Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääko "vanhana" vauvan saaminen pitempään nuorena?

Vierailija
09.03.2010 |

Eli siirtyykö vaihdevuosien alkaminen, kuten olen jostain kuullut (olisiko jotain urbaanilegendaa)

Entä muuten, luulisi että ei voi tuntea itseään ihan ikälopuksi, jos on vielä pystynyt tulemaan raskaaksi ja synnyttämään - eihän hedelmällinen nainen ole mikään vanha harppu :)

Kokemuksia, kypsät äidit! T. 43v kuumeilija

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- sain lapseni 31-vuotiaana. Ja aloin mielestäni vanhenemaan sen jälkeen oikein urakalla! Ei todellakaan ainakaan minua ole pitänyt yhtään nuoremman näköisenä. Nyt olen 40 ja mielestäni näytän vanhemmalta :o(

Mainittakoon, että olen ihan normipainoinen, eli en ole päästänyt itseäni plösähtämään, raskauskiloja ei juuri ylimääräsiä tullut ja nekin tiputin nopsaan pois. Mutta kasvoille kun ei oikein voi mitään :o(

...Ja tunnen itseni ikälopuksi.

Vierailija
2/12 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta pitää nuorena, enemmänkin se on asenteesta kiinni. Ilman muuta olen nuorekas, koska aikuisen roolin on saanut oikeasti ottaa paljon myöhemmin. Ja siihen nuorekkaaseen olemukseen pääsi tottumaan paremmin, sillä sitä lapsetonta vauhdikasta nuoruutta kesti pitempään. Osa taisi ihan pinttyä olemukseen. :)

Itse olin äiti 38 v:nä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ulkonäön säilymistä ei iäkkäänä vauvan teko edesauta yhtään!

Raskaus ja synnytys ovat luonnollisuudestaan huolimatta iso rasitus naisen keholle.

Vierailija
4/12 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsen kaverien vanhemmat on itseä paljon nuorempia, pysyy kartalla siitä, mikä on nyt tämän hetken meininki :-) Mutta fyysistä vanhenemista ei mikään pysty kyllä hidastamaan, se on ihan geeneistä johtuva, ihmisen oman henkilökohtaisen ns. sisäisen kellon määräämä asia.

Vierailija
5/12 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jotain yli 42-vuotiaat ovat ja näyttänät myös vanhoilta.

Itse asiassa on jotenkin hullun koomisen näköistä jos reippaasti päälle nelikymppisellä on pieni vauva.

Vierailija
6/12 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se muuta sitä tosiasiaa, että fyysisesti rapistut, saat vaihdevuodet lapsesi ollessa pieni, ja muitakin muutoksia tapahtuu.

Ja lapsi ansaitsee suht nuoret vanhemmat, nelikymppinen äiti ei ole mitenkään ihailtava asia pienen vauvan vanhempana biologiselta kannalta katsottuna.

Minusta pitää nuorena, enemmänkin se on asenteesta kiinni. Ilman muuta olen nuorekas, koska aikuisen roolin on saanut oikeasti ottaa paljon myöhemmin. Ja siihen nuorekkaaseen olemukseen pääsi tottumaan paremmin, sillä sitä lapsetonta vauhdikasta nuoruutta kesti pitempään. Osa taisi ihan pinttyä olemukseen. :)

Itse olin äiti 38 v:nä.

Vierailija
7/12 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on sikäli nuorekas, että on pysynyt hoikkana, kuuntelee hevirokkia yms.

Mut jotenkin kuvittelee olevansa tosi nuorekas, vaikka ulkonäkö on jo ikäisensä tasolla.

Eikä tupakointi ainakaan auta asiaa...

Vierailija
8/12 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä ihanaa nukkua 8- tunnin yöunet, tässä iässä eioikein jaksa yöheräämisiä.

Ja silmäpussit on polvissa asti, eli ei ainakaan ulkonäkö ole nuorekas... ;)

Vierailija
9/12 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottaa toistaan, esikoinen 2½v. Nainen on ihan rupsahtanut, ei tietoakaan mistään keskiraskauden kukoistuksesta. Rupsahti heti tytön syntymän jälkeen. Ei kestänyt koliikkivauvaa ja muuttui muutoinkin ihan vainoharhaiseksi. Tosin oli joutunut hedelmöityshoitoihin ja tätä ennen vihasi kaikkia lapsiperheitä.

Vierailija
10/12 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuitenkin luulisin että ei.

Ainakin siitä päätellen, että täällä pk-seudulla näkee hyvin usein puistossa/ kerhoissa jne. sen näköisiä naisia lasten kanssa, että ei tiedä onko kyseessä äiti vai mummo. Ja aina silloin tällöin jossain joku lapsi sitten kutsuu naista äidiksi...

Vierailija
11/12 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä. Itse olen saanut neljä mukeloa täytettyäni 36. Olin melkein 43, kun kuopus syntyi. Hämmästyttävää on ollut, että jaksan valvoa, paitsi, että tenavat eivät eivät ole olleet valvottavaa sorttia.

Imettäminen käy hormonien ja aivojen päälle. Kaikki mitä imetät, vapautuu aivotoiminnasta. Vaihdevuodet tulevat viiskymppisenä viimeistään, ei se tässä juuri haittaa. Onneksi lapset sen verran kasvavat, että niistä on seuraa jumppaan, hiihtämään, mäkeen.

Mikäs se olikaan se kysymys? En imetä enää, on varmaan kroonistunut.

Vierailija
12/12 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketju. Ei ainakaan paranna kenenkään 4 kympin kriisiä!

t.39v 3kk vauvan äiti