Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset oireet sinulla ovat viitanneet lähestyvään synnytykseen? Muut kun supparit.

Vierailija
11.03.2010 |

Ja kuinka pian oireista synnytys oikeasti käynnistyi?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rusehtavaa vuotoa ensin?

Vierailija
2/10 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

illalla 9 aikaan lähdettiin synnärille. Puolenpäivän jälkeen seuraavana päivänä sain vauvan syliini.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöllä valvoin kolmeen neljään saakka, ja juuri kun olin saamassa unenpäästä kiinni, tai olisinkohan vähän aikaa nukkunutkin, tuli vessahätä. Lapsivettä alkoi tulla sitten matkalla ja kunnon supistuksia muutaman tunnin päästä. Lapsi syntyi kuitenkin vasta yli vuorokauden päästä aamupäivällä.

Muita "oireita" en oikein huomannutkaan.

Vierailija
4/10 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitähän mä kirjotin.. :D Tarkoitin siis että lapsivettä alkoi tulla matkalla vessaan.. :)

Vierailija
5/10 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla merkki synnytyksestä :) Onko kellään alapäässä tuntunut, että paikat repeää esim kävellessä ja muutenkin ja onko se yhtään merkkinä alkavasta synnytyksestä? Ja samanlaiset selkäkivut kun ennen menkkoja?

Vierailija
6/10 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vauva on laskeutunut ja painaa paikkoja. Mulla oli noita tuntemuksia molemmissa raskauksissa viimeiset 6 viikkoa, mutta tosiaan eivät viitanneet mitä ilmeisimmin synnytyksen käynnistymiseen. Tosin yleensähän jo pelkkä lapsen laskeutuminen viittaa lähestyvään synnytykseen, mulla vaan vauvat ovat laskeutuneet jo aikaisin.

Esikoisen kohdalla unettomuutta esiintyi mullakin jo kauan ennen synnytystä, joten sekään ei viitannut mihinkään. Esikoisen kohdalla mulla alkoi seitsemän aikaan aamulla nuo mainitsemasi selkäkivut, siitä tunnin päästä alkoi supistukset, joita tuli heti 4 minuutin välein. Väli tihentyi 3 minuuttiin, ja limatulppa irtosi n. klo 9 maissa, jolloin lähdimme sairaalaan. Vedet menivät vasta, kun sairaalassa puhkaistiin kalvot n. klo 14.30, ja vauva syntyi tuntia myöhemmin. Eli tässä synnytyksessä nuo menkkamaiset kivut viittasivat synnytyksen alkamiseen.

Kuopuksen kohdalla taas synnytyksen alkamisesta ei ollut mitään viitteitä. Mulla oli todettu raskaushepatoosi, ja sovittu, että menen tiistaiaamuna (rv 39 alkaessa) osastolle, jossa aloitetaan synnytyksen käynnistely. Vauva oli laskeutunut, mutta mitään muuta "oireita" synnytyksen lähestymisestä ei ollut. Maanantai-iltana n. klo 23 pakkasin laukkua mukaani, istuin sohvalla ja viikkasin vaatteita laukkuun, ja nousin ylös hakeakseni kylpyhuoneesta pesutarvikkeet. Lapsivedet valahtivat suoraan siihen vastapakattuun laukkuun, ilman minkäänlaisia ennakkovaroituksia. Ei mitään jomotuksia, särkyjä, supistuksia eikä mitään. Yhden maissa alkoivat supistukset, ja kahdelta lähdettiin sairaalaan, vauva syntyi puoli seitsemän aikaan aamulla.

Vierailija
7/10 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen vuoksi leikattiin.

Vierailija
8/10 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista meni lapsivesi ihan yhtäkkiä ja sitten lähdettiin synnyttämään.

Vierailija
9/10 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

??

Vierailija
10/10 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaks pari päivää ennen synnytystä oli maha löysällä eikä sen jälkeen oikeen ollu nälkä. Edellisenä yönä alkoi menkkamainen jomotus selässä ja siitä sitten supistukset. Illalla yhdeksän aikaan lapsi oli sylissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi