Mitäääh! FB ehdottaa ystäväkseni yhtä huutisostajaani :O
Meillä ei ole yhteisiä ystäviä. Mistä ihmeestä fb tietää ehdottaa tätä ihmistä? Olen eri selaimessa eri ohjelmalla lähettänyt sähköpostia kyseille henkilölle.
Nyt tuli spooky olo! o_O
Kommentit (32)
Sehän hakee kontakteja sähköposteista jos olet luvan siihen
Mutta miten se voi tehdä sitä jatkuvasti? Aikanaan olen ladannut hotmail-osoitteet, mutta pystyykö Fb jatkuvasti keskustelemaan Hotmailin kanssa?
Olen vähän hämmentynyt.
ap
selaimella ei ole tekemistä tän asian kanssa. ei myöskään sillä kuka sun profiilia on käyny kattoos.
Sehän hakee kontakteja sähköposteista jos olet luvan siihen
Mutta miten se voi tehdä sitä jatkuvasti? Aikanaan olen ladannut hotmail-osoitteet, mutta pystyykö Fb jatkuvasti keskustelemaan Hotmailin kanssa?
Olen vähän hämmentynyt.
ap
Sama ilmiö minullakin, oletan että FB käy välillä "katsomassa" sähköpostiani... Ehkä kannattaa vaihtaa Hotmailin salasana jos tuo vaivaa.
yhstäväehdotukset tulee sun sähköpostikontakteistasi. selaimella ei ole tekemistä tän asian kanssa. ei myöskään sillä kuka sun profiilia on käyny kattoos.
Niin ja en siis ole lisännyt ko. huutisostajaa kontaktilistalleni Hotmailissa, ainoastaan viestitellyt hänen kanssaan pari viestiä huutis-kohteiden suljettua.
Outoa!
ap
riittää kun se kerran on käyny kurkkaas sun meiliä.
mutta mitä väliä tuolla on? eihän sun tarvii hyväksyä ketään kaveriksi jos et halua. mulle toi ehdottelee jotain aivan ventovieraitakin, painak ruksia eikä ehottele enää.
ei sen tarvi keskustella sun hotmailin kanssa. riittää kun se kerran on käyny kurkkaas sun meiliä.
mutta mitä väliä tuolla on? eihän sun tarvii hyväksyä ketään kaveriksi jos et halua. mulle toi ehdottelee jotain aivan ventovieraitakin, painak ruksia eikä ehottele enää.
No ei siitä olekaan kyse, ettenkö osaisi painaa ruksia. Mua ihmetyttää että miten ihmeessä fb tuon ehdotuksen saa aikaiseksi. Miten fb voi olla mun hotmailiin jatkuvasti yhteydessä? En mä ole sellaiseen lupaa antanut tietääkseni. Aikanaan vuosia sitten latasi hotmailKONTAKTIT fb:seen. Tämä huutisostaja EI ole kontakteissani ja hotmail-salasanakin on tässä välissä vaihtunut. Mun mielestä tämä on kummallista. Alan miettimään, että mitä kaikkea fb-minun tietokonetyöskentelyistä "näkee". Eli jos ne hotmailia tällä tavalla pystyy vaklaamaan, niin miksei pankkiohjelmaakin jne.
*viheltelee x-filesin tunnusmusiikkia*
ap
ainahan se ehdottaa henkilöitä joiden kanssa olet lähettänyt sähköpostia. Mullekin on ehdottanut varmaan jokaista huutiskumppania, en tee siitä numeroa. Tuskin ne mun profiilia ovat käyneet kyttäämässä, en todellakaan usko. Myös täysin ventovieraita ehdotellaan ihan satunnaisesti. Ei siihen liity mitään mystiikkaa.
Ja tämä ominaisuus tuli vasta hiljattain, miten olet voinut antaa sen tehdä vuosia sitten?
Se ottaa sieltä ne osoitteet mihin olet lähettänyt sähköpostia Ja tämä ominaisuus tuli vasta hiljattain, miten olet voinut antaa sen tehdä vuosia sitten?
No siis pari vuotta sitten latasin Hotmail-KONTAKTIT facebookiin, sen jälkeen en ole sitä tehnyt. Salasana hotmailiin vaihtunut tässä välissä. Huutisostaja ei ole kontakteissani. En todellakaan tiennyt silloin aikanaan antavani luvan Facebookin olla jatkuvasti yhteydessä mun Hotmailiin. Nehän on kaksi eri ohjelmaa.
Te jotka ette näe tässä MITÄÄN kummallista olette mun mielestä vähän naiiveja.
ap
millään lataamillasi kontakteilla tai salasanan vaihdolla ei ole tässä asiassa mitään tekemistä. Sä olet fb:ssa osoitteellasi, jonka sisältämä sähköpostiliikenne on fb:n tiedossa. Voi kamala sentään.
mutta näköjään vihjaa siitä ehdottelemalla mystisiä ystäviä.
Olenko oikeassa?
"Find People You Email
Use your Email contacts Upload Contacts File
Searching your email account is the fastest way to find your friends on Facebook.
Your Email:
Email password:
______Facebook will not store your password._____"
Mä en usko enää tuohon viimeiseen lauseeseen, koska tuota ystävähakua hotmailista en ole tehnyt pariin vuoteen!
ap :(
Koeta ihan itse käsittää että Hotmail ja Facebook on ihan eri palvelutarjoajien sivustoja. Miten Facebook muka voi saada käsiinsä Microsoftin omistaman Hotmail-sivuston tietoja, ellei käyttäisi salasanaani luvatta?
koita jo käsittää että millään lataamillasi kontakteilla tai salasanan vaihdolla ei ole tässä asiassa mitään tekemistä. Sä olet fb:ssa osoitteellasi, jonka sisältämä sähköpostiliikenne on fb:n tiedossa. Voi kamala sentään.
En usko että ovat käyneet katsomassa sivuani koska ei mulla ole mitään tekemistä heidän kanssaan. Ei yhteisiä tuttuja, ei kuuluta samoihin ryhmiin, asutaan eri kaupungeissa (joskus jopa eri maassa). En tiedä millä perusteilla nuo sinne tulevat. Usein ovat sellaisia jotka ovat hiljattain liittyneet FB:n.
"How Friend Finder works
We will not store your password after we import your friends' information. (just joo...)
We may use the email addresses you upload through this importer to help you connect with friends, including using this information to generate suggestions for you and your contacts on Facebook. If you don't want us to store this information, visit this page."
"Remove contacts imported using the Friend Finder
Facebook uses the email addresses you upload through the Friend Finder to help you connect with friends, including using this information to generate suggestions for you and your contacts on Facebook. Please click the "Remove" button below if you want Facebook to remove these contacts. Note that it may take some time before your name will be completely removed from suggestions."
Mulla meni kyllä luottamus tähän palveluun, vaikkei mistään vakavasta asiasta ole kyse. Miten ihmeessä fb tietää kenellä lähetän meiliä, kun noissakin teksteissä puhutaan vain kontakteista...
Ällöttävää.
ap
En koskaan laittaisi salasanaa siihen etsi ystäviä sähköpostin kautta (vai miten se nyt oikeammin kirjoitetaan)
En meinaan luota yhtään.
En osaa vastata sun kysymykseen valitettavasti, mutta ymmärrän täysin että ihmettelet asiaa niin ihmettelisin itsekin.
jotain todella karmivaa on tuossa fb:n tietojenkeruussa ja yksityisasioiden keräämisessä.
On nimenomaan naivia ja sinisilmäistä pitää tuota pikkujuttuna ja ihan normaalina, eikö ole helvetin hauskaa että kaikki asianne, myös sähköpostinne jne ovat saatavilla ja käytettävissä ulkopuolisille kun olette fb:hen liittyneet.
Tuollaiset "ominaisuudet" naamakirjassa eivät tosiaan perustu mihinkään kivaan käyttäjien palveluun, vaan ihan muuhun. Isoveli valvoo, eikä yksityisyyttä ole. Ei tod. ole asiallista että jollakin sivustolla on oikeudet mm. sähköposteihisi ja siis tiedot niistä, joita myös käytetään. Isoveli valvoo, ja hyvin harvoin maailmanhistoriassa siitä on ollut mitään muuta kuin haittaa.
Juuri tämäntyyppisten outojen juttujen takia lopetin käyttäjätunnuksen fb:ssä, enkä alunperinkaan kirjautunut sinne omalla sähköpostillani, vaan tein uuden jossa ei ole muuta käyttöä.
Microsoft osti Facebookista 1.6 %, jolla ne saavat käyttäjien tiedot haltuunsa.
Koeta ihan itse käsittää että Hotmail ja Facebook on ihan eri palvelutarjoajien sivustoja. Miten Facebook muka voi saada käsiinsä Microsoftin omistaman Hotmail-sivuston tietoja, ellei käyttäisi salasanaani luvatta?
koita jo käsittää että millään lataamillasi kontakteilla tai salasanan vaihdolla ei ole tässä asiassa mitään tekemistä. Sä olet fb:ssa osoitteellasi, jonka sisältämä sähköpostiliikenne on fb:n tiedossa. Voi kamala sentään.
on käyny kattoon sun naamasi.