Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~ Ensikkojen alkuvuosi 2009 ~~

17.01.2009 |

Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.

Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan!

Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.

- _Ensikot_

_Aqua80_

Ikä: Molemmat vm. -80

Yritys alkoi 02/06. Ultrattaessa mulla oli toinen munasarja rakkulaisen näköinen, mutta kuulemma ei kannata vielä yhden ultran perusteella sanoa mitään (?).

_baulie_

Ikä: Kummatkin vm. -85

Kotipaikka: Jyväskylän mlk

Tutkimukset: Yritys aloitettu 4/2006. Mulla todettu kesällä -07 monirakkulaiset munasarjat. Tämän jälkeen otettujen verikokeiden mukaan ovuloin normaalisti, joten PCO ei ole ilmeisen ärhäkkä. Miestä ei ole tutkittu. Yritetään luomuna, tutkimuksiin lähdetään sitten kun kummastakin hyvältä tuntuu.

_Brooke73_

Minä vuosimallia -73, mies yli 10 v. vanhempi. Kaakkois-Suomessa asustellaan.

Yritys aloitettu 06/05, tutkimuksiin lähdettiin 01/07. Lapsettomuuden syytä löytyi molemmista: miehellä huonosti liikkuvat ja epämuotoiset siittiöt ja lisäksi vasta-aineita, minulla FSH-hormoni kohonnut. Hoidoksi määrättiin suoraan ICSI.

1. ICSI tehtiin 05/07, tulos nega eikä mitään pakkaseen.

2. ICSI tehtiin 09/07, samanlainen tulos kuin ensimmäisessä.

3. ICSI tehtiin 01/08 ja siitäkään ei mitään pakkaseen, mutta kahden alkion siirrosta raskaus, joka kuitenkin päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon viikolla 12.

4. ICSI edessä heinäkuussa -08.

_Groove_

Ikä: minä 27 mies 34

Yritystä alkaen: 04/2002

Diagnoosi: Lievä endometrioosi, laparoskopia 04/2006, kohdussa rakennevika: kaksi pienikokoista kohtua joilla molemmilla omat kohdunsuut. Emättimessä oleva väliseinämä leikattu v. 2003.

_Killa_

Ikä: molemmat 32 v

Kotipaikka: Helsinki

Yritys aloitettu: 8/05

Tutkimukset: Virallisesti ollaan selittämättömästi lapsettomia, mutta mulla ilmeisesti pco-taipumusta ja toisessa munasarjassa anatominen poikkeavuus, joka saattaa vaikeuttaa raskaaksi tuloa.

Hoidot: Aloitettiin huhtikuussa -07. Tehty 4 inssiä, joista saaliina kemiallinen ja kohdunulkoinen raskaus. 4/08 edessä ensimmäinen IVF.

_MetteMari_

Ikä: minä vm. -77, mies -74

Yritys aloitettu: ehkäisy jätetty pois 05/02, yritys alk. 09/02

Tutkimukset/hoidot: Perustutkimukset tehty -04-05 ja selittämättömiksi meidän diagnosoitiin huolimatta mun pienestä endolöydöksestä (poltettu pois -05) ja miehen siittiöiden normaalimuotoisuuden alenemasta (määrä kuitenkin korvaa kuulemma laatua). Clomit yhdessä kierrossa kesällä -05 tuloksetta. Tämän jälkeen taukoa hoidoissa. 03/08 menopur+pregnyl+inssi + luget -> nega. 04/08 menopur+lh-testi pos. + inssi +luget. -> nega. Syksyllä -08 seuraava inssi, jonka jälkeen siirrytään tarvittaessa IVF-hoitoon. Lisäksi vyöhyketerapiassa lapsettomuuden vuoksi 02/08 alk.

_nellamaija_

Ikä: minä -76 ja mies -74

Asuinpaikka: Keskemmällä Suomea

Yritystä takana: maaliskuusta -06

Tutkimukset: Minulla vaikea endometrioosi, miehellä simpat ok. Hoitona IVF.

1. IVF 01/08 nega, 1. PAS 04/08 nega, 2. IVF 09/08.

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
17.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

_nitrosid_

Olemme mieheni kanssa reilu 30 v ja lapsen olemme toivottaneet tervetulleeksi v. 2002 lähtien, mutta toivottua tulosta ei ole tullut. Minulla PCO-tyyppinen oikea munasarja, mutta muutoin mitään selitystä lapsettomuudelle ei ole ollut. Stressiäkään emme ole ottaneet asiasta. Tutkimukset tehtiin -05-06.

_Nuutti77_

ja mies vm. 77

Yritystä 06/06 alkaen.

Lapsettomuuden syynä syvä endometrioosi, paljon kiinnikkeitä ja arpikudosta, oikea putki tukossa. Simpoissa jonkun verran epämuodostuneita, mutta määrä korvaa laadun. Hormoniarvot kohdallaan.

Odottelemme julkiselle hoitoon pääsyä syksyn -08 aikana.

_Oona77_

Ikä: 30 ja 37

Kotipaikka: Pääkaupunkiseutu

Pillerit jätetty pois 12/04

Tutkimukset: Mulle ultria, endoepäilyjä ja kaikenlaista sekavaa. Toistaiseksi kaikki kuitenkin näyttää normaalilta. Mies ei vielä suostu hoitoihin.

_Raitanen_

Palstalla siis ensikertalainen, mutta hoidoissa käytiin ekan kerran kolme vuotta sitten. Suoraan meille IVF:ää, tulos neg. Pettymys oli silloin aivan valtaisa, ja nämä viimeiset kolme vuotta onkin varmasti mennyt enemmän tai vähemmän sitä sulatellessa. Hoidot menivät silloin päällisin puolin hyvin, eivätkä tuntuneet fyysisestikään kovin raskailta, mutta se henkinen painolasti mikä siitä seurasi oli kyllä aivan valtaisa. Mentiin siis suoraan silloin IVF:ään, johtuen miehen aikanaan sairastaman sairauden hoidon seurauksista, omat siittiöt pakkasesta.

_s-k-_

Ikä: mie -83, mies -84

Kotipaikka: Oulu

Yritys aloitettu 05/06

Tutkimukset: Alkututkimuksia 6/2007 (YTHS) jotka uusittiin nyt 11/2008 Väestöliitossa. Miehellä on todettu lievästi alentunut hedelmöityskyky (vähän vähemmän siittiöitä, mutta hyvin eteenpäin liikkuvia kuitenkin isohko osa). Omissa tutkimuksissa (verikokeet, rakenneultra, munasarjojen aukiolotutkimus) ei ole todettu mitään poikkeavaa. Ensimmäinen inseminaatio 11/2008. Seuraava inssi suunnitteilla tammikuulle.

_Tanny_

Ikää minulla 28 v ja miehellä 25 v.

Yritys alkanut kesällä -06.

Vuoden yrittämisen jälkeen tutkimuksiin ja syynä näyttäisi olevan ovulaatiohäiriöt. Clomit+terolut oli käytössä puoli vuotta ja kun toivottua tulosta ei tullut, siirryttiin pistoshoitoihin. Tänään ultrassa löytyi yksi hyvin kasvanut munarakkula ja maanantaina olisi tarkoitus tehdä eka inseminaatio.

Vierailija
2/73 |
17.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

_Buumi73_

Ikä: kumpikin 33v.

Kotipaikka: Pääkaupunkiseutu

Pillerit jätetty pois 01/06

Tutkimukset: verikokeita, ultria, simppatesti. Oma kierto olematon, sitä tukemaan Terolut. Hoitona ovulaation induktio x 4. Viimeisimmän hoitokerran pistokset jouduttiin keskeyttämään -> "pilalle" mennyt yritys - joka poikikin tuplaplussan!

_Naksu_

Ikä: Molemmat ollaan 26-v.

Kotipaikka: Tampere

Yritys aloitettu: 09/2005

Tutkimukset: Tehty kierronkartoituksia, ssg, ultria, simppatestit, ei mitään vikaa missään. Inssit 12/06, 02/07, 05/07 kaikki negaa ja lisäksi suunnitellut mutta ei toteutuneet 01/07 ja 03/07. Viimeisessä inssissä todettu mun kropan toiminta täysin ennustamattomaksi ja oikukkaaksi-> ivf suunnitteilla JO vkolle 26! Ja siitä plussa! Keskeytynyt keskenmeno rv:lla 12. :(

Plussa2/2008!

_Jessica2_

Vm: Minä -75, mies -72

Kotipaikka: Turun seutu

Yritys aloitettu: 05/05

Tutkimukset aloitettu 9/06; kaikki ok (lievä endoepäilys); inssit 12/06, 02/07, 03/07 negaa. Ivf -07 ja 2 x pas kaikki negaa, 2. Ivf 01/08+.

_Mushu_

Ikä: molemmat vm -79

kotipaikka: Pirkanmaa

Yritys aloitettu 07/05

hoidot ja tutkimukset: Kokeiltu Clomeja kaks kiertoo, Proveraa,Lugestronea ja primolutteja kiertoja tasaileen. Labrat ok,siittiöt ensiluokkaisia. Pco todettiin 02/07, painoa pudoteltu n.33kg ja käytössä Glucophage. Arimidex +Pregnyl inssit 1/08 -> nega, ja 2/08 -> plussa.

_tatjuska79_

ikä: molemmat 28 v

asustellaan savon mualla

taustaa: yritetty 08/03 lähtien, ekan kerran tk-lääkäriin 01/06, julkiselle 03/06 sen jälkeen tehty tutkimuksia

tutkimukset: mulla tehty verikokeet ja endoultrat, verikokeista selvis että ovuloin silloin kun huvittaa, välillä ei irtoo ja välillä irtoo sitten kaksin kappalein. Endo on suljettu pois. Miehellä ei näkynyt simppoja ekoissa tutkimuksissa olevan, otettiin kiveksistä koepala ja sieltä löytyi eläviä, siis joku tukos tai joku matkalla. Miehellä kokeiltiin hormonihoitoa, jolla sais simppatuotantoa korkeammaksi ja sitä kautta tulis jotain "läpi",ei onnistunu, joten 10/07 eka icsi. Ei päästy siirtoon asti, uusi yritys 02/08.

Plussa 3/2008, toisesta ICSI-hoidosta!

_Jennifer23_

Ikä: olen 23-vuotias ja mieheni 30-v.

Yrityksen aloitimme 12/07 ja tammikuussa hakeuduin järjettömän pitkien kiertojen takia gynelle, jossa todettiin pco. Maaliskuusta olen ollut lapsettomuusklinikalla hoidossa ja nyt yksi clomikierto takana, josta ei toivottua raskautta tullut mutta hienosti säännöllisti kiertoani. Miehen sperma tutkittu ja se on ok. Söin kesän aikana neljä kuuria clomeja, tulosta ei tullut ja sitten tehtiin munajohtimien aukiolotutkimus, jonka tulos oli, että kaikki hyvin siellä.

Plussa 11/2008!

_-Diina-_

Ikä: minä vm. -80, mies -79.

Yritys aloitettu: 10/05

-IVF negatuloksella (10/07)

-Laparoskopia, todettiin lievää endometrioosia ja vaurioituneet munatorvet, jotka toimenpiteessä poistettiin (03/08)

-PAS negatuloksella (05/08)

-Syksyllä 2008 hoitoja jatketaan IVF:llä

Plussa 11/2008!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
17.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti kaikki tiedot on oikein! Ja alla linkki edelliseen...

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Toivottavasti tämä vuosi olisi meille kaikille SE vuosi!

Omia kuulumisia muutamalla sanalla... Edellisessä viestissä omat kuulumiset taisi olla ne, että menkat oli muutaman päivän myöhässä. Sitä seuraava kierto (eli siis edellinen) oli siitä omituinen, että tiputtelua ennen menkkoja oli 11 pv. Voitte uskoa, että oli raivostuttavaa! Ei kuitenkaan määrällisesti mitenkään paljoa, mutta kuitenkin sen verran, että vuodon näki. Toivottavasti oma keho nyt ei ala reistaamaan... Parin päivän tiputtelu on normaalia mulle, mutta kahden viikon yhtämittainen vuoto (siis menkat päälle) ei.

Mietinkin sitä, että voisiko pitkällä tiputtelulla olla yhteyttä _foolihappoon_? Niin kummalliselta kuin se kuulostaakin. Foolihapon vaikutusten kun pitäisi olla ilmeisesti pelkästään positiivisia, ainakin raskauden kannalta. Perustelen sillä, että jossain aikaisemmassa kierrossa join greippimehua joka päivä ja silloin myös oli tiputtelua dpo 4 - menkat. Ja tässä edellisessä kierrossa söin (poikkeuksellisesti) vitamiineja kierron ekasta päivästä melkein menkkoihin asti. Ja vaikutukset siis samat, kuin greippimehukierrossa. Tai sitten kyseessä oli vain sattuma. :)

Paljon tsemppiä kaikille omissa tilanteissanne! :)

-baulie-

(kierron 2. viikko lopuillaan, ovis ilmeisesti juuri ohitettu)

Vierailija
4/73 |
17.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin tänne kurkkimaan, kun syksyllä sitten kirjoittelu tänne jäi, ei oikein tiennyt "minne kuuluu" ja varovaisesti sitten kurkin aluksi tuonne plussanneisiin ja nyt olen vieraillut sitten tuolla odotuspuolella..Toivon aidosti koko sydämestäni että seuraatte täältä samaa polkua tämän vuoden aikana!:) Kaikki on mahdollista! Kiitos vielä upeasta vertaistuesta täällä!

Olen ottanut alkuraskauden, ja otan edelleen hyvin varovasti ja ollut iloinen jokaisesta täydestä raskausviikosta. Sitä on niin hartaasti toivonut, että ei meinaa uskoa todeksi ja pelko kaikesta siitä, mitä voi tapahtua on ollut mielessä. Tällä viikolla näimme ultrassa jo aivan ihanan,liikkuvaisen, pienen mutta vähän arviota suuremman Tähtemme. Tämä antoi uudenlaisen onnentunteen ja toivon, jospa kaikki vaan menisi hyvin:) Halusin vain tulla kertomaan kuulumisia, kun en niitä ole käynyt kertomassa ja kurkkaamassa teidän. Toivottavasti kukaan ei harmistunut vierailustani:) Oikein paljon voimia ja jaksamista, ja ennenkaikkea plussatuulia kaikille+++++++++++++++Voikaa hyvin!

Jennifer rv12

Vierailija
5/73 |
17.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Baulie uudesta pinosta. Jännää miten nuo vitamiinit ja ravinto voi vaikuttaa.. Ite en ole ottanu käyttööön mitään spesiaalia, greippikään ei kuulu mun lemppareihin. Oon nyt viimeaikoina syöny omega-3 ja kalsiumlisiä. Jo parin kuukauden ajan, mutta mitään muutoksia en ole huomannut. Foolihaposta on puhuttu paljon että sen pitäisi olla hyödyksi raskautumisessa. Toivottavasti se tuo toivotun tuloksen! Tsemppiä!

Jenniferille miljoonasti onnea loppuraskauteen! Oot meille hyvä esimerkki. Onnellista odotusaikaa!

ON: Söin clomit (kp 3-7), sitten pistin Menopuria (kp 8 ja 9). Kp 10 oli ultra, muniksia oli kasvanut 3-5 kpl. 3 oli isohkoa ja sievää pyöreää rakkulaa ja kaks tosi isoa epämääräisen mallista, niin niitä kahta epäiltiin kystiksi. Sain melkosen shokin siellä ultrassa ku huomasin pelkääväni rakkuloiden tyhjennystä. Enpä tienny että pelkäsin sitä. Se vaan kuulostaa niin kamalalta. Miksi sinne pitää mennä sorkkimaan, kun on muutenkin niin herkät paikat lapsenteon kannalta ja vielä piikillä emättimen kautta. Karmivaa!! Piti olla se inseminaatio ja ylimääräisten rakkuloiden tyhjennys maanantaina illalla, mutta se aikaistui klo kolmeen, kun lääkäri päätti että sinne tarvitaan hoitaja paikalle, jos mulle laitetaan kiputippa. Ihan hyvä, otan vastaan kaikki lääkkeet mitä annetaan, saan kuulemma rauhottavaakin ennen toimenpidettä. Kp 12 laitan Pregnylin ja kp 13 tehdään inssi sen tyhjennyksen kanssa. Hatunnosto kaikille jotka on käyny punktiossa! Ootte rautaisia naisia! :)

Tsemppiä kaikille! +++

s-k-

Vierailija
6/73 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitän nyt kuulumiset tännekin, nyt on piikitykset takana ja huomisen punktiota odotellen. ICSIllä mennään, hyvällä lykyllä alkionsiirto tehdään myös ensi viikolla. Ai, kylläpä odottavan aika on pitkä!

Tää on mulle toinen punktio, ja ekasta kerrasta ei jääny kyl mitään pahoja kokemuksia, suhteellisen helposti ja nopeasti meni, toivottavasti huominenkin. Kivuliashan se ei ole laisinkaan, sen verran saa kipulääkkeitä ja rauhoittaviakin.

Onnea kaikille hoitotiellä, tsemppiä! Tämä vuosi todella on _se_ vuosi! :)

Vierailija
7/73 |
21.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kaikki on? TUlkaa nyt tänne jakamaan kokemuksia ja tätä piinan tuskaa.

Raitasen terveisiä olen luntannut alkuvuoden yrittäjien puolelta. Onnea matkaan koko sixpäkille! Kuudestahan tulee vaikka kokonainen jääkiekkojoukkue! :D No, onneksi pari kerrallaan vaan siirretään.

ON: Rakkuloiden tyhjennys ja inseminaatio takana. 3 munarakkulaa jätettiin, joista 1 on ehkä kysta. Sain kunnon lääkkeet ennen operaatiota ja katetrin kautta laskimoon sen aikana. Ei se ollut edes kivuliasta se rakkuloiden tyhjennys. Ihan turhaan pelkäsin, se sattui paljon vähemmän kuin esim. aukiolotutkimus, joka oli ihan tuskaa. En varmaan jatkossa tarvitse nuin paljon lääkkeitä. Mutta jotenki on tosi toiveikas olo, joten ehkä seuraava kerta on kaukana tulevaisuudessa... Inseminaatiota en edes huomannut, se meni niin näppärästi. Ja simpatkin oli ihan priimatavaraa. A+B 60 %!! Aiemmin oli alle puolet reilusti nuita eteneviä. Nyt on tosi hyvä fiilis. Saa nähdä miten käy pitemmän päälle piinaillessa.. :S No joka tapauksessa, kävi miten kävi, me jäädään sitte taas joksikin aikaa luomuilemaan, ku ei haluta vetää taloutta kovin tiukille. Muutaman kuukauden breikki tulee, jos ei sitte se pitempi !!!

Terkkuja ja plussatsemppiä kaikille! Tämä on se vuosi!!

-s-k- pp 2 / kp 15

Vierailija
8/73 |
21.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

zaaga

Ikä 24 ja M 28

Yritystä 06/04 asti, tutkimuksissa/hoidoissa alk. 01/06

Vuonna 07 3x clomi+ metforem nega

Vuonna 08 1x clomi+ metforem ja Inssi nega

Tutkimukset: Lievä PCO (lievä sokeriaineen vaihdunnanhäiriö, ovulointi "satunnaista" jos ollenkaan, säännöllinen kierto).

Seuraava askel IVF...

Vierailija
9/73 |
21.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tosiaan on tullut enemmän kirjoitettua tonne alkuvuoden ketjuun, toivottavasti täälläkin keskustelu tihenee! Eka plussa on kuitenkin se eka!

s-k: kiitti vaan onnitteluista, six-pack onkin aivan mainio ilmaus! Vaikka sitä omaa jalkapallojoukkuetta ei varmaan koskaan saa perustettua, voi ainakin sanoa, et jossain vaiheessa oli jääkiekkojoukkue miltei kasassa :D Hyvin aikaisessa aiheessa vain... ;)

Tosi hienoa, että inseminaatiokin meni hyvin! Toiveikkaana vain eteenpäin, tosi hyvä tilannehan teillä onkin! Kerroha kuulumisia, mä liityn piinapenkkiin huomenna, kun on alkioiden siirto.

Mun mielestä noita kipulääkkeitä pitää ottaa niin paljon kun on tarpeellista mikäli niitä vain on saatavilla, ei siitä ylimääräisestä kivusta kukaan sitä kirkkainta kruunua saa. Tää on jo ihan tarpeeksi rankkaa ilmankin...

zaaga: tervetuloa mukaan! Onko teillä ton ekan ivf:n aikataulu jo selvillä?

Vierailija
10/73 |
22.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka.

Ei ole viellä aikataulu selvillä suunnittelu aika vasta huhtikuussa.

Vierailija
11/73 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä onkin vuodet kerennyt vaihtua ja vaikka ja mitä... Miten se aika meneekin niin nopsaan, huh! Kiirettä on pitänyt työrintamalla mulla, eikä kaikki oo siltikään mennyt ihan putkeen, sielläkään...:/

Siitä aasinsiltaa meidän tilanteeseen eli viime vuoden lopulla olleesta punktiosta jäi kaks alkiota pakkaseen ja PAS oli suunniteltu nyt tammikuulle, mutta siirtoon ei sit päästykään...:( Toinen alkoista ei ollut jatkanut enää ollenkaan jakautumista ja toinenkin jakautunut jotenkin heikonlaisesti, et tää on taputeltu meidän osalta tältä erää:(. Nyt pitäs alkaa sunntella IVF-hoitoa nro 2 jonnekin keväälle tai vasta jopa ensi syksylle... en tiedä, enkä oikein jaksa nyt ajatellakaan enempää... Tästä ekasta IVF-hoidosta meille jäi saaliiksi 3 hedelmöittynyttä ja kaikki lähti alkuun hyvin jakautumaan. Tuoresiirtona siirrettiin niistä yksi ja nyt ois pakkaseen jääneet kaks siirretty tai edes toinen, mutta nyt kävi näin, et siirtoon asti ei päästy... Toki tää oli vasta meidän eka IVF, joten ei heitellä kirveitä kaivoon vielä täällä. Tod.näk. meillä siis tuossa jakautumispuolessa jotain hämminkiä. Tähän asti ei oikein mitään selkeää syytä ole löytynyt, miksi plussaa ei ole näihin vuosiin kuulunut... "Kai" ne siellä klinikalla ovat ammattilaisia ja osaavat miettiä jatkoja, miten tuota laatua voisi ehkä parantaa jatkossa...:) Näin me haluamme uskoa:)!

Huiskutuksia kaikille!

Palailen täs vielä paremmalla aikaa ja päivittelen tietojanikin tähän päivään, muuten varmaan enemmän tai vähemmän taustailen, sillä meillä taukoa tulee väistämättä hoitoihinkin ja omassa navassa sikäli hiljaista...;)

PlussaOnnea teille kaikille muille, joilla asiat etenee aktiivisemmin tälläkin hetkellä:)! Hengessä mukana olen täällä kaikesta huolimatta ja käyn kurkkimassa kuulumisianne silloin tällöin:)!

With lots of kisses Mette

Vierailija
12/73 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten menee? Onko ollut mitään oireita & mikä on muutoin sun tilanne?

Mä olen kovasti koittanut olla murehtimatta liikoja alkioiden siirron jälkeen, mutta väkisinkin sitä kropan nipistyksiä kuuntelee tarkasti. Vatsaa nipistelee ja rinnat on arat, mutta nämä voivat tietty olla myös keltarauhashormonilääkkeen sivuvaikutuksia. Ja vatsaahan voi nipistellä myös jännityksestä...

-Raitanen pp4

Vierailija
13/73 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

MetteMari,

harmillista et siirtoon asti ette päässeet nyt. Voimia!

Mietin itsekin jo tulevaisuutta ja hoitoja, jos nyt tehdystä siirrosta ei tärppää (jotenkin kai sitä valmistelee itseään kaiken tämän toiveikkuuden keskellä myös mahdolliseen pettymykseen). Varmasti on hyvä pitää vähän breikkiä välillä. Periaatteessa kai PASin voisi tehdä jo seuraavassa kierrossa IVF:n jälkeen, mutta olen jo päättänyt, että ainakin kierron tai parin paussi tulee olemaan, jos siis PASiin vielä tänä vuonna joudutaan. Toivottavasti emme!

Vierailija
14/73 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipparallaa!

MetteMari: Mieki oon pohtinu samaa, että onkohan vika hedelmöittyneen munasolun jakautumisessa.. Kun meissähän ei ole selkeää vikaa muuten. Tai jos ne alkiot alkaa jakautumaan, mutta hajoavat ennen kiinnittymistä, niin siksi ei ikinä tule edes kemiallista raskautta. Kyllä se ihmiskroppa on kummallinen.. Tsemppiä ja jaksamista!

Raitanen: Millon sulla olikaan se testipäivä? Mie just soittelin tänään Väestöliittoon, kun heräsin alavatsakipuun ja siellä hoitaja puhui että testata saa aikaisintaan ensi viikon lopuilla eli kp 29-30, vaikka inseminaatio tehtiin kp 13. Lääkäri meinasi että testata voi jo maanantaina eli kp 27, pp 14. Mekin meinataan pitää paussi hoidoissa, onnistui tai ei. Tai siis mie haluan paussin, mies ei niinkään. No toivottavasti päästään kaikki sille pitkälle tauolle!!

Omaa kroppaa kuuntelee koko ajan. Mulla on tosin ollukin vähän kummallista vaivaa, maha sekaisin, turvottelua, alaselkäkipuilua, raskas olo rinnoissa, ja se sitte alavatsakipu, joka herätti aamulla oli ihan outo mulle, semmosta ei ole aiemmin ollut. Pinkeä ja kipeä alavatsa vasemmalta puolelta. Semmonen pistävä, mutta laaja kipu. Sinne saattoi jäädä yksi kysta kasvamaan, ku kolme rakkulaa jätettiin munarakkuloiden tyhjennyksessä. Niin hoitaja sanoi että saattoi olla se. Käski juua paljon nesteitä ja soitella jos kipu uusii. Mie toivon että se olis vaikka ylirankka kiinnittymisnipistys. :D Optimismi huipussansa. :D

Kertokaahan muut, onko ollu kummia tuntemuksia. Tukilääkitystähän mulla ei ole.

Tsemppiä kaikille! +++

-s-k

Vierailija
15/73 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

s-k:

mulla on testipäivä lauantai 7.2., pp 16. Maltankohan odottaa sinne saakka... voi olla et jo perjantaina tulee testailtua. Oh, sitä ennen pitäisi sitten tutustua mulle ihan uuteen tavaratarjontaan eli raskaustestehin... onkohan niissä mitään eroja? Viime ivf-kierroksella r-testi otettiin verikokeesta, ja aikaisemmassa elämässäkin on aina mennyt niin, ettei raskaustestiä ole ikinä tullut tehtyä, vaikka jo yli kolmekymppiseksi tässä on tultu... Mielellään sellainen testi, joka sen plussan näyttäisi, kiitosssss! :)

Hui, kuullostaapa ilkeältä noi sun vatsakivut! Jospa ne tosiaan olis niitä hyviä nipistelyjä! :) Mulla oli punktion jälkeiset pari päivää vatsa kyllä hyvinkin kipeä turvotuksen takia, kun ne tyhjentyneet munarakkulat taas täyttyivät, mutta ei siihen pistävää kipua liittynyt, sellaista yleisturvotusta ja jomotusta vain. Hullu tunne oli myös silloin punktiopäivänä: vaikka kuinka paljon joi nesteitä, vessassa ei tarvinnut ravata ollenkaan! Sinne uppos!

Tsemppiä!

Vierailija
16/73 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen alkoi tuhruttelu ja ns. kuukautiskivut.. Ei mulla ole oikein nuita kipuja ollu kunnolla vuosiin, niin ei niitä voi oikein niiksi kutsua. Nykyisin turhuttelee aina ennen menkkoja. pp 10 oli vasta ja silti jo on kuukautisten merkit ilmassa. Viime hoidossa taisi mennä pp 15 ennen ku ne alko. Mieli on tosi matalana. Miehen pettymyksen näkeminen oli taas jotaki älyttömän tuskaista. Ei tämän näin pitäny mennä.

Raitanen: Tsemppiä! Mie en tiiä niistä raskaustesteistä mitään, en ole ku tosi harvoin päässy siihen testausvaiheeseen asti. Olisko niitä pari-kolme tullu tehtyä. Ostahan joku herkkä testi että varmasti tulkitsee pienetkin hormonimäärät. Ei jää epäselvyyksiä. Ja ostahan semmonen plussa-testi, tosiaan. :)

Tsemppiä kaikille!

s-k- kp 24 ja pp 11 vasta!

Vierailija
17/73 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mä olen niiiiin pahoillani teidän puolesta!! Ei tän tälleen pidä mennä, ei sit ollenkaan!!

Kaikesta huolimatta, odota kuitenkin testipäivään! Pää pystyyn!

Mulla on kans vähä mieli matalana: menkkatuntemuksia täälläkin havaittavissa eilen. Tänään perjantaina olis normaalikierron vuodon alkamispäivä, ja eilen juili vatsaa samalla lailla kuin kuukautiskivuissa. Blaah... :( Mitään vuotoa tai tuhrua ei kuitenkaan ole.

Raitanen pp8

Vierailija
18/73 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piinailijoille tsemppiä!

En vielä noista menkkatuntemuksista heittäisi kirvestä kaivoon: itselläni ainoossa alkaneessa raskaudessa oli viikkoa ennen testiä tosi menkkamainen olo kipuineen, jota jatkui vielä viikko testin jälkeen. Tuhrutteluakin oli, välillä enemmän, välillä vähemmän. Olin ihan varma, että huonosti käy.

No, huonostihan siinä lopulta kävi, mutta sillä ei ollut mitään tekemistä noiden tuntemusten ja tuhruttelun kanssa. Kaikki lääkärit ja hoitajat rauhoitteli alussa, että noi on ihan normaaleja juttuja, vaikka raskaana olisikin. Ja uskonkin siihen, kun mulla ehti sitten tulla ihan niitä varsinaisia raskausoireitakin pahoinvointeineen ennen kuin raskaus päättyi.

Mä pidän peukut ihan täysillä pystyssä, että teille käy vielä onnellisesti ja kaksi viivaa piirtyy testiin!!! bd

Killa

Vierailija
19/73 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Killa,

kiitos rohkaisevista sanoistasi, ne todella toivat taas uskoa tähän oloon ja eloon!

Menkkatuntemukset menivät ohi, nyt on olo taas ihan normaali ...ja oireeton.

Aamulla kyllä heräsin kylkeä kääntäessä sellaiseen tosi "repäisevään" tuntemukseen alavatsan vasemmalla puolella. Oli tosi outo tuntemus, ikinä ei sellaista ole ollut. Ei varsinaista kipua, mut kova tuntemus kyllä. Voikohan ne munarakkulat vieläkin poksahdella tuolla?

Pirteitä pakkaspäiviä, näillä leveysasteilla pakkanen paukkuu -23...

Vierailija
20/73 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Killa kaikesta tsempistä. Tuohon mahdollisuuteen minäkin vielä toivoni ripustin, mutta turhaan tälläkin kertaa. Menkat alko tänä aamuna. Särkeekin aika paljon. Kierto jäi 25 päivään, hoidosta on 13 päivää. Yllättävän lyhyt kierto, jospa ne clomit ja muut sen teki. Itku ja surku.. Kiitos tsempityksestä.

Raitaselle tsemppiä ja kaikki peukut pystyyn, että se plussa siihen testiin tulee!!

Terkkuja kaikille,

hoitotauolle jäävä -s-k-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme