Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

9-vuotias poika pelaa jatkuvasti koneella/wiilla jne

Vierailija
11.03.2010 |

Kuinka paljon on normaali pelaaminen? Kävimme viikonloppuna siskoni perheessä lasteni kanssa ja olin vähän äimänä kun näin miten paljon he antavat 9-vuotiaan poikansa pelata. Joko hän pelasi heti aamusta Wiilla (se laitettiin päälle heti kun hän heräsi) tai sitten hän meni tietokoneelle pelaamaan Farmvillea (Facebookissa) tai sitten hän otti Nintendo DS-konsolin käteensä.

Tuo poika ei pystynyt lainkaan olemaan pelaamatta. Ainut kerta kun ei pelannut oli kun oli pakko mennä syömään, tai kun kävimme ulkona. Vanhemmat yrittivät kyllä estellä, mutta eivät mitenkään kunnolla. Tyyliin "lopettaisit nyt pelaamisen", mutta kuitenkaan eivät menneet sammuttamaan laitetta kun poika ei totellut.

Onko tuollainen pelaaminen enää normaalia???

Kun poika tulee meille hän kinuaa heti pelaamista myös. Meillä on X-box jota poikani pelaa max 2 kertaa viikossa.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikapuoleni 11-v. pelaamista rajoitamme vain vähän, silloin jos tuntuu ettei hän tee muuta kuin istuu koneella. Toisaalta koulu menee ihan hyvin ja pojalla on liikuntaharrastuksia ja kavereita, joten emme jaksa hirveän tiukkoja olla. Itse olen harvinaisempi tapaus siksi, että olen nainen ja pelaan paljon tietokone- ja konsolipelejä. Olen aina pelannut, 80-luvun VIC-20:sta nykyisiin pc-, Xbox360- ja Wii-peleihin. Samoin veljeni. Molemmat olemme nykyään, noh, hyvin menestyviä ja terveitä aikuisia. :) Sen sijaan yhdellä ystävälläni on poika, jonka pelaamista on pakko rajoittaa, koska poika ei tosiaan muuta tekisikään kun pelaisi. Ja pelit tulevat hänellä helposti uniinkin, eli tosiaan vaikuttavat voimakkaasti. Tietokonepelejä on mielettömästi erilaisia. Vähintään yhtä tärkeää kuin se, paljonko pelaa, on se, mitä pelaa. En ikinä antaisi alaikäisten lasteni pelata esim. GTA:n tyylisiä K18-pelejä, joita itse pelaan välillä. Sen sijaan jotkut Alkupolun tyyliset opetuspelit tai esim. poikapuoleni suosima nettishakki nyt tuskin on kenellekään hirveän turmiollinen harrastus.

jos lapselta menee aloitekyky kokonaan eikä keksi enää muuta tekemistä niin silloin rajoittaisin rankasti. Ja kyllähän lasta tulisi kannustaa myös leikkimään ja liikkumaan ulkona.

Vierailija
22/33 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyse on SISKOSI lapsesta, jos vihjailusi ei auta, niin se on siskosi ongelma, ei sinun. T. Äiti, joilla pelataan 2 krt/vko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyse on SISKOSI lapsesta, jos vihjailusi ei auta, niin se on siskosi ongelma, ei sinun. T. Äiti, joilla pelataan 2 krt/vko

Onneksi meillä eivät asiat ole noin pahassa jamassa mitä tulee pelaamiseen:). Ehkä meillä on sitten eri ongelmia:).

Ap

Vierailija
24/33 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuni sai pelatessaan kohtauksia. Ja tajusikin rajoittaa. Vanhemmat eivät kieltäneet.

En tiedä mitä kohtauksia, mutta sairaalaan asti joutui.

Vierailija
25/33 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukut siskoasi tyhmäksikin kun ei tee kuten sinä?

Minusta olet käsittämätön, ei kaikki halua leikkiä 4- vuotiaan kanssa. Ja jos aina ennen on leikkinyt lapsiesi kanssa niin voi järkytys jos nyt ei sitten leikkinyt?

Mistä sinä tiedät mitä lapsi tekee 2 vuoden kuluttua? Ehkä nyt oli vaan tylsä viikonloppu, ei hyvä päivä mennä ulos ja laalaa..

Kyllä 9- vuotias poika kuule muuttuu ulkonäöllisestikin -kato kasvaa mieheksi?!

Olet kyllä toivoton.

10

Vierailija
26/33 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla peliriippuvuus kun noin puolustelee peliriippuvaista poikaa? Minusta ihan järkkyä ja vielä että vanhemmat antavat jonkun pelata tuolla tavoin jos kylässä on vielä vieraitakin?? Eri asia jos kyse olisi jo jostain 15-vuotiaasta köllistä, mutta 9-vuotias? Lapsi vielä.

Vierailija
27/33 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apinat ei osaa peltata mutta ihmiset osaa. Pelaaminen ei ole haitallista vaan kehittää aivoja. 10v lapsi käy koulua ja tekee siellä kaikkea muuta kuin pelaa joten kyllä kotona saa sitten pelata niin paljon kuin haluaa. Naiset vaan mäkättää koska eivät itse OSAA pelata ja näin ollen eivät haluaisi lapsensa tekevän sellaista mitä eivät itse ymmärrä. Paljon pelaavat lapset on niitä nykyajan nörttejä joista tulee rikkaita Bill Gateseja!

Vierailija
28/33 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

A Paljon pelaavat lapset on niitä nykyajan nörttejä joista tulee rikkaita Bill Gateseja!

Lisäisin tuohon vielä, että myös ylipainoisia ja epäsosiaalisia;) Pahimmassa tapauksessa koulukiusattuja ja eikös ne kouluampujatkin olleet näitä paljon koneella olevia?

Vierailija
29/33 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mä kun olin lapsi niin pelasin ehkä3 tuntii tietsikalle chatii pelei ja sitä kesti 12.vuotta olin 8sillon ja tyttö

Vierailija
30/33 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mä kun olin lapsi niin pelasin ehkä3 tuntii tietsikalle chatii pelei ja sitä kesti 12.vuotta olin 8sillon ja tyttö

Vierailija
31/33 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän ap:n siskon pojasta on tullut? Pitkästi teini-ikäinen jo.

Vierailija
32/33 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelasin itsekkin nuorempana älyttömiä tuntimääriä tietokoneella/pleikkarilla ja sain jatkuvasti kuulla äidiltäni, että enkö voisi tehdä mitään muuta kuin pelata.

Eihän sitä nuori poika osannut ajatella muuta, kun että pelaaminen on kivaa ja että haluan olla hyvä niissä peleissä mitä pelasin. (siihen aikaan "World of warcraft" ja "Runescape")

Molemmat pelit olivat erittäin aikaavieviä nettipelejä. Huomasin jo silloin, että olin menettänyt suuren osan kavereista, tyttöystävän, sukulaisetkin valittivat pelaamisesta,

koulu ei sujunut hyvin, söin liian harvoin ja yöunetkin jäivät vähiin pelaamisen takia, mutta en osannut arvostaa kaikkea sitä mitä minulla oli, vaan olin kiinnostunut pelkästään siitä,

että pelaaminen sujuu hyvin. Pääsisinpä itse sanomaan nuorelle minälleni, että mitä olet menettämässä ja että sen kaiken ajan voisin käyttää niin paljon paremmin.

En sano, että pelaaminen on tyhmää, siitä voi myös oppia monia eri asioita, esimerkiksi englanninkielen sanastoni on kasvanut huomattavasti. Pelaaminen voi olla hyväkin asia,

mutta kunhan se pysyy inhimillisissä rajoissa, eikä elämän muut osiot kärsi pelaamisesta. Nykyään yritän auttaa ihmisiä, etteivät he joutuisi kokemaan samaa.

Olen perustamassa yritystä, joka auttaa pääsemään eroon peliriippuvuudesta, mutta ennen perustamista tarvitsisin muutaman sellaisen testiasiakkaan, jonka lapsi pelaa liikaa,

eivätkä kotikonstit ole toimineet. Testiasiakkaat eivät maksa ohjelmasta mitään ja kaikki toiminta suoritetaan puhelimitse/netin välityksellä.

Jos kiinnostuit, tai sinulla on ohjelmasta jotain kysyttävää, niin otathan yhteyttä sähköpostitse: Stop.games@outlook.com

Vierailija
33/33 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän spammin takia piti nostella monta ikivanhaa ketjua?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän