Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla käy siivooja: minkäkokoinen asunto?

Vierailija
10.03.2010 |

Onko teillä kaikilla hirmuinen 300 neliöinen omakotitalo? Ihan mielenkiinnosta kyselen, että missä menee se raja, ettei itse pysty siivoamaan?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minä vein matot ulos ja roskat.

Siivooja touhusi koko ajan, saunat + 2 wc, puhdasta tuli.

Tässä nykyisessä 80 neliön kämpässä siivooja laskutti 2 tunnista mutta siivosi vajaa puolitosta. jälki oli huonoa joten ei siivoa enää

Vierailija
22/34 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaa 50 € kerralta.

Meille siivooja tuli, kun lapset oli pieniä, ja miestä sai joka armaan kerran pyydellä päiväkausia siivouskaveriksi, ennen kuin kaameen valitusvirren säestämänä suostui jelppimään. Minä kun en oo mikään ihmeäiti, joka siivoilee sujuvasti kaksi pikkuista kainalossa.

Nyt kun käy siivooja, niin mulla on siivouskaveri, joka ihan mukisematta tekee oman osuutensa, eikä sille tarvi kehitellä mitään tsemppipuheita tai perusteluja. Mies maksaa mieluummin siivoojan kuin osallistuu itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 neliötä kahdessa kerroksessa ja siivooja käy 1xvko

Vierailija
24/34 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä kaikilla hirmuinen 300 neliöinen omakotitalo? Ihan mielenkiinnosta kyselen, että missä menee se raja, ettei itse pysty siivoamaan?

Eihan kyse ole valttamatta siita, etta ei pysty siivoamaan, vaan siita etta ei halua/huvita/jaksa...

Meilla kavi siivooja n 70 nelion kerrostaloasunnossa. Silloin ei ollut edes lapsia, molemmat kaytiin toissa. Ei vaan haluttu vapaa-aikaa kuluttaa siivoten.

Nyt nelioita on n 200 ja lapsia 2 - ja sama siivooja kay yha.

Vierailija
25/34 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta on 110 € / 4 h, ja siitä saa tosiaan sen 60 % kotitalousverovähennyksen. Tuntihinta on siis 27,5 €, kotitalousvähennyksen kanssa 4 h siivous 44€ (tosin täytyy huomioida koko vuodelta 100 € omavastuu/puoliso. Tuo

( oliko nro 33), joka maksaa 50€/3h siivous, maksaa sen pimeänä tai sitten on jo vähentänyt verot.

Tuohon meidän hintaan firma tuo kaikki pesuaineet ja välineet, imuria lainaavat. Ei matkakuluja päälle.

Vierailija
26/34 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hinta oli siis kahdesta tunnista 50 euroa, eikä siitä ole vähennetty mitään. Siivoojan tuntitaksa on 25 euroa.

Tietenkin siitä sitten saadaan kotitalousvähennys kuten tapana on, mutta se on sitten vasta verotuksessa se...

Vierailija
27/34 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei siis makseta mitään pimeänä. Jäi tuosta erikseen mainitsematta, vaikka sen kyllä tuosta voi päätellä, että saadaan kotitalousvähennys.

Vierailija
28/34 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asunto on 131m2 ja kyse ei ole siitä, ettei sitä itse pystyisi siivoamaan vaan ennemminkin siitä, että maksan mielelläni jollekin mulle siivoamisesta ja käytän sen ajan esim. lasteni kanssa.

Vierailija
29/34 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettivat sen, kun äiti siirtyi tekemään lyhyempää työpäivää.

Heillä ei todellakaan ole iso talo, 3 makuuhuonetta, vessa kylppäri+sauna, olohuone ja keittiö samaa, suurta tilaa. Ehkä joku vähän yli 100 neliöö, makuuhuoneet aika pieniä.

Siivooja kävi kerran kk, ja teki perussiivot, mm. vei matot ulos. Kävi heidän edellisessä talossaankin, joka toki oli suurempi, mutta ihan tavallinen suomalainen ok-talo sekin.

Vierailija
30/34 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuintilaa ja 40 neliötä muita tiloja. Ei tää mun mielestä ole mikään valtava lukaali.

Vierailija
31/34 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 120 neliötä ja kyse perheen sisäisestä työnjaosta. Viikkosiivous kuuluu miehelle ja hän on ulkoistanut sen.

Vierailija
32/34 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävi siivoja jo 60 neliössäkin.

Vierailija
33/34 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystyisi itse siivoamaan, mutta tuo on ihan vapaa-ajan ostamista. Molemmat miehen kanssa lähdetään töihin klo 7 aikoihin ja kotona ollaan aikaisintaan klo 17, usein myöhemmin ja tuon lisäksi paljon työreisuilla. vapaa-ajan tahtoo sitten mieluumin käyttää muihin asioihin kuin siivoamiseen, ja sitäkin + muita kotitöitä saa kyllä tehdä ihan tarpeeksi siivoojasta huolimatta.

Vierailija
34/34 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole siitä, etteikö itse pysty siivoamaan, vaan siitä, että teen mieluummin ansiotyötäni kuin siivoan. Lisäksi olemme usein viikonloppuja pois, joten on kiva, että joku muu huolehtii siivouksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi