Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro esimerkki, minkä verran laihtumista toivova saa syödä herkkuja viikossa!

Vierailija
13.03.2010 |

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että viikolla syön pieniä annoksia viidesti päivässä, koskaan ei ahmita vatsaa pullolleen. Ja viikolla ei herkkuja eikä pullaa välipalaksi eikä napostella ruoka-aikojen välissä, mutta silti ne oikeat välipalat pitää muistaa syödä.

Mutta sitten lauantai-iltana pidän herkkuillan: vaikka sipsiä, karkkia ja siideriä. Näin laihduttaminen ei ole ikävää, kun herkkujakin tulee säännöllisesti, mutta tasaisen varmaa pientä tulosta saa kuitenkin aikaiseksi.

Vierailija
2/29 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pitäisi laihtua 4-5 kiloa (puhdasta rasvaa). Kuinka paljon olet nyt laihtunut? -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
4/29 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niinkin yksinkertaista, että kun kalorimäärä viikon ajalla on 1000kcal vähemmän kuin ed. viikolla, niin ihminen laihtuu kilon. 500kcal vähemmän, niin paino tippuu 0.5kg. Ja tuon siis täytyy tapahtua pitkällä aikavälillä.

Ehkä kannattaa miettiä laihduttamisen motiiveja ihan uudelleen, jos ekana miettii kuitenkin sitä, että kuinka paljon voi syödä herkkuja!

Vierailija
5/29 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aikaa on mennyt se kuukausi. Sitä en nyt vielä tiedä, että jatkuuko tahti samana vai tuleeko tuolla systeemillä jotain rajaa jossain kohdin vastaan.

Tällä viikolla en oo nimittäin laihtunut sitä puolta kiloa, mutta uskon sen johtuvan siitä, että viikolla söin kolmet pullakahvit, mikä on enemmän kuin yleensä ja menkatkin alkoi, joten turvotusta voi olla tavallista enemmän. Eli uskon tuohon systeemiin edelleen.

Vierailija
6/29 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaikista herkuista en halua luopua, koska sehän olisi sitten loppuelämän ratkaisu. -ap

Vierailija
7/29 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

8kg juuri niin että arkisin syön terveelisesti 5 kertaa päivässä. Ja lauantaisin on herkkupäivä jolloin saa syödä mitä haluaa.( plus tunnin kävely/hölkkä lenkki 6xviikossa.)

Tänään minulla on illaksi (pakaste)pitsa, irtokarkkeja 100g, jäätelön olen jo syönyt ja sipsejä vähän.

Enempää en juuri jaksaisikaan syödä. Päivällä syötiin tortilloja.

PAinoa minulla tosin on paljon edelleen (78kg,pituus vain 161cm).

Mutta tuo yksi herkkupäivä viikossa ei vaikuta näköjään paion pudotukseen.

Vierailija
8/29 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkkia, pullaa, sipsejä, limsaa/lonkeroa, suklaata, jätskiä... ap

Limsaa voinet juoda laihduttaessasikin, jos ostat sokeritonta. Joidenkin mielestä ne kyllä sekoittavat aineenvaihdunnan. Pullaa ja sipsejä en söisi ollenkaan (sipsejä parempi vaihtoehto on suolapähkinät), karkeista esim. xylitol-salmiakit sopivat. Tumma suklaa pieninä määrinä on OK. Jätskiä kerran viikossa.

Jos nuo yllä mainitut kuuluvat nyt "normaaliin" ruokavalioosi, ei todellakaan ole ihme että olet painonpudotuksen tarpeessa! Julmetusti sokeria, valkoisia jauhoja ja pahinta kaikesta: huonon rasvan ja hiilareiden yhdistelmä (sipsit).

Vaikkei karppailijoiden ajatuksista tykkäisikään, kannattaa vähän laskeskella, kuinka älyttömästi sokeria tai sokeriksi muuttuvaa suuhunsa työntää.

Vierailija
9/29 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tämä uusi elämätapani on pysyvä. Jos pitäisi kieltäytyä täysin herkuita ei tästä tulisi yhtään mitään!

Viikolla en syö mitään herkkuja,edes kylässä. LAuantaisin saan sitten herkutella ja näin tämä sujuu minulta ilman vaikeuksia ja hirveää herkku tuskaa :D!

t.9

Vierailija
10/29 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

8kg juuri niin että arkisin syön terveelisesti 5 kertaa päivässä. Ja lauantaisin on herkkupäivä jolloin saa syödä mitä haluaa.( plus tunnin kävely/hölkkä lenkki 6xviikossa.) Tänään minulla on illaksi (pakaste)pitsa, irtokarkkeja 100g, jäätelön olen jo syönyt ja sipsejä vähän. Enempää en juuri jaksaisikaan syödä. Päivällä syötiin tortilloja. PAinoa minulla tosin on paljon edelleen (78kg,pituus vain 161cm). Mutta tuo yksi herkkupäivä viikossa ei vaikuta näköjään paion pudotukseen.

Jos mä nimittäin vetäisin kerta viikkoon tämän ylläolevan "herkku"satsin, niin lihoisin ihan julmetusti. Mitä enemmän paino laskee, niin sitä enemmän myös aineenvaihdunta pienenee, jolloin samaa määrää herkkuja ei voi enää syödä. Tai sitten fyysistä aktiivisuutta ja tehokasta sellaista tulee olla useita tunteja viikossa. Muutenkin tuo liikuntasuositus on tunti päivässä reipasta kävelyä. Siis vaikka ei laihduttaisikaan!

Kannattaa ap todellakin miettiä, että kumpi sulle on tärkeempää: Se julmettu määrä herkkua vai terveellisempi elämä! Sitä paitsi sille joka puhui suolapähkinöistä... Ne on ihan sikaepäterveellisiä eikä todellakaan mikään terveellisempi vaihtoehto!

Olinkohan kutonen

Vierailija
11/29 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei todellakaan tee mieli mässätä kun ajattelee että siinä kompensoi hetkessä ne viikon aikana aikaansaamat kalorivajeet jne... Saatan syödä vaikka 100 kalorin edestä jäätelöä tai jonkun pullan mutta mitään karkkeja ja sipsejä ehdottomasti ei.

Vierailija
12/29 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi ap:n listahan vaan vastasi kysymykseen, että mitkä niitä herkkuja on.

Jos pitää herkkupäivän tyyliin lauantaina, niin toki kohtuus sielläkin. Ja ainakin mulla maha täyttyy nykyään niin pienestä, että älyttömästi ei pysty mässäämään. Suolapähkinät on sipsejä parempia, mutta sisältävät ihan tolkuttomasti energiaa, varovasti siis niiden kanssa, koska niitä on helpompi (mun mielestä) syödä tosi paljon kuin vaikka sipsejä, jotka rupee tökkimään jossain vaiheessa.

Tsemppiä projektiin!

T: Kohtalotoveri

Vierailija
13/29 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi sille joka puhui suolapähkinöistä... Ne on ihan sikaepäterveellisiä eikä todellakaan mikään terveellisempi vaihtoehto! Olinkohan kutonen

Sipsit ovat perunaa, jonka tärkkelys muuttuu elimistössä sokeriksi. Ne on paistettu huonolaatuisessa transrasvassa.

Sama määrä pähkinää sisältää toki saman määrän suolaa, joka on epäterveellistä. Mutta rasva on pähkinän omaa terveellistä rasvaa, eikä sokeriksi muuttuvaa tärkkelystä ole.

Missä mielessä sinusta siis suolapähkinät ovat epäterveellisempiä kuin sipsit?

Vierailija
14/29 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne sisältävät mm. todella paljon energiaa. Ihmisten ajatuksenjuoksu menee yleensä niin, että kun se 300g:n suolapähkinäpussi on pienempi kuin sipsipussi, niin niitä sitten syödään enemmän. Ehkä toi sana epäterveellinen ei ehkä ollut ihan oikea sanavalinta tähän mutta mun mielestä suolapähkinät ei ole kenenkään ruokaa. Ei ainakaan laihduttajan!

Vierailija
15/29 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään pähkinöitä (ei suolattuja) suositellaan syötäväksi korkeintaan 25 grammaa päivässä. Niissä on energiaa saman verran kuin suklaassa.

Mutta en halua ajatella, että kiellettyjä ruoka-aineita olisi, kunhan pysyy kohtuudessa. Tietysti riippuu myös siitä, onko laihdutuskuurilla vai pyrkiikö pysyvämpään muutokseen. Toisille sopii pala suklaata päivässä, toiset haluavat sitten kerralla enemmän, mutta harvemmin. Tärkeintä on löytää oma tyylinsä. Ja kaikkia herkkujaan ei varmaankaan tarvitse vetää yhdellä kertaa. Joku ilta chilipähkinöitä ja siideri, seuraavalla viikolla sitten suklaapatukka jne. Ei ne suosikkiherkut kaupasta lopu :D

Vierailija
16/29 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

500 kaloria vähemmällä kuin peruskulutuksesi, niin siinä tapauksessa herkkupäivälle jää 3000 kaloria käytettäväksi (mutta silloinhan et laihdu yhtään).

3000 kaloria tulee karkeasti 12 pullosta siideriä, 3 litrasta kermajäätelöä tai 2 suklaalevystä...

Vierailija
17/29 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

3000 kaloria tulee karkeasti 12 pullosta siideriä, 3 litrasta kermajäätelöä tai 2 suklaalevystä...

Mutta ei mun napani vedä tuollaista määrää herkkuja. Noista riittää kuukaudeksi. Joten ei se herkkupäivä tuhoa laihdutustavoitetta, vaan säilyttää inhimillisyyden hommassa.

Tuolla muutama veti vähän yli, että herkkupäivänä muka sitten vedettäisi säkkikaupalla roinaa napaan. Ei mulla ainakaan onnistu. Aivan kuten ne ruoka-annokset, joita viikolla syön, ovat pienentyneet, niin samassa suhteessa on pienentynyt myös mättöherkun määrä. Sen verran on vatsa pienentynyt, ettei sinne enää mahdu mitään kokonaisia sipsi- tai karkkipusseja.

Joten älkää turhaan moittiko tuota herkkupäivän käyttöä. Kyllä sekin pysyy kohtuudessa. Ja kyllä normaalin ihmisen elämään kuuluu herkutkin jossain määrin, vaikka toki tiedän olevan niitäkin askeettisia ihmisiä, jotka haluavat kieltäytyä ihan kaikista herkuista. Mutta sairaushan se sitten jo onkin...

Vierailija
18/29 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin se on ihan sama kuin alkoholismi.

Jos AA:han menevän eka miete on kuinka monta olutta voin lauantaisaunan jälkeen turvallisesti ottaa hän tuskin menestyy.

Jos on oikeesti "kiinni" herkuissa ne kannaattaa jättää ensin kokonaan pois. Voit sitten myöhemmin kokeilla paljonko ja kuinka usein voit jotain syödä ilman että mopo lähtee käsistä.

Vierailija
19/29 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka haluavat kieltäytyä ihan kaikista herkuista. Mutta sairaushan se sitten jo onkin...

Vierailija
20/29 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse en ainakaan oikeasti tajunnut, kuinka helposti se herkkupäivä torpedoi sen viikon laihdutustuloksen. Eli jos herkkupäivänä vetää kokonaisen suklaalevyn, niin se tarkoittaa sitä että puolet laihdutuksesta menee hukkaan ja viikon laihdutussaldoksi jää vain 200-300 g. Ja kyllä se syö siinä vaiheessa, kun puntari ei heilahdakaan, vaikka miten on elänyt kurinalaisesti sitä herkkupäivää lukuunottamatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme