Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan sitkeän ripulin ja oksennustaudin hoito

Vierailija
12.03.2010 |

Meillä on yhdeksän kuukauden ikäinen vauva ollut jo noin 2,5 viikkoa tuossa taudissa. Meillä sairastuin ensin minä, sitten vauva ja lopulta mieskin. Meillä vanhemmilla oli normaali suhteellisen raju oksennustauti, joka kesti noin 2 päivää mutta vauvalla tosiaan on kestänyt jo tosi pitkään. On välillä ollut paremmassa kunnossa ja sitten on koitettu taas antaa kiinteää ruokaa mutta pääsääntöisesti siis tämän ajan ollut vain rintamaidolla ja ripulijuomilla (jota suht vaikea saada alas mutta ottaa kuitenkin jonkin verran, vähän joka merkkiä ja makua on jo kokeiltu). Pissaa on tullut kokoajan joten kuivunut ei ole. Terveysneuvontaan olen soittanut useampaan otteeseen ja päivystyksessä kävimme kun vauva meni yhtenä päivänä kovin veltoksi. Sielläkin tilanne korjaantui vähän kuin itsestään odotellessa kun vauva taas jaksoi syödä rintaa. Sanoivat, että kolme viikkoa voi hoitaa kotona jollei mene ihan veteläksi tai kuivu ja tauti on sitkeätä näillä pienillä ja todennäköisesti kyse virustaudista koska crp oli vauvalla ihan normaali. Eivät siis ollet kovin huolissaan tilanteesta tai ainakaan oikein mitään hoitoa ei ole tarjolla. Rotarokote vauvalla on niin itse olen epäillyt noroa mut voi olla tietty ihan mitä tahansa. Onko kellään mitään vinkkiä hoitoon ja tietoa siitä, miten pitkään vauva voi kestää tuollaista oksentelua ja meillä enemmän siis ripulointia mutta myös oksentelua välillä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä tai pari, vie lääkäriin. Yksityisiäkin on!

Vierailija
2/5 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei toki mutta mitä se auttaa jos ei ole mitään hoitoa virukseen olemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos sanoivat että 3 viikkoa, niin hemmettiäkö sitä tarttee odottaa täydet 3 viikkoa?

Päivä tai pari ei haittaa, puhutaan viikkojen sairastelusta silti!

2

Vierailija
4/5 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tosi rankalta. Minä veisin jo tiputukseen aika herkästi, jos vauva todellakin on noin huonovointinen.

Mutta miten usein hän ripuloi ja oksentelee? Onko ripuli ihan vettä siis?

Jaksaa silti olla hereillä ja juoda?

Oletko kokeillut maitohappobakteerit?

Vierailija
5/5 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niillä sairaalassakaan sen kummenpaa ole virusperäiselle ripulille tehdä. Nykysuositusten mukaan nesteytys suun kautta on parempi, kuin tippaan laittaminen. Joten, jos juo itse niin juotetaan, jos ei juo riittävästi, niin laitetaan nenämahaletku ja laitetaan nesteet sen kautta. Tippaan laitetaan vain, jos oksentaa niin rajusti, että nenämahaletkunkaan kautta ei saa riittävästi nestettä perille ja kuivuu. Eli parempi on vaan sairastaa kotona, vaikka raskaalta tuntuukin (sairaalan erisyshuoneessa on vielä hankalampi viihdyttää toipilasta ja seurantaverikokeet eivät ole mitään mieltä ylentäviä kokemuksia).

Maitohappobakteereja ja Precosaa (tai muuta saman tehoaineen valmistetta) kannattaa antaa tukemaan suoliston normaalia bakteerikantaa (nämä on varmasti sekaisin rankan taudin jälkeen)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi