Mihin Leena Peltonen kuoli ?
Kommentit (27)
merkittävien ansioidensa takia.
Tietysti on ihmisiä, joita hän ei ole koskaan kiinnostanut, ja he tuskin nytkään ehtivät seiskan lukemiseltaan googlettaa Leena Peltonen Palotiestä....
Tuollaiset ihmiset ikävä kyllä jäävät suurelta yleisöltä tuntemattomiksi jos ei ole jatkuvasti ja isosti julkisuudessa.
Oman typeryytensä saa parhaiten piilotettua pitämällä suun kiinni. Ja tässä tapauksessa jättämällä kommentoimatta.
Siis hänen nimensä oli Leena Peltonen-Palotie. Oikeesti.
jättäkää nyt edes tällainen ketju rauhaan joltakin tappelulta.
Ihmisen elämä on niin lyhyt! Ja kaikki jää tänne, kun aikamme on täysi.
Itse muistan kuulleeni Leena Palotiestä (Palonen-Palotiestä) 90-luvun alussa opiskellessani labra-alaa. Muistan, kuinka ylpeitä kemistinaisopettajat olivat hänestä - jo silloin.
olen itse samalla alalla ja meillä biokemistinaisilla tuntuu olevan paljon keskenmenoja. Olemme vielä sen verran nuoria että syöpää ei esiinny, mutta lienee vain ajan kysymys milloin tapauksia alkaa tulla. Opiskeluaikana ja tutkimuksessa käytetään DNA:ta muokkaavia aineita, säteilyä, vaarallisia kemikaaleja... you name it.
Todellakin uhrasi elämänsä tieteelle. Hieno nainen. Ihailen. Harmi, ettei ehtinyt sitä Nobelia saada, olisi sen varmasti ansainnut.
Sai varmaan tuon taudin kun käsitteli paljon dna:ta muokkaavia aineita
Kyllä tämä henkilö suomalaisten hiemankaan sivistyneempien (=aivan normaalien) ihmisten tuntema oli. Luulisin, että yleensä ainoa enemmän tunnettu tutkija suuren yleisön joukossa. Ettei sitä nyt googlailla tarvitse kuitenkaan.