Mikä auttaisi sellaiseen,kun asuu paikassa jossa inhoaa olla
mutta mies ja muu perhe ei halua muuttaa?Terapia?Oleskelu päivät muualla? Olen tällä hetkellä äitiyslomalla,joten töihinkään en pääse.
Kommentit (16)
miksi niiden muun perheen sitten pitäisi asua jossain, missä HE eivät halua asua? Et mielestäni voi vaatia enemmäistöä muuttamaan sinun halujesi mukaan. Sen sijaan sun pitää pyrkiä tekemään tuosta ympäristöstä omasi. Sisusta. Tutki ympäristöä. Tutustu siihen. Luo siihen tunnesiteitä. Aikasi kun katselet leikkikentällä rakastamiasi lapsia niin kyllä siihen leikkikenttään alkaa liittyä ihan positiivisia tunteita, vaikka olisi miten ruma. Ihminen kiintyy paikkoihin, joissa kokee hyviä asioita jatapahtumia ja viettää aikaa rakkaittensa kanssa.
näin ollen viihdyt taas ehkä kotona. mulla sama tilanne ja sisustin kotia ja nyt tuntuu että jaksaa olla lapsen kanssa vielä vähän aikaa tässä talossa
ne usein sekoittuu... Kun on tyytymätön elämäänsä niin sitä etsii jostain syyn, vaikka sitten asuinpaikasta. Ajattelee, että sitten minä olisin onnellinen jos pääsisin muuttamaan. Sitten kun muuttaa niin se on vaan hetkellinen apu, sitten taas tulee fiilis että haluaa taas muuttaa tai muuttaa ainakin elämäänsä. Eli, aloita nyt siitä, että mieti tarkkaan, oletko oikeasti tyytymätön tuohon asuinpaikkaan vai elämääsi. Jos oikeasti inhoat sitä asuinpaikkaa niin sitten yritä kääntää miehesi pää, tuskin hänkään siellä sitten kovin hyvin viihtyy (eli siellä on varmaan sitten jotain ongelmia, jos et kerta viihdy siellä).
Niiden avulla voi asua vaikka roskalaatikossa.
Niiden avulla voi asua vaikka roskalaatikossa.
Ei tässä paikassa ole mitään vikaa sinansä,ts.ongelma on minun pään sisässä.2 vanhempaa lasta ovat pk-ikäisiä,nuorin vielä mahassa,että lapset kyllä sopeutuvat muuallekkin vielä.Mies on sanonut että vuoden nyt ainakin asuttaisi vielä tässä,mutta vuoden päästä vanhin käy jo eskaria.ja näihin aikoihin on kouluunilmouttatuminenkin,joten pitäisi olla jo se osoite,mihin haluaa kouluun
mutta sitten kun menee kouluun niin kannattaa kyllä oikeasti miettiä pitkään ja tarkkaan että missä haluaa/on valmis asumaan seuraavat 10v! Ainakin se alue, alueen sisällä voi sitten tietty muuttaa. Kouluissa yleensä riittää se, että on muuttanut silloin viimeistään sen vuoden elokuussa kun koulu alkaa. Eli jos muutatte vaikka heinäkuussa ja lapsi menee elokuussa kouluun, niin voitte vielä vaihtaa koulua siihen uuden paikan lähikouluun. Näin siis yleensä, ei tietenkään aina, jos luokat on täynnä tms. Mielestäni hyvä aika muuttaa on joko ennen eskaria tai sitten eskarin jälkeen kesällä ennen kuin koulu alkaa. Eli joko muutatte nyt, tai sitten tosiaan vasta sen lapsen eskarin jälkeen, tai niin itse tekisin. Ei ole kiva kesken vuotta vaihtaa eskaria. Kysy mieheltä että miksi ette voi muuttaa jo nyt, miksi pitää odottaa vuosi. Onko rahallinen syy vai joku muu?
Elämäntilannekkaan ei kyllä ole paras mahdollinen,mies on sairaslomalla pitkän selkäkivun takia,olen huolissani sairaasta äidistäni,kotona joudun hoitamaan melkein kaiken,kuten ruoanlaiton,siivouksen,pyykkihuollon ja lasten nukkumaanlaittamisen.Mies pelaa videopelejä suurimman osan ajasta.Tunnen itseni yksinhuoltajaksi,jolla on alivuokralainen
ap
Oletko miettinyt, millaisessa asunnossa ja ympäristössä haluaisit asua? Onko se mahdollista? Vai onko nykyinen asuinpaikkanne realistinen kompromissi? Asunto viidelle hengelle keskustasta voi olla mahdollista vain haaveissa.
kaupunkimaisemmassa ympäristössä kuitenkin,esim.saattaisin viihtyä Herttoniemenrannassa,siitä on keskustaankin lyhyt matka
Mun on pitänyt vain muuttaa omaa asennetta ja ajatella positiivisia asioita. Esim. meillä kaikki muut viihtyy, lapsilla kavereita ja kivat koulut. Mulla on auto, millä pääsen hyvin liikkumaan ja entisille kotikulmille ajan 20 min. Sehän on vähäinen aika, mitä mä mä tekisin sillä kuluneella 20 minuutilla?
Mä myöskin tykkään meidän kodista vaikka se onkin väärässä paikassa mun mielestä :)
metrolla joutuu huristelee sivistyksen pariin
ap
etkö pidä paikasta vai asunnosta. jos et pidä asunnosta mitkään sisustamiset tai konstit ei auta, me ollaan remonttia paossa sellaisessa asunnossa jota vihaan, täällä on niin sanoakseni huonot vibat, ja niitä ei muuteta...
täällä on asioita jotka on "paremmin" kuin omassa asunnossa, isompi keittiö, parveke, eteinen ja kylppäri, mutta ei ne lohduta. jos kyse asunnon huonoista viboista, etkö huomannut niitä asuntoa hankittaessa?
Ja ensin saat kävellä toisen vartin että pääset sinne metrikselle ;). Terveisin siellä asunut...
asunto on ihan ok,vaikka pieni
ap
tiedän millaista on asua paikassa jossa ei tykkää olla. Lopulta mies onneksi näki miten kärsin ja suostui muuttoon. Hän ei tietenkään tajunnut asiaa samalla tavalla kun oli töissä ja kotona vaan murto-osan ajasta mitä itse kotiäitinä olin. Yritä saada miehesi pää kääntymään!!