Miten tottelevaisia lasten tulee olla? Mies ajatteli kostaa lapsille..
Mies tuli eilen iltavuorosta kotiin illalla yhdentoista aikoihin ja meni nukkumaan puoli 2. Lapset heräsivät aamulla klo 7 ja kävivät pissalla ja tulivat kysymään voiko herätä. Eivät melunneet tai mitään. Mies sanoi että ei aio olla hiljaa kun hän tulee töistä etteivät lapset saa nukuttua, että häntä vituttaa kun joka aamu on sama juttu, lapset herättävät.. No, yritin sit pitää lapset hiljaisina omassa huoneessaan kunnes sain itteni valmiiksi ja sitten lähdettiin hoitoon ja töihin. Mies jäi nukkumaan.
Miehen mielestä lapset eivät myöskään tottele tarpeeksi hyvin. Nuorempi lapsista ei ole ikinä edes kiukunnut ts. saanut raivaria mistään, ikinä. Hän on nyt viiden vanha. Vanhempi lapsi on haastellisempi ja itsepäisempi tapaus, mutta en nyt sanoisi ettei hän tottele yhtään. Toki usein joutuu sanomaan ja käskemään toisenkin kerran, mutta miehen mielestä kuri ja tottelevaisuus pitäisi olla jotain armeijan luokkaa ja lasten pitäisi osata olla kuin aikuiset.
Mies ei ole lasten isä.
Kommentit (15)
Eihän tuossa ole muuta vaihtoehtoa kuin että järjestätte nukkumisen niin, että toiset voivat herätä päivään rauhassa ja mies saa kohtuullisesti nukuttua.
Pelkäävätkö lapsesi miestäsi?
Ei anna lasten nukkua illalla, vaan metelöi tarkotuksella? - Lapsiperheessä on arkena aivan normaalia herätä noihin aikoihin, joten mies voisi itse mennä nukkumaan ajoissa. Lapsia voi toki opettaa kunnioittamaan iltavuorolaisen aamu-unia, mutta kertomasi perusteella lapset ovat näin tehneetkin (melu ja riehuminen ovat asia erikseen). Miehen ei kannattaisi ehkä elää lapsiperheessä!
Minua kiinnostaa lähinnä, miksi sinä olet ottanut lapsillisesi isähahmoksi tällaisen miehen? Sinullahan on ensisijainen vastuu valita kumppaniksesi lastesi kannalta mahdollisimman rakentava ja rakastava isähahmo, eikä tyytyä miehiin, jotka eivät ymmärrä lapsiperheen realiteetteja ja kasvattajan asemaa.
Terveisin: uudessa liitossa oleva ex-yh itsekin, joka kyllä ei ikinä olisi ottanut rinnalleen miestä, joka suhtautuu noin keskenkasvuisesti ja haitallisesti omaan lapseensa!
ja mies on muuten täydellisen ihana ja huomaavainen, muttei ymmärrä että lapset ovat lapsia ja jokainen heistäkin erilainen. Miehen oma isä on ollut miehen mukaan aika ankara. On miehellä yksi omakin lapsi ja mielestäni on aivan liian ankara hänelle eikä kohtele iän mukaisesti vaan vaatii liikaa.
ap
miehellä lapsellinen ajatuskuvio asiasta. Miksi ei itse mene nukkumaan aikaisemmin?
Jos hän.meluaa yöllä niin, että lapset heräävät, se vituttaa varmasti enemmän. Eikä se aamun vitutus poistu, sillä harvalla lapsella se rytmi muutuu tuollaisesta, eli heräävät joka tapauksessa aina samaan aikaan.
Pientä todellisuusherätystä miehelle. Lapset eivät ole pieniä aikuisia, eikä heiltä voi vastaavaa käytöstä vaatia. Miehelle voi myös vinkata, että lapset oppivat parhaiten esimerkistä; jos aikuinen käyttäytyy tyhmästi, niin käyttäytyy lapsikin.
No mun on vaikea kuvitella että miten voi olla yhtä aikaa täydellisen huomaavainen, jos on "liian ankara" ja ajattelee kostavansa lapsillensa.
ja mies on muuten täydellisen ihana ja huomaavainen, muttei ymmärrä että lapset ovat lapsia ja jokainen heistäkin erilainen. Miehen oma isä on ollut miehen mukaan aika ankara. On miehellä yksi omakin lapsi ja mielestäni on aivan liian ankara hänelle eikä kohtele iän mukaisesti vaan vaatii liikaa. ap
Miten täydellisen ihana ei tajua, että lapset ovat lapsia? Onko hän lapsille täydellisen ihana ja huomaavainen? Miksi sinun lastesi pitää kestää miehen kostoa (lapsellista!) koska miehen isä on joskus ollut sitä tai tätä? Entäs jos mies irrottautuisi isäsätään ja aikuistuisi? Ja ostaisi korvatulpat.
kyllä ihan lasten isän kanssa. Hän mm. jatkuvasti uhkailee lapsille (kun eivät esim. tee jotain asiaa hänen puolestaan) 'en minäkään sitten viitsi laittaa teille ruokaa' tai kerran kun aamu-uninen ekaluokkalainen kukkui vielä iltamyöhään saamatta unta huusi 'mä revin sut aamulla tukasta ylös, niin varmaan heräät'. Paljon saman tyyppistä, 'kun sää et tee tota niin en minäkään huolehdi vanhemman tehtävistäni' uhkailua. Onneksi se on vain uhkailua, mutta järkyttää kuitenkin lapsia.
Kun minä yritän rauhotella järkyttyneitä lapsia, niin vielä minua syytetään, kun asetun aina lasten puolelle. Välillä olen aika neuvoton tässä suossa.
välttämättä uni ei tule enää uudestaan.
kuin pieni lapsi jos lähtee tuommoista kostamaan. Aivan käsittämätöntä toimintaa >:(
Lapsethan toimivat oikein hienosti kun tulivat kysymään voiko herätä. Eihän se nyt heidän syynsä ole että isänsä tekee vuorotyötä(?).
Miehellesi sanoisin, että jos ei pysty sovittamaan lapsiperheen elämää ja erikoisia työvuorojaan, on silloin tehtävä muutoksia työaikoihin.
siis totta kai ärsyttää ketä tahansa joka joutuu keaken yöuniensa heräämään. Se on sitten aivan eri asia alkaa kostamaan sitä lapsille.
Tuon toisen kirjoittajan kuvaama isän uhkailu on henkistä väkivaltaa, joka voi näkyä lapsen itseluottamuksessa ja kyvyssä rakentaa toimivia ihmissuhteita sitten aikuisena.
Jos te ette kykene sopimaan kasvatuksen pelisäännöistä keskenänne, niin olisiko perheneuvola mahdollinen ratkaisu?
Siis nuo yllä kuvatut "kasvattajat" käyttäytyvät kuin 2-vuotiaat.
ihan kamalan ankaraa, en voisi ikimaailmassa olal noin ankara tai ajatella että kukaan muukaan saisi olla lapsilleni noin ankara. Ymmärrän kyllä että pitää saada riittävän pitkä uni, mutta voisiko miehesi kokeilla korvatulppia, voitteko nukkua jotenkin eri huoneissa voivatko lapset katasoa vaikka TV:tä hiljaisella tms ettei häiritse miestäsi?
Tosin tuo kuulostaa niin ankaralta, että huhuh, kostaa lapsille?! Auttaneeko nämäkään toimenpiteet.
joka kyllä saisi lähtöpassit meidän perheestä, kun ei siihen kerran pysty sopeutumaan.
jos tulee 23 iltavuorosta, on 24 koisimassa. Sellaista se on lapsiperheessä. Tai mies hankkikoon kodin, jossa ei ole lapsia.
tulee kotiin iltavuorosta 22.30-23 ja on nukkumassa klo 24-0.30. Itse menen nukkumaan n. klo 01. Koululainen herää klo 6 ja nuorimman herätän klo 7. Mulla on tapana laittaa ruoka edellisenä iltana valmiiksi ja vetää Pikku kakkosen aikoihin tirsat.
Sanoppa miehellesi tiukasti, että jos ei tämän perheen NORMAALI meno kelpaa, niin sun seuraava nukkumapaikka löytyy sitten autosta. Se on ihan oma valinta, milloin menee nukkumaan. Mä en moista kakaraa ukkonani katselisi. Älä vaan rupea sille lisää lapsia tekee, se ei takuulla valvo yhtään yötä!
miehes on täys nuija!