Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~ Ensikkojen alkuvuosi 2009 ~~

17.01.2009 |

Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.

Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan!

Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.

- _Ensikot_

_Aqua80_

Ikä: Molemmat vm. -80

Yritys alkoi 02/06. Ultrattaessa mulla oli toinen munasarja rakkulaisen näköinen, mutta kuulemma ei kannata vielä yhden ultran perusteella sanoa mitään (?).

_baulie_

Ikä: Kummatkin vm. -85

Kotipaikka: Jyväskylän mlk

Tutkimukset: Yritys aloitettu 4/2006. Mulla todettu kesällä -07 monirakkulaiset munasarjat. Tämän jälkeen otettujen verikokeiden mukaan ovuloin normaalisti, joten PCO ei ole ilmeisen ärhäkkä. Miestä ei ole tutkittu. Yritetään luomuna, tutkimuksiin lähdetään sitten kun kummastakin hyvältä tuntuu.

_Brooke73_

Minä vuosimallia -73, mies yli 10 v. vanhempi. Kaakkois-Suomessa asustellaan.

Yritys aloitettu 06/05, tutkimuksiin lähdettiin 01/07. Lapsettomuuden syytä löytyi molemmista: miehellä huonosti liikkuvat ja epämuotoiset siittiöt ja lisäksi vasta-aineita, minulla FSH-hormoni kohonnut. Hoidoksi määrättiin suoraan ICSI.

1. ICSI tehtiin 05/07, tulos nega eikä mitään pakkaseen.

2. ICSI tehtiin 09/07, samanlainen tulos kuin ensimmäisessä.

3. ICSI tehtiin 01/08 ja siitäkään ei mitään pakkaseen, mutta kahden alkion siirrosta raskaus, joka kuitenkin päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon viikolla 12.

4. ICSI edessä heinäkuussa -08.

_Groove_

Ikä: minä 27 mies 34

Yritystä alkaen: 04/2002

Diagnoosi: Lievä endometrioosi, laparoskopia 04/2006, kohdussa rakennevika: kaksi pienikokoista kohtua joilla molemmilla omat kohdunsuut. Emättimessä oleva väliseinämä leikattu v. 2003.

_Killa_

Ikä: molemmat 32 v

Kotipaikka: Helsinki

Yritys aloitettu: 8/05

Tutkimukset: Virallisesti ollaan selittämättömästi lapsettomia, mutta mulla ilmeisesti pco-taipumusta ja toisessa munasarjassa anatominen poikkeavuus, joka saattaa vaikeuttaa raskaaksi tuloa.

Hoidot: Aloitettiin huhtikuussa -07. Tehty 4 inssiä, joista saaliina kemiallinen ja kohdunulkoinen raskaus. 4/08 edessä ensimmäinen IVF.

_MetteMari_

Ikä: minä vm. -77, mies -74

Yritys aloitettu: ehkäisy jätetty pois 05/02, yritys alk. 09/02

Tutkimukset/hoidot: Perustutkimukset tehty -04-05 ja selittämättömiksi meidän diagnosoitiin huolimatta mun pienestä endolöydöksestä (poltettu pois -05) ja miehen siittiöiden normaalimuotoisuuden alenemasta (määrä kuitenkin korvaa kuulemma laatua). Clomit yhdessä kierrossa kesällä -05 tuloksetta. Tämän jälkeen taukoa hoidoissa. 03/08 menopur+pregnyl+inssi + luget -> nega. 04/08 menopur+lh-testi pos. + inssi +luget. -> nega. Syksyllä -08 seuraava inssi, jonka jälkeen siirrytään tarvittaessa IVF-hoitoon. Lisäksi vyöhyketerapiassa lapsettomuuden vuoksi 02/08 alk.

_nellamaija_

Ikä: minä -76 ja mies -74

Asuinpaikka: Keskemmällä Suomea

Yritystä takana: maaliskuusta -06

Tutkimukset: Minulla vaikea endometrioosi, miehellä simpat ok. Hoitona IVF.

1. IVF 01/08 nega, 1. PAS 04/08 nega, 2. IVF 09/08.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut S-K negasta! :( Kovin oli lupaavan tuntuista, mutta niin kuin siinä usein käy, niin huonosti käy kumminkin. Jaksamista teille!

Meillä ei ole koiravauvaa, mutta kissavauva löytyy täältä ja täytyy sanoa, että kyllä siitä on tullut meille oikea vauvan korvike. En ole aiemmin ymmärtänyt ihmisiä, joille lemmikki on enemmän kuin vain lemmikki, mutta nyt me ollaan miehen kanssa kyllä ihan myytyjä tästä karvaisesta kaverista! Se on sellainen vauvan korvike kun ei kerran ihmisvauvaa olla saatu. :)

Brooke: hyviä uutisia siis hoitorintamalla teillä! Uskot varmaan, että täällä on niin suuret toiveet teidän puolesta, että saisitte sitten sen omatekemän nyytin vielä niille tulevaisuuden mahdollisille sijoitetuille lapsille sisarukseksi! :) Kärsivällisyys on tosiaan kasvanut näissä hommissa ihan väkisin, kun ollut pakko myöntää ettei kaikkea voi suunnitella tai ainakaan kaikki ei suunnitelmien mukaan mene.

Täällä pistellään taas Progynovia menemään ja kontrolliultra on reilun viikon päästä. Vikat pakkasukot olisi siis tarkoitus siirtää ja hieman on ajatuksissa ollut, että haluttaisiin molemmat siirrettävän, jos vaan selviävät hengissä sulatuksesta. Viimeksi jäi vähän kaivelemaan, että heitettiin pois toinen ihan hyvä alkio ja siirrettiin vaan yksi. No jospa ei tarttekaan tuota miettiä, jos toinen ei selviäkään tai pahimmassa tapauksessa kumpikaan. En ole edelleenkään kovin toiveikas, sillä jos 3 siirrettyä hyvää alkiota eivät ole kiinnittyneet, niin miksi sitten neljäs kiinnittyisi... Mutta katellaan!

Huiskutukset kaikille!

Vierailija
62/73 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin ilmoittautumaan palstapimennosta tai radiohiljaisuudesta niin kuin Raitanen asian ilmaisi!

Meillä siisi tammikuussa suunniteltiin alkion siirtoa, mutta ei päästy siirtoon, kun alkiot eivät selvinneet siirtokelpoina sulatuksesta. Koko rumba aloitettiin nyt sitten 3. Kerran alusta. Lääkkeet vaihdettiin omasta pyynnöstä (ja ystävän vinkistä;): menopuria olen pistellyt nyt kohta kaksi satsia. Toivottavasti tällä saataisiin kasvateltua laadukkaampia munasoluja ja alkioita. Myös pitkää alkionviljelyä labrassa on suunniteltu mutta ei vielä lyöty lukkoon tämän hoidon osalta. Jännitää kovasti jääkö tämä lopulta meidän viimeiseksi hoidoksi syystä taikka toisesta. 0-ultran mukaan endo on joka tapauksessa edelleen pahentunut!

En ole kirjoitellut alkuvuonna. Olen siis ollut tietoiseti hetken poissa ja luulen, että kirjoittelen jatkossakin harvakseltaan.

Brooke: Tuntuu hyvältä lukea, että teillä on asita selvinneet eteenpäin ja olette saaneet jo lahjasoluillekin luovuttajan. Onnea tulevaan ja voimia pride-koulutukseen ja sen mukanaan tuomiin haasteisiin! Meillä adoptioasiat on toistaiseksi nostettu hyllylle odottamaan aikaa parempaa. Meillä mies totesi, että koska hänestä voisi tulla isä, hänen on vaikea kuvitella alkavansa isäksi jonkun toisen miehen lapselle. Arvata saattaa, että asiasta on keskulteltu tunteikkaaseen sävyyn ja lopulta pistetty ajatuksetkin huilaamaan;) Oli jo itse unohtanut, että tämä meidän lapsettomuus, onkin oikeasti minun lapsettomuutta. Mutta hyvässä sovussa ollaan ja avoimin mielin kuitenkin tulevaisuuttaa katsellaan molemmat!

Killa: Peukkuja passiin! Kyllä tämä elämä vielä iloksi muuttuu tavalla tai toisella! Minäkin olen ajatellut kahden alkion siirtoa jatkossa, jostakin luin, että kaksi lisää kiinnittymisen mahdollisuutta yhdellekin. En kyllä ole varma koskeeko tämä vain meitä endollisia!

Aqua! Iso ja lämmin hali. Ihanaa, että olet sittenkin plussannut! Tuhannesti onnea ja halituksia! Uskomatonta ysti! Onneksi ihmeitä tapahtuu ympärillä! Ei tätä muuten jaksaisi!

Onnea Raitaselle tuplaplussasta!

Sk: voimistushali sekaviin tunnelmiin!

Vilkutukset uusille ja vanhoille tasapuolisesti! Käyn kurkkimassa jossain vaiheessa!

nella

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten vikat kaverit matkassa molemmat eli 2 alkiota siirrettiin. Lääkäri mietti kyllä vielä tuota kahden siirtämistä ja varoitteli kaksosraskauden riskeistä, mutta tiedossahan ne ovat. Jotenkin vaan tuntui kuitenkin siltä, että kun nämä ovat vikat olemassa olevat alkiot, niin ei halua niitä hukata. Kovinkaan toiveikas en jaksa olla onnistumisen suhteen, mutta katsotaan miten käy.

Nella: kiva kuulla kuulumisia, mutta eipä ole helppoa sielläkään. :S Toivottavasti saatte kunnollisia alkioita vauvaksi asti!

Killa pp 0

Vierailija
64/73 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nellalle ja Killalle hurjasti tsemppiä! Toivottavasti kaikki menee niinkuin pitääkin. :)

Itelle ei kuulu mitään ihmeellistä. Ajattelin kokeilla hermoratahierontaa tähän jännittyneeseen kroppaani. Onko kokemuksia?

-s-k-

Vierailija
65/73 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polgara78

Ikä: minä -78 ja mies -81

Yritys aloitettu loppu kesästä 2006. Takana meillä on yksi kohdunulkoinen vuodelta 2002. Se tapahtui yhdestä kerrasta, kun olimme varomattomia ja siksi luulimme seuraavan kerrankin natsaavan yhtä sukkelaan - toisin kävi....

... Nyt siis takana yritystä reilu 2,5 vuotta ja tuosta ajasta n. vuosi hoidossa/ tutkimuksissa julkisella. Mies kunnossa ja simpat hyvälaatuisia ( eivät vaan näköjään onnistu silti ). Prolaktiini heitellyt, oikeasta munajohtimesta ei varmuutta, mutta vasen auki ja kunnossa, "tehtaat" toimivat molemmilla puolilla. Ei endoa eikä liikaa painoa. Tupakoin, mutta olen koettanut vähentää ja aika hyvin onnistunutkin. Söin ekan clomikuurin viime kierrossa ja tulosta ei tullut, joten aloittelen kohta toista clomikuuria ja pääsiäisen jälkeen tehdään eka inssi, jos ovis osuu arkipäivälle, muuten siirtyy ensi kuulle.

Vierailija
66/73 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla tulin ihmetelleeksi miksi alkionsiirron jälkeen testataan tavallaan myöhemmin, kuin inssin ja sain vastauksen, että ihmeen myöhään meidän klinikalla testataankaan, kun vasta pp 14. Tästä tietty kärsimätön luonteeni sai vahvistusta ja tuli sitten jo testattua tänään eli pp 11, kun kissa herätti mut jo kukonlaulun aikaan.

Olen tosi ihmeissäni, sillä ekaan testiin (acon 10) tuli aivan selvät 2 viivaa. Koitin mennä uudelleen nukkumaan, mutta eihän siitä mitään tullut ja testasin sitten uudelleen Onni-raskaustestillä aamun tokasta pissasta ja siihenkin sain hyvin hailakan toisen viivan. En tämän toisen testin herkkyydestä tiedä.

En uskalla vielä uskoa, että tämä voisi olla totta. Miestäkään en viitsinyt herättää, enkä tiedä hennonko vielä kertoakaan, ettei innostu turhaan... :S Ajattelin testata vielä keskiviikkona eli pp 14 ja jos silloin testiin tulisi kaksi viivaa, niin sitten ehkä uskallan jo toivoa, että kaikki menee hyvin.

Olo tosi epätodellinen, sillä mulla ei ole niin mitään oireita (toisin kuin ekassa raskaudessa) ja olen melkein varma, että kostoksi liian aikaisesta testaamisesta, tämä menee vähintään kesken... Mitä vaan voi vielä sattua.

Toivoisin, että vielä malttaisitte jättää kovasti onnittelematta, jos tässä vielä käykin kehnosti... :/

Killa pp 11

Vierailija
67/73 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polgara78: Tervetuloa mukaan. Tällä hetkellä palstalla on melko hiljaista. Hoitoväsymystä kenties... Meilläkin jo lähes 3 vuotta yritystä. Kolmas inssi tulossa keväällä. Vikaa ei kummassakaan taida olla. Miten ne Clomit on sulla vaikuttanu? Mulla lyhenee kierto tosi paljon. 25-päiväiseksi jäänyt hoitojen yhteydessä.

Killa: Jännä aavistus toi minut koneelle. Ja hitsi, jännitettävää selkesti onkin! Tsemppiä ja palaahan asiaan pian! :)

ON: Ei mitään raportoitavaa. Paitsi että meen sinne hermoratahierontaan ja ajateltiin inssiä toukokuulle. Syksyllä sitten IVF tarvittaessa. Tiedättekö että voiko yksityislääkäri antaa lähetettä sinne helsinkiläisklinikalle joka tekee dna-testejä siittiöille vai voiko sinne mennä ihan ilman lähetettäkin?

Vauvauutisia on kuulunut lähipiiristä ihan urakalla ja tällä hetkellä olen katkeruuteni voittanut ja iloinnut toisten puolesta. :) Jee.

Terkkuja kaikille!

-s-k-

Vierailija
68/73 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se niin on, että vääriä negoja voi tulla, mutta ei vääriä plussia! Tekisi mieli kovasti onnitella, halata ja rutistaa, niin paljon olet tämän "ansainnut". Mutta toivomuksestasi maltan mieleni, mutta silti suupieleni ovat lähempänä korvia kuin pitkään aikaan! Oi että, kyllä on hienoja uutisia! Ja ne testipäivät liittyvät lähinnä niihin "vääriin" negoihin, ei vääriin plussiin!

Kerrohan mitä seuraavien päivien testit näyttävät, vaikka taidankin jo tietää.... Ja kerro nyt ihmeessä rakkaallesi, hänkin on odottanut tätä kuin kuuta nousevaa!

Ja terveisiä kaikille muillekin Enskoille, silloin tällöin käyn kurkkimassa olisiko iloisia uutisia. Ne ketkä minut muistaa, niin takana oli 3 vuotta lapsettomuutta, mutta 2. IVF toi kaivatun plussan. Kaikki on mennyt hyvin, nyt elellään 24. raskausviikkoa. Olen elävä todiste siitä, että odotus ja toiveet palkitaan ja toivon että kokemukseni antaa voimaa teille sitä omaa ihmettään vielä odottaville.

Vierailija
69/73 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-S-K- : Kiitos! Meillä taitaa olla aika samanlainen tilanne...selkeetä vikaa ei kummassakaan ole tähän astisten testien valossa.

Söin viime kuussa ekan clomikuurin 5.-9. päivinä ja 11kp ultrassa näky 21mm follikkeli/ munis. Se oli sillä mun heikolla puolella, joten hirveesti ei toiveita plussasta ollut. sivuvaikutuksia mulla ei voi sanoa olleen..hiukan kuumia aaltoja, kun on ollut töissä, mut aika lieviä nekin. ehkä hiukan herkempi ollut, mut aika iisisti on mennyt. Nyt syön toista clomikuuria ja mitään oireita edelleenkään...pitäs vissiin olla, et jotaan tapahtuis??

Mun kierto on valmiiksi aika lyhyt / normaali 25-28pvää. Ja ekat menkat ekan clomikuurin jälkeen alko just sillon kuin piti eli 31.3. Millaset sun menkat on ollu clomien jälkeen? Mulla vuosi vain 1,5 pvää kunnes loppu kuin seinään. Alko siis runsaasti ja sit 24h jälkeen väheni kunnes loppui kuin seinään. Siks appelmedissä oltii sitä mieltä, et täytyy tehdä testi. Testi oli negaa kuten meinasinkin, mut taisin tehdä sen liian nopsaa edellisen vessakäynnin jälkeen, et tiedä sitten kuinka varma tulos on...no 8.4. on seurantaUÄ ja sitten tietää enemmän. =)

Killa: Laitappa sit viestii, ko oot tehnyt testin! Hyvältä vaikuttaa bd =)

S-K-: Mikä tuo hermoratahieronta juttu on? Onko se sitä meridiaaniterapiaa? Paljonko maksaa ja monta kertaa se kannattaa ottaa? Mun äiti on energiahoitaja/ vyöhyketerapeutti. Mahtaiskohan hän tehdä mulle sellasta hoitoo...pitääkin heti soittaa ja kysyy! =)

Vierailija
70/73 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli sitten testattua taas, eikä viivat olleet vahvistuneet yhtään. Jos johonkin suuntaan, niin ehkä jopa hieman heikommat olivat. Hullu kun olen, testasin samoilla kahdella testillä, kuin eilen, kun en taaskaan ekaa uskonut... Sen verran on näistä asioista kokemusta, että luultavasti tää on vaan kiinnittymisyritys. Täytyy katsoa ehtisikö labraan, niin saisi verikokeesta asialle varmistuksen. :/

Vierailija
71/73 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tevehdys pitkästä pitkästä aikaa!!! Käyn aina silloin tällöin kurkkimassa kuulumisiasi ja toivon kovasti sitä ihanaa uutista. Nytkin täällä naputtelen kädet kyynerpäitä myöten ristissä ja toivon parasta. Palaathan asiaan, kun päiviä on kulunut lisää ja tiedät enemmän. Odottelen täällä kera kukkapuskan ja halauksen. =D

Vilkutuksia myös muille vanhoille enska-ystäville! Voikaa hyvin ja nauttikaa kevätauringon piristävistä säteistä.

~dese

Vierailija
72/73 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen (pp 12) iltapäivällä veritestissä, jonka tuloksen sain vasta tänään iltapäivällä. Aamulla testasin taas hermoissani molemmilla(!) samoilla testeillä kuin aiemminkin ja viivat olivat yhtä vahvat (tai heikot), kuin ennenkin.

Niin vaan kumminkin verikokeessa hcg oli 160 ja tämä oli hoitajan mielestä hyvä tulos (olisi ollut, vaikka olisin mennyt "oikeana" päivänä pp 14)! Niin, että kai sitä sitten raskaana ollaankin ja toistaiseksi tukevasti! :) Hirveästi pelottaa mitä tuleman pitää ja meneekö kaikki hyvin. Vielä ei oikein osaa iloita asiasta, kun niin alussa ollaan.

Ultra on 3 viikon kuluttua ja siihen asti ainakin varmasti hermoilu jatkuu. Keskenmenohan on ihan mahdollinen ja se kohdunulkoinenkin. Se, että onko kiinnittynyt 1 vai 2 alkiota tuntuu nyt sivuseikalta.

Toivon tosiaan, ettei tänne tarvitse enää palata ja haluan kiittää kaikkia rakkaita Enska-ystäviä siitä tuesta jota olen saanut matkan varrella! Osan kanssahan tässä ollaan taivallettu jo pitkälle neljättä vuotta! Toivon teidän pääsevän pian siirtymään eteenpäin tästä kurjasta elämänvaiheesta! :)

Killa

Vierailija
73/73 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan mahtavia uutisia!! Nyt toivotaan että pysyy/pysyvät matkassa ja kaikki menee hyvin loppuun asti:) Ja noista viivojen vahvuuksista. Itse testasin nyt helmikuussa plussan, vielä neljäntenä päivänä viivat oli toooosi heikot, ekaa testiä heikommat (en siis ihan heti plussaksi uskonut ja testejä kului..) Sit luovutin ja odotin ekaa neuvolaa, kaikki oli hyvin ja nyt jo np-ultrassakin käyty. Ei siis se viivojen vahvuus vaan se määrä!:)

Paljon onnea vielä!

Aurora rv112+0 & O 2v2kk

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi