Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toimiko opettaja väärin?

Vierailija
12.03.2010 |

Kyseessä 5 luokka.

Heillä oli tiistaina matematiikan koe, opettaja oli sairaana, joten kokeen piti sijainen. Keskiviikkona selvisi, että sijainen oli laittanut oppilaat tekemään väärän kokeen.

Oma opettaja oli tänään pitänyt sen oikean matematiikan kokeen.

Oppilailla siis 2 matematiikan koetta tällä viikolla.

Onko oikein?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekö ne siitä rikki, jos ne tekee kaksi koetta? Luuletko, että siitä opettajasta on hauskaa, että sillä on ollut niin idiootti sijainen, että on pitänyt väärän kokeen? Ja jos ope ei pitäisi oikeaa koetta, niin siitäkin joku ottaisi herneen nenään! Mitä sen open ois sun mielestä pitänyt tehdä?

Vierailija
2/10 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin toteutuu oppilaan oikeusturva: opettaja ilmoittanut kokeesta ja oppilaat tehneet sen. ikävämpää jos opettaja ilmoittaisi kokeen mutta ei pitäisikään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kuitenkin testi siitä mitä on opittu. Väärin olisi ollut olla pitämättä koetta.

Vierailija
4/10 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niin yhtäs mitään - open olisi tosi vaikea arvioida oppilaita ja joutuisi joka tapauksessa teettämään uuden kokeen. Eikös se ole parempi tehdä heti perään, kuin roikottaa kersoja "löysässä hirressä" koetta odotellen?



Eikö asiaa voisi katsoa niin, että eka koe oli hyvä preppauskoe seuraavaa koetta varten? Miksi opea pitäisi syyttää asiasta, johon hän ei voinut vaikuttaa? Suattaahan toi vituttaa, jos joutuu monta koetta vääntämään, mutta ei ne lapset yhteen ekstrakokeeseen kuole. Pian niillä on jo koeviikkoja.



Kaikkee sitä. Tartteeko lasten tietä noin pahasti silotella?

Vierailija
5/10 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä se tänäänkin on pitänyt olla muistissa :) Eli ok opettajalta.

Vierailija
6/10 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen opettajan sitten sun mielestä ap olis pitäny tehdä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/10 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sodi mun moraalitajua vastaan

Vierailija
8/10 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä. Ongelmallisena pitäisin sitä, että opettaja olisi korjannut "väärästä asiasta" olleet kokeet, eikä olisi testannut opeteltua asiaa ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/10 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes mitään vaihtoehtoja. Mikä ap mielestäsi olisi ollut parempi ratkaisu?

Vierailija
10/10 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppilaat ovat käyneet tunneilla läpi tiettyjä asioita ja lukeneet kokeeseen juuri niitä asioita ja juuri niitä asioita kysytään kokeessa.



Sen ekan kokeen ottaisin harjoitustehtävänä, enkä arvostelisi sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä