Saagan pikkusiskolle nimi
Mitä (jotain samantyylisiä/oloisia) ehdottelisitte Saagan siskolle etunimeksi? Minä olen ihastunut Eedit nimeen ja miestä taas miellyttäis Elsa. Ei ole löydetty vielä sellaista nimeä, joka ois molemmille mieleinen. Ristiäiset lähestyy ja meinaa välillä iskeä paniikki
Kommentit (39)
Edith on parempi kuin Eedit (joka on vähän hankalan oloinen).
kakkonen
tai
Veera
tai
Siina
tai
Piitu
tai
Seela
Aada
Aamu
Iida
Iina
Eeva
Eevi
Miia
Neea
Niina
Noora
Riina
Reeta
Roosa
Veera
Viivi
Minusta Eedit taas ehdottomasti parempi kuin Edith. Eedit on suomennos tästä. Muita:
Alva
Aava
Aada
Bea
Greta
Iiris
Isla
Linnea
Oosa
Olga
Tilda
Mitä (jotain samantyylisiä/oloisia) ehdottelisitte Saagan siskolle etunimeksi? Minä olen ihastunut Eedit nimeen ja miestä taas miellyttäis Elsa. Ei ole löydetty vielä sellaista nimeä, joka ois molemmille mieleinen. Ristiäiset lähestyy ja meinaa välillä iskeä paniikki
Minusta Eedit taas ehdottomasti parempi kuin Edith. Eedit on suomennos tästä. Muita:
Alva
Aava
Aada
Bea
Greta
Iiris
Isla
Linnea
Oosa
Olga
Tilda
paljon vieraampi versio kuin Edith (joka minusta myös paljon kauniimpi kirjoitettuna). Edith-nimisiä on Suomessa yli 3000 kun Eedit-nimisiä tuhatkunta. Tietysti, jos haluaa, että lapsen pitää joka yhteydessä tavata nimensä, niin mikäs siinä sitten. Onhan näitä sinun listassasi muitakin kuten Oosa (jonka varmasti 99% kirjoittaisi kuulemansa mukaan Åsa). Kas kun ei Toosa.
Trilogia
Saaga ja Lyydia
Saaga ja Eedit (todellakin sopivat loistavasti äänneasujensa puolesta yhteen)
kumpi sana jäi ymmärtämättä? :o
Onko tämä suomea?
Islaa komppaan
Jag kompar dig.
Jaaki komppaan dinua. Onko tämä suomea?
joten siksi minusta myös esim. Eedit ja Oosa sopivat paremmin samaan tyyliin kuin Edith ja Åsa.
7
kumpi sana jäi ymmärtämättä? :o
Onko tämä suomea?
Islaa komppaan
Jag kompar dig.
Jaaki komppaan dinua. Onko tämä suomea?
kuin Edith. Saagagin on kirjoitettu suomalaisittain niin loogista on että toisenkin lapsen nimi sitten on.
t. Saagan äiti myös
Hirveitä nimiä. Hilda,Hulda jne. Onneksi jotkut antaa kunnon ns.normaalin nimen lapselle.
Saga on ruotsia ja tarkoittaa Satua. Eli Saaga ja Satu :)
kuin Edith. Saagagin on kirjoitettu suomalaisittain niin loogista on että toisenkin lapsen nimi sitten on.
t. Saagan äiti myös
On siinä vissi erokin. AP:n pointti taisi kuitenkin olla, että saisi ehdotuksia UUSISTA nimistä. Joten jätetään jo se hiusten halkominen.
Ester
Alida
Tilda
Hulda
Greta
Edith
Frida
Noomi
Tekla