Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sokerittomalla ruokavaliolla laihduttavia? Kyssäri teille

Vierailija
13.03.2010 |

Oletteko laihduttaessanne vähentäneet myöskin hedelmien määrää vai syöttekö hedelmiä ja minkä verran?

Olen tässä kohta kuukauden laihduttanut siten, että en mitenkään muuten muuttanut ruokavaliotani paitsi jätin kaiken sokerin pois. Painoa on lähtenyt 7kg...

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olin ihan normaalipainoinen jo aloittaessa. Tämä projekti alkoi meillä vuoden alussa. Syön hedelmiä vain satunnaisesti. Salaattiin voin pilkkoa viinirypäleitä ja erikseen syön vain happamia hedelmiä, kuten greippiä.

Tätä ruokavaliota meillä toteuttaa sekä minä että mies, joka meillä tekee kaikki ruoat. Mies on ollut innokas oppimaan uusia tapoja tehdä ruokaa ja uusia ateriakokonaisuuksia. Hän on myös opetellut leipomaan suolaista ja makeaa ilman vehnäjauhoja tai sokeria.

Mieheltä on lähtenyt kiloja 11 samassa ajassa kuin minulla. Kilot ovat hänellä nopeasti karisseet kun sokerin jättämisen jälkeen myös sitä oluthammasta on lakannut kolottamasta. Olut on vaihtunut satunnaiseen viinilasilliseen.

Vierailija
2/2 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkaverini jätti sokerin käytännössä kokonaan pois, koska koki olevansa sokeririippuvainen. Toinen, merkittävämpi kimmoke oli varmasti se, että hänen sisarellaan todettiin diabetes ja hän alkoi itsekin pelätä saavansa sen. Työpaikalla tämä kollega tutki siskoltaan saamiaan hiilaritaulukoita ja esitteli niitä minullekin. Itse yllätyin, kuinka paljon yhdestä omenasta tai perunastakin saa näitä diabeetikoiden "hiilaripisteitä"!

Työkaverini paino putosi todella nopeasti ja todella paljon, vaikkei mikään ylipainoinen ollut alun perinkään. Kuulemma sokerihimo hävisi parin-kolmen viikon kuluttua. Hurjan pirteä tämä kollegani on ollut ja kertoi unentarpeen ja väsymyksen vähentyneen huomattavasti.

Tämä työkaverini välttelee ymmärtääkseni joitakin hedelmiä - ainakin banaaneja ja omenoita. Vitamiineja saa kuulemma kasviksista ja vihanneksista tarpeeksi.

Itseäni vastaava laihtuminen ja virkeys houkuttelee, mutta perheellisenä ajatus ruokavalion muutoksesta tuntuu kovin hankalalta. Ehkä vähitellen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan