Yksi lapsiset perheet joissa äiti
kotona. paljon teille jää kuukaudessa rahaa laskujen ja lainojen jälkeen elämiseen?
Kommentit (18)
mä olen yhden lapsen 7kk kanssa kotona. Mies töissä. Vuokran ja laskujen jälkeen meidän yhteisistä varoista käyttöön jää n. 200e/kk. Eipä sillä pahemmin juhlita. Kaikki menee pääosin ruokaan ja vaippoihin.
mä olen yhden lapsen 7kk kanssa kotona. Mies töissä. Vuokran ja laskujen jälkeen meidän yhteisistä varoista käyttöön jää n. 200e/kk. Eipä sillä pahemmin juhlita. Kaikki menee pääosin ruokaan ja vaippoihin.
meilläkin. rahaa tosin jää vielä vähemmän sillä miehellä tosi huono palkka.Jos laskuja tulee vähemmän jää ruokarahaa kuukaudessa jopa 150e. jos on enemmän laskuja voi jäädä vain 50e.
Jos maksan vaikka kaikki ostokseni luottokortilla, niin mihin elämiseen sitä sitten vielä rahaa pitäisi jäädä? Vai tarkoititko, että paljonko jää säästöön?
siis perheet joissa mies töissä töissä ja äiti VAUVAN kanssa kotona(äidin tulot siis VAIN kotihoidontuki) ap
vaan äitiys- tai vanhempainrahaa.
Kotihoidontukea alkaa saada kun lapsi 8 - 9 -kuinen. Ja yhden lapsen kanssa voi kyllä hyvin tehdä sitten lisätienestiä, opiskella jne.
mutta silloinkin kun oli vain yksi, meillä oli yhteiset tulot niinkuin myös menot.
En ole tuhlavaista sorttia, ostan mitä tarvitaan, ja harvoin jotain ylimääräistä. Rahaa on normaaliin elämiseen sen verran, että ei ole ikinä tili mennyt tyhjäksi.
Kotihoidontukea alkaa saada kun lapsi 8 - 9 -kuinen. Ja yhden lapsen kanssa voi kyllä hyvin tehdä sitten lisätienestiä, opiskella jne.
senkin jälkeen kun saa lapsesta kotihoidontukea. Eikö saa järkeviä vastauksia?Ainoastaa pilkun viilausta?ap
kukaan kotona vain yhden lapsen kanssa kotona. Esikoisen äidit menevät kaikki suoraan synnäriltä takaisin töihin.
Ja toisekseen, miksi 1 lapsen kanssa ei saisi olla kotona? Miksi pitäisi opiskella tai hommata lisätienestejä jos ei ole kiinnostusta tai rahantarvetta?
Tällä on kyllä kummallinen ilmapiiri nykyään. Ap kysyy asiallisen kysymyksen niin heti tulee pelkkää vittuilua ja kummallisia kommentteja.
Kaikki tuntemani opiskelevat ja/tai tekevät töitä samalla kun hoitavat sitä yhtä lasta.
kun eihän lastaan saa laittaa hoitoon tai on huono äiti?
Jäisiköhän meillä jotain 1200-1500 lainojen ja ihan pakollisten laskujen jälkeen. En ole laskenut keskiarvoa.
Tiedän kyllä paljonkin naisia, jotka eivät mene heti töihin, kun esikoinen täyttää 9 kk, joten ei liene harvinaista olla hoitamassa yhtä lasta kotona.
ole yhden lapsen kanssa kotona niin kertokaas mistä saan ilta/vkl töitä? näitä siksi että silloin mies voi olla lapsen kanssa.