Lapsen korvatulehduksen hoito muuten kuin antibiootilla?
Meillä tyttö, 5v saa lähes aina korvatulehduksen jos on nuhaa ja yskää. Taas tuntuu nuha tulevan ja mietin onko kohta taas korvatulehdus - lääkäriin - antibioottikuuri. Miten voisi muuten koittaa hoitaa kuin aina lääkekuuri?
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="14.03.2010 klo 09:47"]korvalääkäri määrää nasonexiä. Sitä voi ottaa ehkäisevästikin.
En tiedä mistä löydätte lääkärin joka on tutustunut aiheeseen, mutta kysykää.
[/quote]
Hah, ollaan varmaan käyty samalla lääkärillä.. :D Määrää lähes aina Nasonexin ja ei siinä mitään, joskushan tulehdus paranee itsestään, mutta Nasonexistä ei kyllä apua ole. Meille tuli lapselle korvatulehdus, saatiin ohjeeksi käyttää Nasonexia. Ei parantunutkaan vaan tuli liimakorva ja jouduttiin sit putkitukseen. Korvalääkäriltä kysyin Nasonexin käytöstä korvatulehdukseen ja lääkäri suoraan sanoi, että siihen se ei auta. Nasonex toki vähentää limakalvoturvotusta, mutta ei apua itse tulehdukseen/ennaltaehkäisyyn.
Meillä loppui korvatulhdukset kuin seinään kun nuhaiselle lapselle laitettiin yötä vasten otrivinia tmv. Kannattaa kokeilla. Ettei ne limat ja bakteerit pääse kipuamaan yöllä korviin.
Oon kuullu et valkosipuli auttais.. elikkä kuorittuna pieni palanen korvalle.
Ceridal öljy ollut meillä aina käytössä ja lapsilla ei ikinä korvatulehduksia!Laitan aina viikoittain korviin ja flunssa kaudella useammin..myös itselle.Toimii!
Vierailija kirjoitti:
Ceridal öljy ollut meillä aina käytössä ja lapsilla ei ikinä korvatulehduksia!Laitan aina viikoittain korviin ja flunssa kaudella useammin..myös itselle.Toimii!
Ja lääkäri kehunut aina että on lapsilla puhtaat ja terveet korvat!
Oon nyt yli viikon kärsinyt heikosta kuulosta korvatulehduksen takia ( lääkärissä kävin ja siellä todettiin) antibioottikuurilla oon ollut nyt 5 pv ja 2 päivää jäljellä... Kuulo ei millään tunnu palaavan? Mikä avuksi? Lääkärille vai odotusta?
Plantagoa (ratamouute) meilläkin käytetään!
Hox! Jos sisäisesti annette sitä vauvalle/lapselle, muistakaa keittää siitä alkoholi pois.