Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä maassa olet saanut yleisesti ottaen parasta asiakaspalvelua?

Vierailija
14.03.2010 |

Minä vastaan Suomessa.

Ja kokemusta on paljon.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleisesti ottaen rentoja, kivoja ja ystävällisiä maanläheisellä ja aidolla tavalla. Ihania!

Vierailija
2/29 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usassa. kokemusta lähinnä PA-NJ-NY ja useimmiten todella mukavia ja aurinkoisia ihmisiä asiakaspalvelussa. Toki poikkeuksiakin on tullut vastaan.

Mutta täytyy sanoa kuinka yllättynyt olen siitä kuinka moni vastas Suomen, minä olen viime vuosina ollut ihan järkyttynyt siitä kuinka huonoa/olematonta asiakaspalvelua Suomessa olen saanut. Vai onkohan se sitten vain kotikapunkini ongelma?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italia

Meksiko

Argentiina

Japani

Tsekki

Suomi

Unkari

Kiina

Iso-Britannia

Eesti

Saksa

Israel

Islanti

Ruotsi

Neuvostoliitto (kauan aikaa sitten)

Marokko

Tämä on järjestys

Vierailija
4/29 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Irlannissa tuolloin ihanan rehtiä ja aitoa ystävällisyyttä). Nykyään sielläkin jo toisenlaista.

Suomi on palvelukulttuurin takapajula, Yhdysvallat keskitasoa (usein olen ollut tyytyväinen, mutta kaiken kaikkiaan jenkkien palvelukulttuuria liioitellaan).

Kaakkois-Aasiassa huippu hotelleissa ja -ravintoloissa palvelukulttuuri tosiaan huipputasoa, mutta pikkupaikat vielä ihanan uupeloita ts. 'alkukantaisia'.

Vierailija
5/29 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonointa Virossa ja Israelissa.

Vierailija
6/29 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä tarkoita nyt turistipaikkoja vaan ihan niiden ulkopuolellakin. :)

Mahtavan ystävällisiä ja avuliaita.

Vierailija
7/29 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa vastaan ehdottomasti Stokkan vientipalvelu, aivan ykkonen!!!!

Samoin Bebes aitiysvaateliike Hgin kampissa....

Olen saanut hyvaa ja huonoa palvelua monessa maassa, riippuu niin ihmisista ja paikoista.

Kiinassa saa hyvaa palvelua kun osaa kielta ;-)

Vierailija
8/29 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoittaa sitä, että asiat tulevat hoidetuksi. Erityisen palvelualtiita ja aurinkoisia-ystävällisiä asiakaspalvelijoita saa hakea muualta maailmalta.

Siis näin yleistäen.

Jos huonoja kokemuksia haetaan niin Riiasssa oli aika laiskan pulskeaa.

Vierailija
9/29 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa olen myös saanut huonoimman palvelukokemukseni Kanarian reissulta palatessa.

Olin kyllä Las Palmasissakin pöyristynyt palvelutasoon mutta paluu kotimaahan sai palvelukokemukset normaalin mittasuhteisiin...

Kokemusta matkailusta on ja paljon.

Vierailija
10/29 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikan "syrjäkylillä", jossa saat oppaan mukaan sillä että kysyt joltakulta miten johonkin paikkaan pääsee.

Suomessa saa hyvää palvelua, mutta usein ilman aitoa kohteliaisuutta. Asiat tulee yleensä hoidettua, vaikkei asiakaspalvelutilanteesta jääkään erityisen hyvä mieli.

Englannissa olen saanut tosi hyvää palvelua, mutta myös tosi huonoa. Siinä maassa asiakaspalvelusta löytyi aikoinaan paljon porukkaa, jotka vaikuttivat luku- ja kirjoitustaidottomilta, eivätkä oikeasti osanneet hommiaan. Nykyäänkin saa olla tyytyväinen jos esim. puhelin- tai kaasuyhtiön asiakaspalvelussa puhutaan edes englantia.

Vierailija
11/29 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vielä monessa paikassa vallalla neuvostotyylinen nihkeä asiakaspalvelukulttuuri, joka menee välillä jopa huvittaviin mittasuhteisiin. Sinnekin on kuitenkin rantautumassa ystävällisempi palvelukulttuuri. Vaikkapa Tarton kahviloista ystävällistä palvelua saa Werneristä ja Pierrestä, monessa muussa vielä yrmeä neukkumeininki jyrää.

Mulla on siis jonkin verran kokemusta, olen asunut Virossa ja puhun kieltä ihan sujuvasti. Mieleenpainuvin palvelukokemus oli kyllä eräässä Viron venäläiskaupungissa, jossa en meinannut saada virvokkeita tilattua, koska baarin henkilökunnan viron kielen taito oli aivan olematonta. Silti eräs baarin tädeistä halusi kovasti jutella meidän kanssamme, ja oli todella ystävällinen ja sydämellinen.

Vierailija
12/29 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin pienemmissä kaupungeissa ja maaseudulla. Asiakaspalvelijan kansalaisuudella ei kokemukseni mukaan ole väliä. Huonoa palvelua olen saanut kerran, sen irlantilaiselta kahvilanpitäjältä, uskomattoman hienoa yleensä on ollut, on sitten puolalainen tai joku muu.

Vierailija
13/29 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme linturetkellä, ja pikkuhotellin väki heräsi laittamaan meille aamiaisen valmiiksi puoli viideksi! Emme siis pyytäeet tätä, kysyivät tarvitsemmeko herätystä, vastasimme että ei kun lähdemme jo viideltä jolloin sanoivat että selvä, he laittavat sitten aamiaisen siiheksi.

HYVÄÄ palvelua!

Vierailija
14/29 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme linturetkellä, ja pikkuhotellin väki heräsi laittamaan meille aamiaisen valmiiksi puoli viideksi! Emme siis pyytäeet tätä, kysyivät tarvitsemmeko herätystä, vastasimme että ei kun lähdemme jo viideltä jolloin sanoivat että selvä, he laittavat sitten aamiaisen siiheksi.

HYVÄÄ palvelua!

Vierailija
15/29 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maissa, joissa olen käynyt. Tosin kyllä melkein joka paikassa on ollut hyvin erilaisia tapauksia. Olen saanut useampaan otteeseen hyvää palvelua esim. Virossa ja muissa Baltian maissa, jotka ovat nihkeän aspan kärkimaita.

Ainoastaan Belgian Antwerpen on jäänyt mieleen erityisen huonon palvelun paikkana. Brysselissä oli jo ystävällisempää.

Suomessa on musta yleensä hyvää palvelua.

Vierailija
16/29 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Euroopassa on yleensä surkea asiakaspalvelu.

Vierailija
17/29 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

entisessä Itä-Saksassa (siis nykyään, ei silloin ennen). ;-) Siellä on ilmeisesti todella panostettu siihen, että asiakaspalvelua on opetettu myyjille, ja he tuntuvat hyvin motivoituneilta. Suomessa on mielestäni myös hyvää palvelua, ja Brysselissäkin olen ollut palveluun tyytyväinen (Belgiassa viranomaiset ja lääkärit tms. erottuvat palveluhalukkuudessaan edukseen; Suomessa enemmän kaupan alan ihmiset).

Vierailija
18/29 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..saimme loistopalvelua joka paikassa. Voisivat suomalaiset ottaa mallia!

Vierailija
19/29 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä kaikki olivat hyvin ystävällisiä ja avuliaita!

Vierailija
20/29 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Floridassa,joka paikassa missä olimme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi