Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei koskaan päästä ulos. lapsella menee taas koko ilta läksyissä

Vierailija
09.03.2010 |

tänään ei ole kokeisiin lukua eikä harrastuksia ja ajattelin, että olisimme päässeet perheen kanssa ulos. Mutta ei näytä onnistuvan. Lapsi tekee yhä läksyjä. Aamulla aikainen herätys, joten ei voi enää lähteä minnekään. tylsää.

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja taatusti on uhkailemassa opettajaa heti valituksella jos hänen Nicopetterinsä ei selviä läksyistä 5 minuutilla ja ole luokan priimus ja saa hymypoikapatsasta.

Potkaisen vielä vammaista kakaraa kaupan päälle. Vittuako ovat mun silmien edessä maiseman rumistuksena.

Ei kun se on open vika, että antaa meidän villelle niin perkeleesti läksyjä, sen kestää koulumatkaki kaks tuntia(3km) ja sit se kattoo telkku,palailee pleikkarii ja syö eineksiä ja alottaa läksyjen teon. Läksyjä on liikaa ja peruskoulu on paska!

Vierailija
42/70 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaluokkalaisella ei ole ollut kokeita. Kolmasluokkalainen on saanut tänä vuonna yhden kympin, mutta yleensä 8,5 - 9.5. En minä herranen aika kymppejä vaadi - vai vaaditteko te muut?? Siksikö ne lapset tekevät niin paljon läksyjä? Minä vaadin, että läksyt tehdään. Sillä ei ole merkitystä, onko käsiala hyvää, onko teksti luettavaa. Tai onko taivutukset oikein, kun kääntää englantia. Mutta kaikki kohdat pitää tehdä.

Minulla on kolmas- ja ekaluokkalaiset pojat. Molemmilla menee läksyihin 3-10 minuuttia päivässä. Keskimäärin. Molemmat saavat yleensä vain yhden läksyn päivässä, esim. matikasta yhden "laatikon", ei koskaan koko sivua, vaan sen yhden kolmasosan. Kyse ei ole siitä, että lapseni olisivat nopeita oppimaan, vaan siitä, että läksyjä on vähän. Lisäksi esikoisella menee läksyihin puoli tuntia, jos on englantia ja pitää kääntää pari sivua ylimääräistä.

tottakai siellä koulussa vähemmälläkin lukemisella pärjää, mutta jos kymppejä haluaa saada, niin työtä pitää tehdä.

ilmankos näissä läksyjen lukuajoissa siis on hieman eroja. Kympin tasoiseen oppimiseen pitää käyttää aikaa ja se vaatii myös harrastuneisuutta. Silloin lapsi tekee enemmän kuin vain sen pakollisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten miten ne läksyt tehdään nopeemmin.

Vierailija
44/70 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ap vihjaa syyksi, että läksyjä on hurjan paljon.

kun tämä palsta on aina niitä täydellisiä äitejä täydellisine lapsineen antamassa neuvoja, että onpas sulla hidas ja tyhmä lapsi kun mun lapsi on niin nopea ja viisas. Munkin lapset ehtii tehdä läksyt jo tunnilla ja ovat luokkansa priimuksia. Mutta silti ei tulisi mieleen hutkia ja tuomita muita. Joillain lapsilla voi olla esimerkiksi keskittymisongelmia ihan vain äänistä. Tai voi olla eri tavalla väsynyt ja vireystila erilainen. Voi olla monenlaista muutakin kuin oppimisvaikeuksia. Lisäksi osa vain on hitaampia ala-asteella. Nopeutuu kyllä sitten vuosien varrella. Tsemppiä teille hitaiden lasten äidit. Hyvin pärjäävät teidänkin lapset maailmassa. Ja uskon, että paremmin kuin nämä "kahden täydellisen lapsen äidin lapset", jotka elää laput silmillä ja hutkii menemään välittämättä muista.

Joten jos se on pohjaväite, miksei sitä vastaan voisi väittää? Minusta nimittäin kolmasluokkalaisilla EI ole paljon läksyjä. Niiden määrä lisääntyy vielä roimasti ja jos lapsella menee niiden tekoon koko ilta, kannattaa miettiä jotain muuta selittävää tekijää kuin epämääräisesti purnata opettajan julmuudesta... Kuten ainakin itse sanoin, lapsella VOI olla oppimisvaikeuksia, VOI olla ongelmia keskittymisessä (esim. läksyjentekotilan miettiminen voi olla järkevää). Eiköhän olisi kaikinpuolin järkevää miettiä tarkkaan noita, koska niille vanhemmat voivat itsekin hakea ratkaisua. Ei se ole TUOMITSEMISTA tai HUTKIMISTA, että lapsen mahdollisia ongelmia mietitään. Itsellänikin on kuule yksi lapsista erityislapsi, joten senkin takia kehotan vakavasti miettimään syitä kohtuuttoman pitkäksi venyvään läksyjentekorupeamaan. Ja tosiaan kannattaa miettiä, meneekö lapsen iltapäivä notkuessa ja voisiko niitä läksyjä edes aloittaa tekemään jo iltapäivällä. -21-

ap:n lapsen ope ei missään nimessä anna liikaa läksyjä. Lapsi on vain hidas ja perfektionisti. En minä tässä ketään ulkopuolista tahoa ollut syyttämässä. Harmittelin vain kun näytti siltä ettei päästä ulos, mutta päästiinhän me. Kaikki hyvin. ap

nimenomaan keskustellaan. Jos sinusta syy olikin juuri lapsen perusteellisuudesta, miten sitten katsoit aiheelliseksi ilmaista asian vasta nyt (parempi tietysti nyt kuin ei ollenkaan).

Kannattaisi muotoilla aloitus niin, että kirjoittajan sanoma käy siitä selville, eikä tarvitse arvuutella.

-21-

Vierailija
45/70 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kymppejä jatkuvalla syötöllä, jos kersas ei saa edes koulupäivän aikana tehtyä sitä, mitä normaalit lapset saavat...

Vierailija
46/70 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolmas- ja ekaluokkalaiset pojat. Molemmilla menee läksyihin 3-10 minuuttia päivässä. Keskimäärin. Molemmat saavat yleensä vain yhden läksyn päivässä, esim. matikasta yhden "laatikon", ei koskaan koko sivua, vaan sen yhden kolmasosan. Kyse ei ole siitä, että lapseni olisivat nopeita oppimaan, vaan siitä, että läksyjä on vähän. Lisäksi esikoisella menee läksyihin puoli tuntia, jos on englantia ja pitää kääntää pari sivua ylimääräistä.

tottakai siellä koulussa vähemmälläkin lukemisella pärjää, mutta jos kymppejä haluaa saada, niin työtä pitää tehdä.

Meidän tokaluokkalaisen huonoin matikankoenumero on 9 1/2 ja läksyihin menee max. puoltuntii.

ja tuossa ysi puolikkaassa kyllä pitää jo olla virheitä. silloin ei kaikki ihan täysin ole hanskassa. Tokaluokan matikka kuitenkin on vielä todella helppoa.

Vierailija
47/70 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja opettajana vanha kokenut kettu. Kuri pysyy hyvänä ja jokaista ehditään huomioida. Luokka on saanut kehuja siivoojilta kun on koulun siistein luokka. On saanut kehuja myös kun ovat niin kohteliaita ja ei ole kiusausta.

Hassuinta on, että tämä kehutuin luokka on aina tämän saman opettajan luokka ja opetus on todella yksilöllistä ja huippuluokkaa.

Että kyllä se on todellakin opettajan ammattitaidosta kiinni, miten ne penskat pääsee siihen koulunalkuun kiinni. Näitä kaveriopettajiakin on nähty, joiden jäljiltä uusi opettaja oli ihmeissään kun lapset ei edes osanneet alkeellisimpia asioita, vaikka heidät oli pääsetty aina luokalta luokalle.

t. 6 lapsen äiti, kenellä jonkinnäköinen kokemus erilaisista opettajista

Itse vanhemmat rantaudutaan töistä kotiin vasta klo 17:00 paikkeilla haettuamme nuoremman päiväkodista. Toinen tulee myöhemmin, niin saa käytettyä aamusta aamuliukuman, ettei lasta tarvi aamulla 7 aikaan jättää yksin odottamaan koulun alkua. Sitten 17 maissa syödään ja sitten aloitetaan läksyjen teko. Ip on leikkipuisto, ovat pääosin ulkona.

Veikkaan, ettei ope ehdi 22 lapsen kanssa, koska ei pysty pitämään luokassa kuria. Ei kehtaa vaan myöntää sitä, ote lipsuu täysin. Myös on hyvin huolimaton, saattaa sopia lasten kanssa jotain, mutta sitten unohtaa sen itse. Silloin kilteille hitaille hiljaisille ujoille lapsille ei jää aikaa, koska kaiken vie villit lapset.

Ja meillä menee sitten tämän vuoksi arki-iltojen perhe-elämä tällaiseksi!

Vierailija
48/70 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..toiset ovat luontaisesti älykkäämpiä. Toiset istuvat perse ruvella kirjojen äärellä, että mamma olisi tyytyväinen, koenumeroihin ja sitten se sama mamma vinkuu netissä, kun kakara tekee iltakaudet läksyjä.

Vierailija
49/70 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ap vihjaa syyksi, että läksyjä on hurjan paljon.

kun tämä palsta on aina niitä täydellisiä äitejä täydellisine lapsineen antamassa neuvoja, että onpas sulla hidas ja tyhmä lapsi kun mun lapsi on niin nopea ja viisas. Munkin lapset ehtii tehdä läksyt jo tunnilla ja ovat luokkansa priimuksia. Mutta silti ei tulisi mieleen hutkia ja tuomita muita. Joillain lapsilla voi olla esimerkiksi keskittymisongelmia ihan vain äänistä. Tai voi olla eri tavalla väsynyt ja vireystila erilainen. Voi olla monenlaista muutakin kuin oppimisvaikeuksia. Lisäksi osa vain on hitaampia ala-asteella. Nopeutuu kyllä sitten vuosien varrella. Tsemppiä teille hitaiden lasten äidit. Hyvin pärjäävät teidänkin lapset maailmassa. Ja uskon, että paremmin kuin nämä "kahden täydellisen lapsen äidin lapset", jotka elää laput silmillä ja hutkii menemään välittämättä muista.

Joten jos se on pohjaväite, miksei sitä vastaan voisi väittää? Minusta nimittäin kolmasluokkalaisilla EI ole paljon läksyjä. Niiden määrä lisääntyy vielä roimasti ja jos lapsella menee niiden tekoon koko ilta, kannattaa miettiä jotain muuta selittävää tekijää kuin epämääräisesti purnata opettajan julmuudesta... Kuten ainakin itse sanoin, lapsella VOI olla oppimisvaikeuksia, VOI olla ongelmia keskittymisessä (esim. läksyjentekotilan miettiminen voi olla järkevää). Eiköhän olisi kaikinpuolin järkevää miettiä tarkkaan noita, koska niille vanhemmat voivat itsekin hakea ratkaisua. Ei se ole TUOMITSEMISTA tai HUTKIMISTA, että lapsen mahdollisia ongelmia mietitään. Itsellänikin on kuule yksi lapsista erityislapsi, joten senkin takia kehotan vakavasti miettimään syitä kohtuuttoman pitkäksi venyvään läksyjentekorupeamaan. Ja tosiaan kannattaa miettiä, meneekö lapsen iltapäivä notkuessa ja voisiko niitä läksyjä edes aloittaa tekemään jo iltapäivällä. -21-

ap:n lapsen ope ei missään nimessä anna liikaa läksyjä. Lapsi on vain hidas ja perfektionisti. En minä tässä ketään ulkopuolista tahoa ollut syyttämässä. Harmittelin vain kun näytti siltä ettei päästä ulos, mutta päästiinhän me. Kaikki hyvin. ap

nimenomaan keskustellaan. Jos sinusta syy olikin juuri lapsen perusteellisuudesta, miten sitten katsoit aiheelliseksi ilmaista asian vasta nyt (parempi tietysti nyt kuin ei ollenkaan). Kannattaisi muotoilla aloitus niin, että kirjoittajan sanoma käy siitä selville, eikä tarvitse arvuutella. -21-

olettavat asioita perustuen omaan kokemusmaailmaansa. Ap oli ulkona ja tuli vasta myöhemmin seuraamaan keskustelua, joka oli ajautunut väittelyyn läksyjen määrästä. Se oli minulle yllätys. Avauksessa ei valitettu läksyjen määrästä mitään.

ap

Vierailija
50/70 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tokaluokkalaisen huonoin matikankoenumero on 9 1/2 ja läksyihin menee max. puoltuntii.

ja tuossa ysi puolikkaassa kyllä pitää jo olla virheitä. silloin ei kaikki ihan täysin ole hanskassa. Tokaluokan matikka kuitenkin on vielä todella helppoa.

tuntitolkulla , meillä ulkoilaan sekin aika ja tuskin teidänkään koulussa kaikki kymppejä saavat, vaikka matematiikka helppoa onkin.

Vierailija
51/70 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..toiset ovat luontaisesti älykkäämpiä. Toiset istuvat perse ruvella kirjojen äärellä, että mamma olisi tyytyväinen, koenumeroihin ja sitten se sama mamma vinkuu netissä, kun kakara tekee iltakaudet läksyjä.

ja pullat leivottu?

Vierailija
52/70 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenellä oli kaikki aineet joulutoikkarissa kymppejä. Se se ei edes viitsi lukea läksyjä. Nakkaa repun eteiseen ja aamulla ottaa sen siitä. Tekaisee tehtävät ennen tuntia käytävän lattialla istuen jos jotain on jäänyt. Yleensä tekaisee läksyt jo tunnilla tai sitten välkällä sutaisee ne valmiiksi.

Yhteenkään kokeeseen ei ole vielä lukenut, eikä kertaakaan lukenut englannin sanoja tähän mennessä. Ja kymppejä tulee.

Vierailija
53/70 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten on tullutkin 10, eikä se ole mikään 2-luokkalaisten keskiarvo, matematiikassa.

Vierailija
54/70 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä (siis noiden eka-ja kolmasluokkalaisten äiti, numeroa en muista) vaadin vain, että open antamat läksyt tehdään. Minä en vahdi sitä yhtään.

Sen vahdin, että kokeisiin luetaan ja että koko koealue on ymmärretty. No, poika sai musiikin kokeesta sen alimman numeron, 8,5, koska minä en viitsinyt alkaa opettelemaan nokkahuiluotteita. Muut aihealueet oli kokeessa oikein.

Matikassa kaikki virheet ovat pojalta aina huolimattomuusvirheitä. Ts. puuttuu euron merkitä tai laskun lopputulos vain kirjoitetu ilman välitietoja tms. Matikasta hän yleensä saa 9+ tai 9,5.

Mutta se riittää minulle, että hän osaa. En välitä huolimattomuusvirheistä. Minusta perfektionismi on yksi kamalimmista kohtaloista, joita ihmiselle voi tulla. Siksi en halua missään tapauksessa antaa lapselleni viestiä, että jäljen pitää olla täydellistä. Koska on olemassa myös käsite "riittävä hyvä". Oman itsen hyvinvoinnin kannalta.

ekaluokkalaisella ei ole ollut kokeita. Kolmasluokkalainen on saanut tänä vuonna yhden kympin, mutta yleensä 8,5 - 9.5. En minä herranen aika kymppejä vaadi - vai vaaditteko te muut?? Siksikö ne lapset tekevät niin paljon läksyjä? Minä vaadin, että läksyt tehdään. Sillä ei ole merkitystä, onko käsiala hyvää, onko teksti luettavaa. Tai onko taivutukset oikein, kun kääntää englantia. Mutta kaikki kohdat pitää tehdä.

ilmankos näissä läksyjen lukuajoissa siis on hieman eroja. Kympin tasoiseen oppimiseen pitää käyttää aikaa ja se vaatii myös harrastuneisuutta. Silloin lapsi tekee enemmän kuin vain sen pakollisen.

Vierailija
55/70 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein voin sieluni silmillä nähdä, että jos nämä mammat pääsisivät lähietäisyydelle asiasta keskustelemaan, niin joku repisi toisen tukasta ja toinen sättisi toista. Vain palsta mammat kykenevät näin mehukkaaseen ja rakentavaan väittelyyn :)))

Vierailija
56/70 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pullat leivottu?

ollaan vhh.lla, kannattaisi sinunkin kokeilla.

Vierailija
57/70 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänä vuonna. Harvoin edes viitsii käydä koulussa kun on niin älykäs.

Vierailija
58/70 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pullat leivottu?

ollaan vhh.lla, kannattaisi sinunkin kokeilla.

Vierailija
59/70 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein voin sieluni silmillä nähdä, että jos nämä mammat pääsisivät lähietäisyydelle asiasta keskustelemaan, niin joku repisi toisen tukasta ja toinen sättisi toista. Vain palsta mammat kykenevät näin mehukkaaseen ja rakentavaan väittelyyn :)))

täällä ihmiset vain päästelevät höyryjään, oikeassa elämässä en ainakaan itse ole väkivaltainen. Ja minulla on juuri nyt se aika kuusta ja mies on jo toista kuukautta selibaatissa. Onneksi lapsi on älykäs..=)

Vierailija
60/70 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo eskarissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme