Onko kukaan ollu hiusmallina? Kannattaako lähteä..
Kommentit (16)
vai saa vain sen leikkauksen ja värin
Olin kerran eräässä kampaamossa hiusmallina. Tai oikeastaan tilaisuus oli koulutus kampaamon työntekijöille, ja me oltiin siellä sitten mallipäinä. Mulle jäi tuosta aika huonot muistot. Hiukset oli kamalat, epäsymmetriset. Kun menin seuraavan kerran sitten kampaajalle, multa kysyttiin, että olenko ite leikannut kun on niin epätasanen :/
Todella tyytyväinen olen ollut joka kerta. Alussa kysellään vähän, mitä ei missään nimessä halua, ja ainakin kohdallani on joka kerta kunnioitettu omia rajojani. Palkkaa ei saa, mutta joskus olen saanut tuotepaketteja. Sinänsä onkin ihan riittävä vaivanpalkka ilmainen leikkaus ja värit :)
olin värimallina ja ainakin voin suositella. Ihan kiva kokemus kun siellä oli tajoilut ilmaiseksi, siis juomaa, sämpyulöitä ym....siinä odotellessa. sitten laitettiin vaan kiva väri päähän ja lähtölahjaksi sai vielä kassillisen hiustenhoitotuotteita.
vanhemmat ja ei niin nätit koulutustilaisuuksiin. Monessa on ikäraja 35 vee
olin kerran mallina Tigin koulutustilaisuudessa. Leikkasivat ja varjasivat parhaat hiukset mita mulla on ikina ollut! Eli suosittelin. Nuori olin, mutta en todellakaan mitaan malliainesta, mulla vaan oli paljon hyvakuntosta tukkaa. Kyselivat kylla mita en missaan nimessa halua. Eika siita mitaan palkkaa saanut. MInusta ihan tarpeeksi etta sai ihanan tukan ilmaseksi. Meikkasivat myos ennen tilaisuutta, mika oli ihan kiva juttu.
Palkaksi sai värin lisäksi tuotepaketin. Työn jälki oli hyvää, mutta palvelu ala-arvoista. Tosin tässä siis testattiin uutta värisarjaa eikä koulutettu henkilökuntaa.
Enkä toiste mene. Ihan lyhyeksi leikattiin ja muutenkin aivan kamala tukka. Ala-arvoista kohtelua muutenkin. Shampoota ja hoitoainetta sain vaivannäöstä. Ei kyllä multa kyselty mitä saa tehdä ja mitä ei... jos on valmis tosi trendikkäisiin malleihin niin siitä vaan, ite en tykkää geometrisistä ja liian erikoisista malleista.
Kun menin seuraavan kerran sitten kampaajalle, multa kysyttiin, että olenko ite leikannut kun on niin epätasanen :/
olin kyllä valmistautunut luopumaan hiuksistani, joten sinänsä ei haitannut yhtään että perseelleen meni. Huvittavaa oli, että menin kampaajalle pari päivää näytöksen jälkeen ja se kampaaja oli ollut katsomassa näytöstä ja nauroi että onko tämä nyt SE näytöksen tukka... Muutenkin koko näytös oli surkea (vaikka oli kyse ison merkin näytöksestä), minut unohdettiin meikata, olin lavalla omissa vaatteissa (muutamat saivat näytösvaatteet). Sain pari purkkia mukaan, ei mitään erityistä.
oli hyvä kokemus. Mulla oli silloin lyhyet hiukset, joten oli ihan sama mitä niille tehtiin. Nyt pidemmillä hiuksilla en menisi enää todellakaan. Jos et ole hiuksistasi turhantarkka, eikä mielenterveytesi horju jos homma kusee kintuille, niin mene ihmeessä. Lopputulos voi olla erinomainen, ookoo tai ihan katastrofi.
Ja ei saanut palkkaa, mutta ilmaiseksi hyvät hiukset.
Kerran hääkampausmallina, jolloin hiuksia ei leikattu, tehtiin ainoastaan värihuuhtelu ja kampaus. Kyseessä oli Wellan tilaisuus, meidät meikattiin ja puettiin Wellan puolesta ja palkaksi sain tuotepaketin. Kohtelu oli koleaa, oli paljon odottelua ja malleja kohdeltiin kuin karjaa.
Toisen kerran olin L'Oréalin mallina, ensin värjäyksessä ja kaksi viikkoa myöhemmin leikattavana. Olin todella myönteisesti yllättynyt, sillä kampaaja oli erittäin mukava ja kyseli, millaista väriä olin toivonut (ja sen mukaan myös tehtiin, todella luonnollinen väri). Leikkaus oli vähän dramaattisempi, mutta erittäin onnistunut! Siinäkin sai pistää kapuloita rattaisiin, jos malli tuntui liian hurjalta. L'Oréalin malliksi voisin mennä tulevaisuudessakin. Pois sai lähteä heti kun oma kampaaja oli valmis ja oli esitellyt tuotoksensa muille. Tästä ei saanut palkkaa, mutta väri + leikkaus olivat riittävä palkkio.
Minulla on siis pitkät hiukset, eikä kukaan painostanut missään vaiheessa niiden lyhyeksi kynimiseen. Heti ekassa haastattelussa kannattaa toki kysellä jo, millaisia malleja aikovat leikata.
Cutrinille ei kannata mennä missään nimessä. Ihan hirveitä leikkauksia ja värejä: oranssia ja vihreää, "geometrisia" polkkia. Kukaan malleista ei ollut tyytyväinen tukkaansa. Ymmärrän, ettei hiusmalli voi kaikkea päättää itse, mutta aiemmin kun olen ollut esim. Kc professionalilla, niin mielipidettä on kysytty et paljonko saa leikata ja millanen väri olis mielessä ja mitkä heidän vaihtoehdot olis. Cutrinilla kampaajat eivät välittäneet yhtään mallin mielipiteestä.
Lisäksi Cutrinin aineet saivat päänahkani ihan ruvelle, millekkään en ole allerginen eikä päänähka ole koskaan noin reagoinut.
En missään nimessä siis suosittele Cutrinia!!
Kekkonen oli Suomen kuuluisin hiusmalli.
Itse olin nuorempana wellalla ja käytännössähän siellä on jo valmistuneita kampaajia, jotka kokeilevat uusia trendikkäitä malleja taitavien opettajien johdolla. Ja se ope myös leikkaa, jos olet tosi tyytymätön lopputulokseen.
Täytyy vaan olla valmis isoonkin muutokseen. Kattele mikä nyt on maailmalla muotia, niin tiedät minkälaisena tulet sieltä ulos :)