Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

USA:ssa syntyneiden enemmistö on jo melkein värillisillä. Mitä mieltä?

Vierailija
12.03.2010 |

Mitä mietit asiasta. Pitäisikö tätä kehitystä vastustaa Suomessa vai onko se ok.

Ohessa linkki

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2010031211287698_ul.shtml

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huolissaan oman kulttuurinsa katoamisesta, kun tuo kehitys ilmeisesti vääjäämättä on edessä täälläkin.

ap

Vierailija
2/30 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopulta koko ihmiskunta on sellainen maitokahvin värinen. Kai sitä voi vastustaa, mutta mitä se auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Latinot ja muut lisääntyvät nopeammin koska syntyvyys on korkeampi. Toisaalta yleensä myös mamujen syntyvyys laskee kantaväestön tasolle jo toisessa sukupolvessa. Ja mitä sen on väliä minkävärisiä ihmiset jossain maassa ovat?

Vierailija
4/30 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ilmastonmuutos rupeaa tosissaan puremaan ja alkaa olla muuttopainetta tänne isomminkin, siinä vaiheessa viimeistään. Toivotaan että kehitys on rauhanomainen.

Vierailija
5/30 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ensimmäiseksi mä mietin että sinä taidat yrittää herätellä jotain rotuperusteista maahanmuuttokriittistä keskustelua (koska värihän ei liity kulttuuriin vaan rotuun) ja että on aika kuvaavaa, että tällaisen keskustelun aloittaja ei edes osaa suomea.

Vierailija
6/30 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, että värillisyys on niin selkeä merkki omasta kulttuuri-identiteetistä, että se säilyy heidän keskuudessaan. Eli sulautumista valtaväestöön ei pääse tapahtumaan samassa määrin kuin valkoisilla. Minun esi-isäni tuli venäjältä ja minun suvussani on kaikki venäläisyyteen viittaava hävinnyt täysin jo kahdessa polvessa. Itse olen neljättä polvea.

Vierailija
7/30 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ensimmäiseksi mä mietin että sinä taidat yrittää herätellä jotain rotuperusteista maahanmuuttokriittistä keskustelua (koska värihän ei liity kulttuuriin vaan rotuun) ja että on aika kuvaavaa, että tällaisen keskustelun aloittaja ei edes osaa suomea.

Löysää ny vähä sitä syydvestiä.

Vierailija
8/30 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
9/30 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastustaa miten? Rajoittamalla kuka saa tehdä lapsia ja kenen kanssa? Tai jotkut eivät saa tehdä lapsia ollenkaan? xD

Vierailija
10/30 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi mun pitäisi tällaista vastustaa. yhdysvalloissa asuu alkuperältään monista maista saapuneita ihmisiä. tumma ihonveri nyt vain syrjäyttää vaaleamman, tuohan nyt on aivan genetiikkaa.

onhan se tieety ikävää sinänsä jos on negridistä perimää veressä, sirppisoluanemia on muistaakseni heillä huono juttu. aasialainen verenperimä (samoin kuin intiaaneeilla) ei sulata kovin hyvin alkoholia.

no olisihan se ikävää jos vuosisatojen päästä esim Suomessa asustaisi vähemmän kännisiä :(

Vierailija
11/30 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on huono syntyvyys johtuen jo pitkällisestä sisäsiittoisuudesta. Monia vakavia synnynnäisiä sairauksia yms. johtuen juuri sisäsiittoisuudesta.

Eli värillistä verta tarvitaan joukkoomme lisääntymään. Mieluiten afrikasta tai aasiasta. Mahdollisimman kaukaa. Sitä kutsutaan rodun rikastumiseksi. Meistä tulee f1 hybridejä. Aivan kuten Etelä Emerikan kaunis väki.

Vierailija
12/30 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpä juuri Suomen kantilta ajattele asiasta yhtään mitään, mutta USAssa voi olla edessä vaikeat ajat, kun tuo kehitys kulkee tuohon suuntaan vääjäämättä. Siellä kun tosiaan latino- ja afroamerikkalaisten osuus väestöstä vain kasvaa, mutta samalla kasvaa kansanosa, jolla on heikko koulutus ja tulevat huonommin toimeen. Ei tietty kaikki latinot ja mustat ole samassa tilanteessa, mutta suurempi osa heistä on kuin valkoisista. Tähänhän vaikuttaa historia, se miten valkoiset ovat hallinneet ja eläneet vauraammin. Vaan mitä tapahtuu, kun he jäävät pikkuhiljaa vähemmistöön? Mitä vaikutuksia tällä kehityksellä on USAn kansantaloudelle? Ja pitäisikö sen maan viimeistään tässä vaiheessa tehdä jotain, varmistaa köyhimpien ihmisten koulutusta jne, ettei maasta muodostu pikkuhiljaa yksi suuri slummi.

Vierailija
13/30 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

valkoisten maa, joten mitä sitä suremaan...

Vierailija
14/30 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsopas minkä värinen presidentti siellä on. meinaatko että jos 90% kansasta on värillisiä, se 10% valkoinen väestö edelleen porskuttaa paremmin? Siinä vaiheessa valtasuhteet ovat jo muuttuneet itsestään.

Vierailija
15/30 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

valkoista kulttuuria, josta pitäisi olla huolissaan, kun intiaaneja lukuunottamatta _kaikki_ ovat tulleet jostain muualta.

Mä en tosin tiedä keitä ovat "melkein värilliset"...

Vierailija
16/30 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"...melkein enemmistö on värillisiä". :D

Mä en tosin tiedä keitä ovat "melkein värilliset"...

Vierailija
17/30 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkuperäiset amerikkalaiset olivat jo värillisiä

Vierailija
18/30 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa kaikki ovat yhtä ja samaa "väriä". Vieläkään ei ole kovin yleistä nähdä "sekapareja" vaikka elämme vuotta 2010.

Tilastojen mukaan kouluissa parhaimmin menestyvät opiskelijat, joilla on aasialainen tausta. Sitten tulevat valkoiset, latinot, african ja viimeisenä alkuperäisväestö intiaanit.

Onkohan muuten Suomessa sama meininki, että saamelaisten koulutustaso jää heikommaksi? En ole edes asiaa ajatellut.

Vierailija
19/30 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi jo tässä vaiheessa kiinnittää huomiota siihen , että maahan ei tulisi enempää ulkomaalaisia, tai kehitys on saman suuntainen kuin Amerikassa.

Vierailija
20/30 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi jo tässä vaiheessa kiinnittää huomiota siihen , että maahan ei tulisi enempää ulkomaalaisia, tai kehitys on saman suuntainen kuin Amerikassa.

Olen asunut taalla kauan enka enaa edes nae ihmisten "varia". Ihmisia tassa ollaan kaikki.