Minkälaista hiusmallia suosittelet, jos on ohut piikkisuora tukka
millään muotoilutuotteillakaan hiuksia ei saa pysymään kuohkean näköisinä. Väriä en halua.
Kommentit (34)
Kokemuksen erittäin syvällä rintaäänellä suosittelen lyhyempää mallia kaikille liurutukille. Itse tuhlasin elämästäni noin 15 aikuisvuotta ennenkuin keksin puoli-lyhyen ja kerrostetun hiusmallin. Tukkaa näyttää olevan päässä noin viisi kertaa enemmän kuin liehulettiaikoinani. Piikkisuora ja pitkä valuu päätä pitkin, ei siinä pysy mitkään tuotteet tai föönaukset paria tuntia pidempään. Olen kokeillut elämäni aikana valehtelematta noin viittäkymmentä eri kampaajaa muotoilutuotteista (ja -välineistä) puhumattakaan. KUKAAN tai MIKÄÄN ei saanut puolipitkää liehukettani pysymään nättinä kahta tuntia kauempaa. Ei vanhojen tansseissa, ei iltajuhlissa, ei häissä, ei arkielämässä. Kampaajalta lähtiessä tukka oli aina upea, parin tunnin päästä lätsähtänyt luikura. Olen täysin käännytetty lyhytukkaisuskovainen, enkä koskaan palaa liehulettiin. ; ) On IHANAA, kun vieraat ihmiset kehuvat tukkaani paksun näköiseksi. En olisi ennen voinut kuvitellakaan, että joku kuvailisi tukkaani kyseisellä adjektiivilla.
lyhyttä tukkaa en kyllä leikkauta.
ap
Valinnanvaihtoehtoja on tasan kaksi:
1. Pitkä, ohut liehukeletti
2. Lyhyt ja paksummannäköinen
(3.Hiuslisäkkeet, mutta niitäkään ei voi ikuisesti pitää.)
Itse olin puolipitkä liuhuke 33 vuotta elämästäni ja sitten leikkasin jatkuvaan taisteluun kyrsiintyneenä lyhyemmän mallin. Olen älyttömän tyytyväinen lopputulokseen!
Oli tosi hyvä kampaaja, minulla nimittäin ihan sama pulma ja sanoin, että en 1) osaa ja 2) pysty tekemään lasimaisen ohuille hiuksilleni mitään kovin näyttävää arkikampausta.
Kampaaja leikkasi vähän tämän näköisen:
http://www.hair-styles.org/medium-length-hairstyles-13.html
Minusta suora tasalatva näyttää tylsältä tai lapselliselta tällä hiuslaadulla. Jos kerrostaa liikaa, niin sekään ei toimi, kun tukka latistuu säässä kuin säässä. Tuo leikkaus toimii hyvin: latvat kaartuvat vähän kehystämään kasvoja ja ponnarissakin on eloa, kun ei ole tasapitkät latvat.
Käytän pesun jälkeen hoitoainesuihketta ja Schwartzkopfin Got2Be-sarjan muotoiluvoidetta (? englanniksi Anti-Frizz Lotion, sellainen beige-punertava korkea pumppupullo, saa marketeista), joka vähentää hiusten sähköisyyttä ja saa niistä ihanan sileät. Föönaan pää alaspäin, sillä sillä saa ihan pienen nosteen ja volyymia tukkaan. Ei mitään filmitähtikampausta, mutta juuri sen verran, että itse tietää eron. Föönattu tukka on kivempi vetää ponnarillekin.
... et ole oikeasti ohutta tukkaa nähnytkään! ; D
Muistan joskus, kun kallis stylisti leikkasi tuon tyyppisen kampauksen minulle. No, sehän tietenkin näytti ihan ok:lta (ei hyvältä ja paksulta, mutta ok:lta) ensimmäiset puoli tuntia, kunnes tavalliseen tapaan lässähti päätänuolevaksi, ankeaksi niljuksi.
Kampaajan suosittelemat tuotteetkaan eivät toimineet, vaikka hän kädestä pitäen näytti, miten niitä käytetään. Ei toimineet isot rullat, tupeeraukset, ilmakihartimet tai pää alaspäin föönaukset, ennen kuin vasta lyhyellä tukalla.
Kaverini 3-vuotiaallakin on paksumpi tukka kuin minulla.
T:lyhyttukkauskovainen 25 ; )
ohut, littana ja mitätön tukka. :) Jos vain pesen sen ja jätän kuivumaan sellaisenaan, roikkuu päässä ohutta hötöä ja näytän ihan raadolta. Muotoilutuotteet, fööni ja sopiva leikkaus tekevät ihmeitä.
Ihan oikeasti, saan tukkani varsin ketterästi ponnarille sellaisella mini-mini-kokoisella hiuslenkillä, eli tukkaa ei ole paljon ja se mitä on, on ohutta ja lasimaista. Miehelläni on niin runsas tukka, ettei yksi minilenkki riitä, vaan hän tarvitsee niitä neljä. Saparoille en tukkaani laita, koska saparoista tulisi lapsen pikkurillin paksuiset lirut.
Hyvä, että ollaan kuitenkin kummatkin löydetty toimiva hiustyyli. Olin NIIN kyllästynyt siihen vääntämiseen ja taisteluun, kun tukka vaan roikkui.
ohut, littana ja mitätön tukka. :) Jos vain pesen sen ja jätän kuivumaan sellaisenaan, roikkuu päässä ohutta hötöä ja näytän ihan raadolta. Muotoilutuotteet, fööni ja sopiva leikkaus tekevät ihmeitä. Ihan oikeasti, saan tukkani varsin ketterästi ponnarille sellaisella mini-mini-kokoisella hiuslenkillä, eli tukkaa ei ole paljon ja se mitä on, on ohutta ja lasimaista. Miehelläni on niin runsas tukka, ettei yksi minilenkki riitä, vaan hän tarvitsee niitä neljä. Saparoille en tukkaani laita, koska saparoista tulisi lapsen pikkurillin paksuiset lirut.
Mulla hiukset on leikattu kevyesti kerroksittain ja mitta on hiukan leuan alapuolelle.
Jos annan kuivua luonnollisesti pesun jälkeen menevät ne aivan päätä myöten. Mulla parhaiten toimii tuuheuttava shampoo ja riittävän kevyt hoitoaine (ei latista) ja pää alaspäin kuivaus. Sen jälkeen laitan päälihiuksiin isot rullat (yleensä illalla) ja aamulla muotoilen suoritusraudalla. Lisäksi paljon hyvälaatuista lakkaa (Osis on minusta paras, koska ei tahmaa, mutta kiinnittää hyvin).
Seuraavana päivänä hiukset menevät jo päätä myöten, mutta olen tehnyt uuden löydön: kuivashampoo. Itse käytän spraypullosta suihkutettavaa. Sillä saa nopeasti hiukan tuuheamman näköiset hiukset eikä tarvitse joka päivä pestä. Jauhe tosin on vaaleaa, joten saattaa näkyä tummissa hiuksissa. Itselläni blondit/kuparinpunaiset hiukset.
Esim. Helena Rubisteinilla oli ohuet ja suorat hiukset, omien sanojensakin mukaan muistaakseni, olen lukenut hänen kirjansa. Hän käytti aina tällaista kampausta ja piti hiuksensa pitkänä: http://www.helenarubinsteinfdn.org/staff.html
Oli todella tyylikäs nainen.
Esim. Helena Rubisteinilla oli ohuet ja suorat hiukset, omien sanojensakin mukaan muistaakseni, olen lukenut hänen kirjansa. Hän käytti aina tällaista kampausta ja piti hiuksensa pitkänä: <a href="http://www.helenarubinsteinfdn.org/staff.html" alt="http://www.helenarubinsteinfdn.org/staff.html">http://www.helenarubinsteinfdn.org/staff.html</a> Oli todella tyylikäs nainen.
miinuspuolena on se, että siitä tulee kammottava päänsärky. ponnarin pitää olla niin kireällä...
ap
Tuosta tulee just mun look, kunhan saan tän kanaperseen kasvatettua taas.. ja väriksi tietysti dramaattinen mustanruskea! (oma väri keskiruskea)
Suosittelen ap:lle väriä tai edes raitoja. Niin saa vähän ikään kuin paksuutta ja kuohkeutta hiuksiin, usko tai älä, ap.
(eihän syynä värivastaisuuteen ole lestadiolaisuus?)
ei tartte ola kireä ponnari tai nuttura, kun oppii silottamaan hiukset oikeilla muotoilutuotteilla.
Tuosta tulee just mun look, kunhan saan tän kanaperseen kasvatettua taas.. ja väriksi tietysti dramaattinen mustanruskea! (oma väri keskiruskea) Suosittelen ap:lle väriä tai edes raitoja. Niin saa vähän ikään kuin paksuutta ja kuohkeutta hiuksiin, usko tai älä, ap. (eihän syynä värivastaisuuteen ole lestadiolaisuus?)
ap
mieluiten vähän ohuita raitoja tuomaan elävyyttä.
Etuhiukset pitkät, kehystämään kasvoja, takaa lyhyempi. Saa vielä n. 5-8 cm:n saparoille.
Osin kerrostettu.
Vahalla voi laittaa. Ei ehkä pysy pitkään, mutta voi "pöyhiä" illan mittaan. Arkena wash and go -meininki.
Aika lähellä noita vaalea tukka -linkkejä, mutta edestä siis pidempi.
Tämmöinen mulla toimii parhaiten - ja olen kaikenlaista kokeillut.
Mutta teet tietysti mitä tykkäät. Itse en ole koskaan oikein lämmennyt hiirenhäntä-hiuksille.
Toisaalta menetin aikoinaan sairaudessa kaikki hiukseni, joten ehkä nyt osaan olla tyytyväisempi vähään.
Kokemuksen erittäin syvällä rintaäänellä suosittelen lyhyempää mallia kaikille liurutukille. Itse tuhlasin elämästäni noin 15 aikuisvuotta ennenkuin keksin puoli-lyhyen ja kerrostetun hiusmallin. Tukkaa näyttää olevan päässä noin viisi kertaa enemmän kuin liehulettiaikoinani.
Piikkisuora ja pitkä valuu päätä pitkin, ei siinä pysy mitkään tuotteet tai föönaukset paria tuntia pidempään.
Olen kokeillut elämäni aikana valehtelematta noin viittäkymmentä eri kampaajaa muotoilutuotteista (ja -välineistä) puhumattakaan. KUKAAN tai MIKÄÄN ei saanut puolipitkää liehukettani pysymään nättinä kahta tuntia kauempaa. Ei vanhojen tansseissa, ei iltajuhlissa, ei häissä, ei arkielämässä. Kampaajalta lähtiessä tukka oli aina upea, parin tunnin päästä lätsähtänyt luikura.
Olen täysin käännytetty lyhytukkaisuskovainen, enkä koskaan palaa liehulettiin. ; ) On IHANAA, kun vieraat ihmiset kehuvat tukkaani paksun näköiseksi. En olisi ennen voinut kuvitellakaan, että joku kuvailisi tukkaani kyseisellä adjektiivilla.