullessaan...

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä