Laitatteko makkarakeittoon
Kommentit (14)
en halua makkarakeittoon sitä lihan makua tai hajua. Kasvisliemikuutio sopii paremmin.
Ja lisäksi laitan maustepippureita ja lorauksen ketsuppia, tuleepa hyvää!
Ja laitatteko sipulia sekaan.
silleen teen minä.
Makkaroita/nakkeja en ole ruskistanut koskaan. Joskus voisi kyllä kokeilla, maistuuko paistettuna paremmalle.
Teen tosi harvoin nakkikeittoa, en ole taas varmaan vuoteen tehnyt.
Ja riehujille tiedoksi että on niitä sellaisiakin joissa ei ole natriumglutamaattia (E 621)!!
sipuli, porkkana, mahd. lanttu. Niistä tulee tarpeeksi makua liemeen, ei tarvitse mitään kuutioita mihinkään keittoon!
Ja lisäksi laitan maustepippureita ja lorauksen ketsuppia, tuleepa hyvää!
Juu paistan makkaranpalat ensin kevyesti, tulee ehdottomasti parempaa niin. Sipulia laitan myös keittoon sekä porkkanaa perunoiden lisäksi. Ja sen lihaliemikuution.
Ihan tässä alkaa mieli tekemään makkarakeittoa, vaikka juuri söin vatsani täyteen muuta ruokaa :)
Ja mulle on ihan sama tuleeko siitä lihaliemikuutiosta jotain ihme lisäaineita, ei niitä lihaliemikuutioita sentään joka päivä syödä!!
Jauhetta myydään ilman lisäaineita. Tai voi itse kasvattaa lipstikkaa (vanhan ajan keittomauste). Muistaakseni monivuotinen yrtti.
oliiviöljyllä).
http://www.knorr.fi/#/tuotteet/liemet/517
Ja teen keiton aina nakeista, jotka paloittelen ja heitän keittoon paistamatta.
Makkarat keittoon vasta viime metreillä.
laitan yleensä kanaliemikuution, parempi maku ja väri. Useimmiten en laita kuutioita ollenkaan, vaan maustan itse.
Minusta liemikuutiot maistuu pahalle. Maustan mieluimmin itse sen keiton liemen.
Makkarat paistan kevyesti ja laitan kuumina kypsään (ei kiehuvaan) keittoon.
makkarat ruskistan ensin, nakit laitan sellaisinaan.
yleensä kasvisliemikuution. Maistuu liemenä paremmalta.