Miten sitä teet selväksi puhelinmyyjälle, ettet tilaa mitään?
Kommentit (40)
kuulemma pitkiä juttuja ovat jutelleet...
olen jutellut niiden kanssa pitkään kaikesta mahdollisesta ja sitten kun ne yrittää palata takaisin siihen kohtaan että tilaanko ja jos niin mitä niin jatkan juttua kaikesta muusta...Tämä on hauskaa! Sitten nekin alkavat hermostua kun aika kuluu...;)
säästä aikasi ja vaivasi ja soita jollekulle muulle. Ja sanon sen kohteliaasti ja hymyä äänessäni, pari kertaa myyjä naurahtanut ja sanonut, että tehdäänpä niin. Harvoin jäävät jankkaamaan.
En koe mitään tarvetta olla epäkohtelias, tai pilata kenenkään työpäivää tiuskimalla tai luuria korvaan lyömällä.
...ja sitten sanon että
-Ei ole minun tyylinen lehti
-Käyn lukemassa lehden kirjastossa/kaverin luona
-Ei ole rahaa
-Ei ole aikaa
Joka kerta alkavat vielä tuputtamaan sitä ja siinä vaiheessa sanon että kiitos, mutta ei kiitos ja laitan puhelimen kiinni.
Meillä mies lyö luurin heti korvaan kun hoksaa että se on lehtimyyjä joka siellä soittaa.
säästä aikasi ja vaivasi ja soita jollekulle muulle. Ja sanon sen kohteliaasti ja hymyä äänessäni, pari kertaa myyjä naurahtanut ja sanonut, että tehdäänpä niin. Harvoin jäävät jankkaamaan.
En koe mitään tarvetta olla epäkohtelias, tai pilata kenenkään työpäivää tiuskimalla tai luuria korvaan lyömällä.
Ja juuri siksi puhelinmyyjät ovat välillä niin ikäviä, kun eivät usko puhetta tai jopa suuttuvat, jos kertoo, etten voi puhua pidempään enkä aio tilata. Tulee itsellekin tylsä olo, kun joku soittaja heittäytyy ilkeäksi, tai joutuu sen luurin iskemään korvaan. Viimeksi eilen, kun kolmannen "en tilaa" -ilmaisun ja "en voi puhua juuri nyt" jälkeen sama litania jatkui, läimäisin puhelimen kiinni. Sinnepä jäi selostamaan.
"Keskeytän sut tähän heti kärkeen. En halua olla epäkohtelias, mutta menee molempien aika hukkaan, koska en tilaa mitään."
ruotsia niin siinä menee myyjällä luu kurkkun ! :)
eipä tartte sanoa kuin esim. goddag, varifrån ringer ni sade ni ??
vaikka kuinka jatkaisivat "mutta nyt olisi näin hyvä tarjous..." sanon aina vaan uudelleen, että en tilaa kiitos. Ei ole kukaan pakottanut tilaamaan, eikä ne kovin kauaa jaksa jankatakaan.
Yleensä riittää pari kolme kertaa "Ei kiitos. En tilaa mitään. Ei kiinnosta."
sanomalla vaan "kiva kun soitit, mutta nyt tuhlaat aikaasi, en OIKEASTI aio tilata mitään". Aina on perille mennyt. Tosin ei ole ensireaktio, kuuntelen aina mitä myy ja olen joskus jotain tilannutkin. Työtään vaan tekevät.
ja totean, että olen itsekkni ollut samassa duunissa, eikä mulla nyt ole rahaa/halua tilata mitään ja toivotan parempaa onnea seuraavan potentiaalisen asiakkaan kanssa.
Kerran oon lyönyt luurin korvaan, kun joku vanhempi täti tästä huolimatta jankkasi ja jankkasi.
En tajua miksi pitää heti heittäytyä ilkeäksi, kun puhelinmyyjä soittaan. Moni tekee sitä työtä pakon edessä ja työ on ihan kauheeta ilman vittumaisia asiakkaitakin.
"Pahoittelen, mutta nyt on sellainen tilanne, etten voi ostaa mitän."
kun soittaja vetää henkeä ensimmäisen kerran, totean että ei ole rahaa oikeastaan edes syödä kunnolla niin ei, en tilaa akkaria. Samaan hengenvetoon, jos muistan, aina en, sanon että en halua enää yhteydenottoja ko. firmalta.
Toimii ja lopettavat ilman mitään mutinoita. Toiminut jo monta vuotta.
Saatika tuntemattomiin numeroihin. Siitä tosin aiheutuu sitten se paha, että jos joku tuttu - kuten opettaja tai neuvolatäti - soittaa, niin jää vastaamatta niillekin. Mutta juuri viimeksikin kun erehdyin vastaamaan, niin Moda-lehdestä päivää, tässä olisi tämmöinen tarjous blaa blaa blaa - SE PIRU EI EDES VETÄNYT HENKEÄ VÄLILLÄ!
Ja kun pari kertaa yritin päälle puhua että ei kiitos, niin ei ottanut kuuleviin korviinsa, myyntipuhe jatkui varmaan 3 minuuttia tauotta, ennenkuin lopulta kysyi että tilaanko. vastasin että "mä en mene noitten muotivirtausten mukaan, mulla on oma tyylini kiitosta vain". No tää vielä loppuun heitti jotain "jos joskus tulee tarvetta/mieli muuttuu" tms, josta jäi semmonen mukava fiilis että mun tyylini ei kelpaa...
Mietin joskus että opettelis japania sen verran että pystyis sillä vastaamaan :D Ihan pelkkä "mushi mushi" kun ei kuitenkaan riitä, saattaisi vain luulla että mulla on suu täynnä. Eikä toisaalta viitti alkaa suoltamaan randomia "watashi wa baka-desu, kawaii oshiri kajiri kuso-san sayonara" :D (vaikka oikeastaanhan tuossa piilee jopa järkeä..!)
että ne laittaa jonkun nauhoitetun myyntipuheen päälle. Kerran yritin huudella haloota väliin mutta papatus vain jatkui. Suljin puheimen, ei soittanut toista kertaa.
Ei ole rahaa.
Olen budjetoinut rahat juuri samantapaisen tuotteen tilaamiseen.
En ehdi lukea lehtiä.
Olen ammattilainen enkä tarvitse harrastelijalehtiä.
Kyseinen tuote ei sovi vakaumukseeni.
Ei ole juuri sen ikäisiä lapsia jolle tuotetta kaupataan.
Tuote ei sovi tyyliini/ei sisällä minulle mitään.
Mies ei anna tilata.
Tämä: Laita kaikki tulemaan, minun ei tarvitse maksaa kun en ole mitään allekirjoittanut.
Olen holhouksen alla, en voi päättää omasta rahankäytöstä.
Olen juuri muuttamassa, tilaan sitten kun uusi osoite voimassa.
Meille ei kanneta postia. (ihme kyllä mennyt läpi).
Olen sokea.
Olen lapsi, mulle ei saa markkinoida.
Numeroni on työnumero jonne ei saa soitella muuta kuin työasioita.
En ole vielä osannut päättää mitä tilaisin täksi vuodeksi/kevääksi/kaudeksi, soita uudelleen myöhemmin.
että ei ole yhtään rahaa maksaa. et jos ei ilmaseksi saa ni ei voi.
kerran aloin jonkun huume(ry?) kanssa jankkaamaan missä on oikeasti enenmmän huumeita kuin suomessa, koska sen aloitus oli jotenkin että suomi on ykkösenä tilastossa. se sanoi lopulta vihaisesti hei ja lopetti puhelun.
Kun myyjä on kertonut asiansa lyhyesti, sanot väliin nopeasti syyn sille ettet tilaa (ei ole nyt rahaa jne) ja jatkat samaan hengenvetoon " kiitos soitosta ja hyvää päivänjatkoa, kuulemiin". Tuohon vastataan usein automaattisesti, että "kuulemiin". SITTEN voi sulkea puhelimen. Ei ole kauhean tahdikasta lyödä luuria korvaan puhelimyyjällekään.