***HEINÄKUUN IHANUUDET***viikko 11
29.6. Han, 1
1.7. emmizle, 2, Turku
1.7. Tyttå89, 1
1.7 Tassu 1, Jorvi
1.7. Sanjuska75, 2, K-HKS
2.7. HanniS, 2, 21, KYS
2.7. Zajka, 1, Porvoo
2.7. Chili-80, 3, Kättäri
3.7. ek, 2, 20, Jorvi
3.7. Ihme, 1
4.7. Britney87
4.7. Nupsu, 4, TAYS
3.7. Tani, 3, Kättäri
5.7. Nestor, 2
5.7. vauvva, 1,24, KYS
6.7. Vimpula, 2
6.7. Vanukas, 1
6.7. Hilla78, 4
6.7 ApsiDeisi
6.7 Tuikku, 2
7.7. Insku83, 2
7.7. NM-90
7.7. Salsa9, 2
8.7. Fanni, 1
9.7. Puolukka83, 1, Kätilöopisto
9.7. shira, 3, 25, MKS
9.7 vaniliini, 1
9.7. anskunekku, 1, 21, TAYS
10.7 Tridian, 1, 25
10.7. miruliini, 2, tays tai phks
10.7 -Tuikku-, 2
11.7. neontetra81, 3, 28 Hyvinkään sairaala
11.7. Petruska, 1
11.7. Heldels, 2, 34, kättäri
12.7. irma
12.7. iinea, 2
12.7. tur-koo-si, 1
12.7. Cicu, 3
12.7. kettu, 1
12.7. toukokuu, 4, Kys
13.7. onnenkantamoinen
13.7. Bonnie 83, 2
14.7. Karkki, 1, 23, OYS
14.7 Miukkis, 1
15.7. Enkelinäiti, 2, 28, Hyvinkään sairaala
17.7. Tuuli, 1
17.7. Hexuli, 5
19.7. Whitecat, 3
19.7. Mysweetie, 2, 25, Jorvi
20.7. tuittu82, 3
20.7. Tähti, 2 ,
22.7. Banfigo, 1, KYS
23.7 Illuvatar, Lohja
23.7 Kivi 3
25.7. Skidimadinka, 3, 34, Kättäri
26.7. pikkuvarpaat,1
26.7 HK, 1, 28,
26.7. Keräkurmitsa, 2
27.7. nasuste, 2, koks
29.7 mama87, 2
29.7. Memm!, 1, Jkl
30.7 Sunniee
30.7 äityli-76, 3, EKKS
31.07 Suvi83, 1, Kättäri
pikkanen09, 30
Geminimama, 3, PHKS
Kajo, 1
Banfigo, 1
Kommentit (37)
Täällä podetaan sitkeää flunssaa, lapsukaisilla on kuumetta :| Minä taidan päästä vähän vähemmällä, vaikka on tosi vetämätön olo.
Jotkut on jo aloittaneet vauvan vaatteiden laittelun, ihanaa! Itsekin meinasin tässä lähiviikkoina, kunhan olo vähän kohenee.
Toukokuu on jaksanut vielä käydä juoksemassa!? :O Itse en ole pystynyt enää viikkoihin, reippaasta kävelystäkin alkaa supistella ja alavatsaa vihloo.
Maijuemilialle pahoittelut huonoista uutisista rakenneultrassa. Ei ole kenellekään tutulle tuollaista löydöstä sattunut, en osaa sanoa muuta kuin kovasti jaksamisia.
On teillä Jancelin melkoinen tilanne... Ensikodista sen verran, että sinne voi mennä koko perhe, nettisivuilla sanotaan näin: "Isät ovat ensikodissa mukana arjessa jakamassa vanhemmuuden vastuuta äidin kanssa." Pitäisihän tuota voida teidän tilanteeseen soveltaa, samalla tavalla sinunkin on tarkoitus jakaa vauvan hoitovastuu äidin kanssa.
Pinnasänky-haloo on kyllä siinä mielessä hassu, että meillä se on ollut ensimmäiset kuukaudet käyttämättä, kun vauvat on nukkuneet vieressä. Äitiyspakkauslaatikosta saa tosiaan hyvän sängyn vauvalle, meillä on nätti "reunuskin" siihen tehtynä :) Entä jos hankitte vaan lakanoita jne valmiiksi vauvaa varten (jos ette ole jo ehtineet hankkia?) ja laittelette muuten kaiken valmiiksi pikku hiljaa? Onhan heinäkuuhun vielä aikaa. Tsemppiä sossun kanssa, toivottavasti saatte asiat järjestymään.
shira rv 23+5
Myös mulle tuli kovin surullinen mieli, kun luin siitä mitä te joudutte käymään läpi!
En pysty auttamaan, mutta kerron yhden kokemuksen. Esimerkkejä olisi enemmänkin, mutta yritän kirjoittaa lyhyesti. Kokemukset on ääriesimerkkejä, mutta oikeasta elämästä.
Reilu vuosi sitten olin onnellisesti raskaana ja kaikki oli aina erinomaisesti neuvolassa, ultrassa ja lääkärissä, ihmettelivät ääneen, että miten kaikki voi mennä noin hienosti. Lopulta kaikille yllätyksenä meidän tyttö syntyi kuolleena raskausviikolla 42, syytä ei löytynyt.
Samaan aikaan kaksi tuttavaani olivat raskaana. Toisella oli verenvuotoa ja kaiken maailman ongelmia koko raskauden ajan ja toiselle annettiin rakenneultrassa keskeyssuositus, vauvalla oli palleatyrä ja suolisto oli noussut ylemmäksi, sydän väärässä kohtaa jne. Jossain vaiheessa aivoissakin nähtiin jotain kasvaimia. Ja downiakin epäiltiin.
Tämä tuttavani, jolle suositeltiin keskeytystä halusi kuitenkin pitää lapsen ja ottaa riskin, vaikka lääkäri sanoi että vauvalla ei tule olemaan synnyttyään elinmahdollisuuksia, koska hän ei pysty hengittämään. Viimeiset kuukaudet olivat piinaavia, mutta lapsi syntyi terveempänä kuin piti ja leikkaus tehtiin vasta puolen vuoden iässä.
Eli koskaan ei tiedä mitä tapahtuu, hyvät uutiset voivat kääntyä huonoiksi ja huonommat uutiset voivat kääntyä hyviksi. Toivottavasti saatte pian vastauksia kysymyksiinne ja kaikki kääntyy parhainpäin! Oletan, että teillä tilanne on parempi, kun ystävälläni, koska vauvallenne suunnitellaan leikkausta. Toivon tosiaan, että teidän pikkusen mahalaukku normalisoituu!
Voimia tuleviin päiviin.
Eihän meitä virallisesti lasketa edes avovaimoiksi... osasyynä tuon alaikäisyys. Kelan lappuihinkin saattaa tulla merkintä yksinhuoltajasta, vaikka puolison nimen laittoi. (huomenna muuten viedään ne Kelalle, tervetuloa äitiyspakkaus laatikoineen!)
Lakanoita ja peittoja on, kun löyty muutamat kivat ja vielä halvalla :3 On sitä kaikkea ehditty neljässä ja puolessa kuukaudessa haalimaan... eli että aika paljon on valmiina, vaatteet ja lelut ja kirjat ja semmoset. Vaunut ja hoitopöydän (se rikkinäinen pesukoneenrontti näin ensi alkuun) pehmuste vain puuttuvat.
Vaunujen koppakin voisi olla hyvä nukkumispaikka~
Moikka!
Aluksi heti jaksamista Maijuemilialle epätietoisuuden kanssa. Varmasti kaikki kääntyy vielä parhainpäin. Samoin kuin Jancelinillakin.
Itse kävin eilen neuvolassa ja kaikki oli oikein hyvin. Sain jo kela paperitkin, mutta saan ne laittaa vasta ensi viikolla eteenpäin. No niillä ei ole niin kiire kun en ajatellut pakkausta ottaa. Seuraava aika neljän viikon kuluttua onkin sitten lääkärille (Hesassa sitä ensimmäistä lääkärinkäyntiä ei säästösyistä ole, joten tämä on nyt ensimmäinen) ja samalla kerralla tehdään sokerirasituskoekin.
Varasin ensi viikolle Femedasta 4d ultran, jossa vielä varmistetaan tarkemmin että kaikki on kunnossa ja oikeasti poika on meille tulossa.
Vaunutkin ollaan melkein jo ostettu. Yksiä ollaan käyty katsomassa ja ne on juuri sellaiset kun haluan niin taidetaan tehdä kaupat samantien:-) Eli Teutonian Spirit S3 pehmeällä kopalla.
Aurinkoista päivää mammoille!
T: Skidimadinka 21+4
Maijuemilialle minäkin halusin heti aluksi osoittaa tsempitykset. Tuo kuullostaa rohkaisevalta, että korjausleikkausta suunnitellaan, se on siis korjattavissa toisin sanoen. Uskon kanssa vahvasti, että kaikki kääntyy vielä parhain päin. Voimia teille tuleviin hetkiin ja luottoa tulevaisuuteen! Tottahan toki sen ymmärtää, että sitä on huolissaan ja peloissaan, etenkään jos vastaavan kokenutta vertaistukea ei löydä. Pura tänne vaan ajatuksiasi niin paljon kuin haluat, vaikka emme vastauksia osaakaan antaa, niin tukemme ainakin.
Omia kuulumisia: Mähän kyselin siitä, oletteko jo uskaltaneet ostaa vauvalle tytön tai pojan hankintoja. Mä sitten höppänänä kävin siellä ylimääräisessä ultrassa kurkistelemassa vauvaa ja kyllä tämäkin lääkäri uskoi siellä neiti-immeisen asustelevan. En tiedä, miksi se on mulle jotenkin uskomaton ajatus. Mullehan tuli kauhea hätä rakenneultran jälkeen, että vitsit mulla ei ole yhtä ainoota tytön juttua valmiina, kun meillä ennestään nuita poikia pari kipaletta. Niin kuin sitä ei ehtisi syntymän jälkeenkään muka hankkimaan.. Nyt jo naurattaa tuo mun alkuhömpötys, mutta silloin sitä ajatteli, että tässähän tulee kiire. ;oD
Joku kyseli sf-mitasta. Mula oli viikolla 20+4 19cm. Masu tuntuu kyllä isolta, sitä on tuntemattomatkin kyselleet, koska on laskettu aika, joten tavallisesta pömpöstä ei vissiin enää mene. Muista "vaivoista" on nyt liitoskivut ja lihaskrampit alkaneet. Vitsit, kun illalla sohvalle rojahtaessaan on nivusissa sellaiset kivut, ettei meinaa ylös päästä. Koirien kanssa lenkkeily pahentaa niitä, mikäli sattuu liukastelemaan ja tekemään äkillisen korjausliikkeen. Silloin tuntuu! Aamulla kuitenkin kivut miltei poissa ja töissä pystyykin olemaan melko normituntemuksin, kunnes taas alkavat iltasella. Yöllä saa jo nukkua tyyny jalkojen välissä ja kyljen vaihto tapahtuu normaalia raihnaisemmin.
Krempoista huolimatta olen nauttinut täysillä tästä viimeisestä raskaudestani. Aika menee tosi siivillä, kun on nuo kaksi ihanaa villiä poitsua mukana touhuissa. Äkkiä se heinäkuu sieltä varmasti tulee.
Odotan malttamattomana postia, koska uskalsin tilata vihdoin "tietyn värisiä" kestovaippakankaita. Ihanaa, pääsee hurruuttelemaan ompelukoneella lomalla. Täällähän oli muuten niistä lomistakin puhetta. Mähän päätin ottaa viikon tämän vuoden kesälomista ja pitää sen pääsiäisen yhteydessä, loput siirrän äitiysloman loppuun. On sitten kivat miltei pari kuukautta, kun saa palkan ennen perhevapaan alkamista. Äippälomallehan jään sitten normisti kesäkuun 11. päivä, mikäli kaikki menee hyvin, eikä sairaslomalle tarvitse jäädä. Pojista olen molemmista joutunut jäämään töistä supistelujen vuoksi muutaman viikon etuajassa.
Nyt ruokkikselle. Mozzarellasalaattia, nam!
Elisabet 22+3
Jätän kaikki ylimääräiset lomat äitiysloman loppuun tai jonnekin hamaan tulevaisuuteen, nyt olisi jo ainakin pari kuukautta lomia jemmassa. Yritän olla siis töissä ihan äippäloman alkuun asti. Ekassa raskaudessa olisin jatkanut töitä vielä äippäloman alettua, mutta työnantaja ei suostunut.
Tällä hetkellä tuntuu siltä, että palaan töihin aika pian vanhempainloman loputtua, ainakin osa-aikaisesti. Mietin myös sellaista vaihtoehtoa, että jaettaisiin miehen kanssa ainakin viimeiset vanhempainloma kuukaudet siten, että toinen tekis töitä 3pv viikossa ja toinen 2pv. Mun työnantajalle sopi, mutta mies ei vielä tiedä onnistuuko sillä ja haluaako se ees. Onko kellään kokemusta tälläisistä erikoisjärjestelyistä? Tai jotain muita hyviä ideoita miten pysyisi edes vähän työelämässä kiinni? Tietty päätöksiin vaikuttaa se, kuinka vauvan kanssa lähtee menemään.
Mulla ei oo selkärankaa karkin ja suklaan suhteen tällä hetkellä, oon jo monena päivänä hakenut suklaata ruokkiksen jälkeen, siitä on tullut ihan pakkomielle. Jotain yli 200 kaloria ylimääräistä tulee tuostakin...
Mä oon vähän yksipuolinen kalan syömisen suhteen, mutta haluaisin siihen asiaan muutosta, mitä rasvaista kalaa te muut syötte? En oo saanut aikaiseksi selvittää mitä kannattaisi syödä. Mulla menee lohen puolelle tuo kalan syöminen ja tietty jotain seitiä, mutta en tiedä onko seitistä mitään hyötyä.
Enkelinäiti 23+0
Enkelinäiti, minäkin olen syönyt vain lohta. Ja oikeastaan vasta nyt ollaan alettu tekemään kalaa 1-2 kertaa viikossa, ennen se on jäänyt aika vähälle. Enpä olisi huolissani tuosta suklaansyömisestä! Mulla ainakin tulee ja menee noi herkkujen mässäämiskaudet, kun välillä syö monta päivää putkeen karkkia ja sit syökin seuraavan viikon hedelmiä :D Painoa oli muuten tänä aamuna puol kiloa vähemmän mitä viime viikon neuvolassa! Onko ihan normaalia, että paino noin heittelee? Mulla silti nousi paino ihan alkuraskaudessa melko paljon nopeasti, joten jotenkin tuntuu, ettei nyt niin haittaa vaikka sitä ei koko aikaa tuliskaan lisää...
Vaatteista sen verran, että laskin äsken ostaneeni jo kahdeksan kappaletta 56cm bodyja ja sit 62cm vaatteita on potkupukuja 4kpl, bodyja 5kpl ja housuja kahdet. Osaisko joku neuvoa minkä verran vaatteita oikeastaan tarvii? Nuo 56cm vaatteet on suurilta osin kirpparilta, joten niihin ei ole edes paljoa tuhlaantunut rahaa. Oikeastaan suurin osa ostamistani vaatteista on alennuksista :) Säästäväinen kun olen. Muuten osa 56cm ja 62cm vaatteista on keskenään samankokosia, riippuu kai kaupasta, että minkä kokoinen on mikäkin vaate.
Fanni rv24 (jeij, taas viikon lähempänä laskettua aikaa!)
Tiedä mistä sitä alottaisi kommentoimaan...
Ihan ensiksi tietysti Maijuemilialle jaksamista ja ennen kaikkea rauhallisuutta ja malttia vaikeiden asioiden käsittelyyn! Kuten moni muukin, mun usko moderniin lääketieteeseen on sen verran vahva, että uskon että teidänkin lapsenne saa loppujen lopuksi elää ihan hyvä elämän, vaikka alussa joutuisikin vähän kamppailemaan.
Jancelinille ei voi muuta sanoa kuin että koittakaa kestää. Meillä "vanhemmilla ja viisaammilla" (hehhe) on usein pahana tapana pitää ketä tahansa itseä reilusti nuorempaa täysin kyvyttömänä tekemään järkeviä ratkaisuja oman elämänsä suhteen. :) Mutta yrittäkää ymmärtää, että teidän tilanteenne on epätavallinen, ja alaikäinen on alaikäinen ihan syystäkin. Ensikoti voi olla hyvinkin hyödyllinen kokemus ja auttaa teitä alun kenties raskaidenkin viikojen yli. Käytös sinua, lapsen toista vanhempaa, kohtaan vaikuttaa kyllä mielestäni todella törkeältä!! Olette sitoutuneet lapsen hankkimiseen yhdessä (ja kuvauksesi perusteella valmistautunet vieläpä todella hyvin, minulla ei esim. ole juuri mitään lapselle vielä hankittuna!), sitä pitäisi ehdottomasti kunnioittaa, vaikka olettekin vielä alaikäisiä. Haiskahtaa minusta melkeinpä seksuaalivähemmistöön kohdistuvalta syrjinnältä... ehkä voisitte saada apua jostain järjestöstä (SETA) jos ette muuten saa omaa tahtoanne (yhdessä) kuuluviin?
Skidimadinka: Meillähän noi käytetyt Teutonian Spirit S3:t on jo pari viikkoa köllötelleet eteisessä heinäkuuta odottamassa. Hyvä valinta ;)
Enkelinäiti: Kalan syöminen on kyllä aika vähäistä, ei tule itse juuri laitettua. Töissä syön lounaan joka päivä, ja siellä koitan ottaa kalaa sitten sillon tällön kn on tarjolla jotain maistuvaa. Syön sitten noita Möllerin Tuplia että saisi niitä omegakolmosia...
Noi mammalomajutut kiinnostaa kovasti, koska mä olen saanut meidän henkilöstöpalveluista tosi epämääräisiä vastauksia. Että ei muka pystyisi siirtämään tän kesän kesälomia kokonaan vanhempainvapaan jälkeen, että ihan joku vuosilomalaki sen estäisi (tämän vuoden lomat pidettävä viimeistään 30.4.2011 mennessä)?! Vähän oudolta kuulosti minusta. No olen nyt omasta mielestäni saanut kikkailtua niin, että tarttis ennen mammaloman alkua pitää kun 5 päivää vuosilomaa ja loput sit saisin kuitenkin järkättyä sinne vapaan loppuun.
Fanni: Mä oon tammikuun alkupuolelta lähtien punninnut itteni joka aamu, ja paino saattaa todellakin vaihdella lähes kilon verran suuntaan tai toiseen jopa päivässä (vaikka vaaka on ihan uusi ja tarkka digitaalinen)! Nuo punnitukset kun laittaa käyrälle, niin suunta on kuitenkin hyvin tasaisesti nouseva. Eli riippuu ihan punnitusajasta, parin edeltävän päivän syömisistä ja juomisista, vessakäynneistä jne., mitä se vaaka näyttää. Absoluuttista totuutta painosta ei ole. Vai näyttääkö kaikilla muilla vaaka aina tismalleen samaa ja mä olen vaan joku jojoileva friikki? :D
Huh, tulipa pitkä sepustus...
HK ja "urpo" (21+4)
Nyt sain kaikki 56-68cm vaatteet, harsot ja lakanat pestyä ja silitettyä. Noita vaatteita meillä kyllä on paljon enemmän ku jollakin joka edellä kirjoitti. Mutta mä olenkin tämmönen onneton hamstraaja ja osa jää pitämättä. vaaleanpunaisia on suurin osa ja sit on vaaleita, vihreitä ja keltaisia unisex vaatteita jos kätilön arvio meni pieleen. varastossa on esikoisen entisiä sinisiä/poika vaatteita mut ne haen vasta jos syntyykin poika. Kauheesti supistelee tuo silittäminen :S ei oikein paikallaan seisominen ole näköjään sallittua. Mutta nyt ne on. on meillä vielä noistakin isompia(74->) vaatteita mutta niiden käyttöön on vielä aikaa niin ehdin pestä ne sitten joskus. Mut sisällä ovat kaikki kaapissa odottamassa.
(.) kauhea meteli nykyisin mahassa. eilen kun kävin illalla nukkumaan niin ainakin puoli tuntia oli yhtä mahanahkojen venytystä ja heilumista, potkimista, ojentelua ym.. Ja tänään koulussa tuli eka kunnon potku tohon kylkiluiden alle että ihan pomppasin tuolilla. en yhtään osannut varautua :D mutta hyvähän se on että liikkuu ja kehittää lihaksistoaan :)
Mutta nuo supistelut, selkäsäryt ja liitoskivut vaivaa. ois edes tämä maha vähän pienempi niin ei ottais niin paljoa selkään. mutta minkäs teet. yritetään päästä viikoissa eteenpäin.
Huomenna poks!
T:HanniS + paputar 24+6.
Itsekin haluan sanoa Maijuemilialle kovasti jaksamista ja myös minun mielestä kuulostaa lupaavalta, jos kerran leikkaus on jo suunnitteilla. Pidän peukut pystyssä, että asiat olisivat paljon paremmin kuin aluksi luultiin...
Janceli: Olen samaa mieltä HK:n kanssa. Teidän ja varsinkin sinun kohtelu haiskahtaa kyllä seksuaalivähemmistöön kohdistuvalta syrjinnältä. Itse ottaisin myös yhteyttä esim. Setaan jos sitä kautta saisi vaikka jotain apua.
Sitten siihen omaan napaan...
Täällä kyseltiin vatsan kasvua niin näin kolmatta odotellessa ei voi muuta kuin ihmetellä kuinka iso vatsa on jo nyt! Just mittasin vatsan ympäryyden ja se oli 99cm!! Ekassa raskaudessa olin ehkä näin iso siinä viikolla 30... ehkä...
Mut varmasti muut raskaudet vaikuttavat tähän ja se, että kaikki raskaudet ovat olleet niin lähekkäin ja sitten tämä surullinen vatsalihasten yhteenmenemättömyys vaikuttaa varmaan myös.
Joku toivoi täällä oikein isoa vatsaa - itse toivon, että tää vatsan kasvu pysyisi aisoissa, koska jos pääsee kasvamaan ihan hirveän kokoiseksi niin pelkäänpä pahoin että se pahentaa vain tätä vatsalihasongelmaa...
Sitten sukupuoliasioista... Meille tosiaan sanottiin näin kahden pojan jälkeen, et odottaisin tyttöä. Huomasin että mitä enemmän ajattelin asiaa sitä enemmän alkoi pelottaa, että joku tässä raskaudessa menisi nyt pieleen. Joten yritän olla ajattelematta asiaa. Haluaisin uskaltaa ostaa edes jotain tyttömäistä vauvalle koska kaikki vaatteet mitä meillä on ovat niin poikamaisia, mutta en uskalla. Mitä jos se kuitenkin on poika tai mitä jos jokin menee pieleen...
Täytyy vain ihastella teitä joilla on jo vauvan vaatteetkin laitettu jo kuntoon! Meidän pitäisi vaihtaa poikien kanssa huonetta, jotta he saavat vähän isomman. Se vaatisi teoriassa pienoista remonttia ja käytännössä sitä että mulla olisi aika paljon maalattavaa ja mä en tiedä miten mun selkä kestää kun kun issias on siinä vihoitellut jo useamman viikon. Vasta kun saadaan noi huoneet vaihdettua ja uusi lipasto ostettua (mikä saattaa olla vasta lähempänä laskettua aikaa), pääsen laittamaan vauvan vaatteita kuntoon.
Eli taitaa meillä mennä aika viimetinkaan tää koko juttu...
Äh, taas huonosti nukuttu yö takana. Meidän 2v-kuopus nukkui jo neljättä yötä huonosti. Hänellä on vähän nuhaa ja heräilee siihen itkemään, kun tuttia ei voi pitää suussa. Aamulla kyllä ajattelin, että jos kävisi varmuuden vuoksi ennen viikonlopun pyhiä tarkistuttamassa korvat. Meillä kun noilla pojilla on usein aika oireettomina nuo korvatulehdukset.
Tuon tutin poisjättämistä ollaan suunniteltu pääsiäiseen, kun meillä pidempi loma. Mikäli menisi yöt huonosti, niin ei ainakaan hoitotäti siitä kärsisi. :o)
lluvatar- Mulla on vähän samat fiilikset. Kahden pojan jälkeen meillekin povataan nyt tyttöä ja mäkin mietin sitä paljon, meneekö kaikki hyvin. No olen huomannut muutenkin, että olen paljon enempi stressannut kaikkia terveysjuttuja tässä kolmannessa raskaudessa. Olemme saneet pojat lapsettomuushoidoilla ja tämä kolmas on kaikkien yllätykseksi saanut alkunsa aivan luomusti. Pidän siis tätä raskautta jo sinällään ihmeenä ja ajattelenkin, että ei kaikki vaan voi mennä näin "helposti" loppuun asti.
Mä olen miettinyt sitäkin, että nyt kun totun ajatukseen tytöstä ja hankin vaatteita ja muita hankintoja tytölle, niin entä jos vauva osoittautuisikin pojaksi. Olisinko pettynyt sukupuolen vaihdoksesta, oli se sitten kumpaan suuntaan tahansa? Nyt ymmärrän heitäkin, jotka eivät halua tietää arvauksia sukupuolesta etukäteen.
Mulla on muutamat vaatteet ostettuna ja aion kirppareiltakin vielä katsella kivoja ihan pieniä käyttövaatteita. Poikien vaatteita varastosta en aio edes ottaa esille ennen syntymää. Sillä kyllähän niiden pesut ja silitykset on tehty päivässä tarvittaessa.
Muista hankinnoista: mikäli vauva on tyttö tosiaan, niin haluaisin tyttömäisempiä värejä tulevaan turvakaukaloon, joka meidän pitää vielä hankkia. Käyn katsomassa valmiiksi sen kaupasta ja saa mies sitten hakea synnytyksen jälkeen.
Kalan syönnistäkin oli puhetta. Mä tykkään tosi paljon kaikenmoisesta kalasta, mutta näin talvella sitä saisi kyllä syödä useamminkin. Kesällä tulee sitä paremmin ostettua ja grillailtua. Jos satun töistä käymään tuossa ruokalassa, niin otan kyllä aina tilaisuuden tullen kalaa. Mutta luulen silti, että jää liian vähäiseksi, joten kaipa munkin pitäisi noita omegakolmosia alkaa ainakin silloin tällöin syömään. Pitääpäs tehdä parannus sen osalta.
Mä peruutin firman pippaloihin osallistumisenkin tälle illalle. Vitsit, kun ei vaan nyt huvita. Appivanhemmat tulevat huomenna pohjanmaalta meille poikansa synttärikahveelle ja nyt mulla on ainakin illalla aikaa leipoa jotain kivaa tarjottavaa ja laittaa koti tip top.
Muksaa perjantaita kaikille! :oD
Elisabet 22+4
Ollaan mietitty mieheni kanssa naimisiin menoa jo kauan ja päätettiin suorittaa vihkiminen samalla kun lapsi kastetaan. Tänään varattiin kirkko kaste- ja vihkitilaisuutta varten. Häät ovat sitten elokuun lopulla! :) Jännää kun niin paljon kaikkea tapahtuu pienen ajan sisällä kun kohta on se muuttokin ja sitten vauva pian syntyy ja sitten mennäänkin jo naimisiin! On tämä ihanaa! :) Tilaisuus on kuitenkin sellainen pienimuotoinen kahvitustilaisuus, tosin vieraita tulee aika runsaasti ja juhlallinen tilaisuus tuleee olemaan. Sopii meille. Hääpukua en pääse nyt sitten sovittelemaan, täytyy se ja monet muutkin järjestelyt hoitaa vasta vauvan synnyttyä. Hyvää ja rentouttavaa viikonloppua kaikille!
Vaniliini 24+0
Nyt on sitten käyty hammaslääkärissä, kun neuvolassa suositeltiin. Edellisestä käynnistä olikin varmaan jo nelisen vuotta. Ei ollut reikiä, jee!
Olenkin viime aikoina maalaillut paljon raksalla, ja vauveli ei ole ilmeisesti siitä kauheasti pitänyt, sillä liikuskellut vähän vähemmän kuin yleensä. Tänään kuitenkin päivällä antoi useita mojovia potkuja suoraan mahaan, joten kaikki on varmaan kuitekin kunnossa. Innolla odotellaan että pääsisi muuttaamaan uuteen kotiin.
ja maanantaina mennään naistenklinikalle sikiötutkimusyksikköön tarkempiin tutkimuksiin. Olo on jo hiukan huojentunut, sillä T.Kurki sanoi, että 90%varmasti on jo nähtävillä, että meidän pikku-neidin pitäisi olla muilta osin(,paitsi se mahalaukku,) terve lapsi!!! 5-10% mahdollisuus jäi vielä Down-syndroomaan, mutta päätimme, että emme ainakaan vielä halua ottaa riskiä lapsivesinäytteen kanssa. Lapsella olisi mahdollisuus syntyä ennenaikojaan ja koska minulla paljon jo ollut supistuksia, niin riski vielä suurempi. Sovimme miehen kanssa, että menemme siihen jos vielä tarpeellista joskus rv30 tienoilla, jotta viikkoja jo enemmän kasassa jos jotakin kävisi. Haluamme kuitenkin tietää asian laidan ennen neidin syntymää, jotta pystymme varautumaan tulevaan. Vaavilla ilmeisesti double bubble-mahalaukku ja siihen liittyvä down-riski on 40% luokkaa, siis yleisesti ottaen. +2/3 osalla on muitakin kehityshäiriöitä. Meillä siis pitäisi olla huomattavasti parempi tilallanne...Vaiva vaatii leikkauksen heti syntymän jälkeen, mutta siis korjattavissa!
Jos pikku-neiti ei pysty nielemään lapsivettä, niin silloin synnytys saattaa käynnistyä reippaasti etuajassa(rv32 jopa) ja sitä pelkään. Kohtu ei tule kestämään sitä suurta vesimäärää ilmeisesti... No, tämä kaikki on vielä meille ihan utopiaa ja odotan huomista todella paljon, että saadaan vastauksia tilanteeseen. Valvottuja öitä on nyt takana tarpeeksi, koska epätietoisuus on minulle ainakin pahinta mitä olla voi. olen luonteeltani sellainen, että jos en tarkkaan tiedä, niin pyöritän mielessäni erivaihtoehtoja niin kauan kunnes toisin sanotaan!!!!
Kiitos tuestanne,
Maijuemilia
Hei kaikille,
Jospa minäkin hyppään uutena mukaan. Koko raskauden ajan olen teidän juttuja käynyt lueskelemassa, mutta en ole aiemmin uskaltautunut mukaan, kun on kaikenlaista vaikeutta ja epäuskoa ollut tämän raskauden suhteen. Mutta jospa nyt vihdoinkin uskaltaisi olla hieman luottavaisempi.
Eli LA 20.7. ja 2. lapsi tulossa. Satakunnassa odotellaan.
Ihanaa kevätayrinkoa kaikille.
t.Asteri RV 22+5
Minullakin toinen lapsi tulossa ja LA 29.7. Hieman jännittää, miten vanhempi sitten reagoi uuteen vauvaan..
itse jään 8 viikkoa ennen laskettua aikaa,siinä on ensin puolitoista viikkoa kesälomaa ja sitten vaihtuu äitiyslomaksi :)
(.) pikkunen on kova potkimaan,iltasin kun alottaa jumppaamisen,niin minä kärsin kauheesta närästyksestä :( mutta ihana kun tuntee toisen liikkeet :)
sain tänään pitkään odotetun Bola korun postissa :P jee,ihana koru kyllä !
sunniee ja masukas 20+6,huomenna poksuu !