Jos akateemisia arvioidaan sen perusteella, mitä he
tänne kirjoittelevat, yleistäisin koko porukan erittäin sivistymättömiksi, kapeakatseisiksi ja suorastaan vittumaisiksi ihmisiksi.
Onneksi todellisuus on toinen! Itse työskentelen tuotekehityksessä, ammattikoulupohjalla vaikka en ns. duunari olekaan, ja työtoverit ja esimiehet ovat suurilta osin akateemista väkeä.
KOSKAAN en ole törmännyt AV-asenteisiin oikeassa elämässä, ja koen että minua ja työtäni arvostetaan.
Jos joku todella ajattelee noin kuin jotkut akateemisiksi itseään tituleeraavat täällä väittävät, en voi kuin sääliä heitä..
No, kukas sen kissan hännän nostaa jos ei kissa itse. Joillain on niin kova tarve päteä.
Tai sitten kyse on pelkästä provosoinnista, koska tämä naula vetää aina.
Annetaanko jo olla, ja kaikkien kukkien kukkia?
Kommentit (5)
itse akateeminen nainen ja minua ärsyttää juuri nämä sivistyskeskustelut. Vaikka olen opiskellut yliopistossa en ole sen sivysteneempi kuin muutkaan. Oman alan, jota opiskelin hallitsen hyvin, mutta eipä siellä mitään muuta yleissivistävää opi.
Kaikki kaverini kysyvät aina minulta neuvoja esim. matikassa, fysiikassa ja kemiassa. Sanovat, että kyllä sun pitäisi tietää kun olet yliopistossa.
Enhän mä nyt niistä aiheista mitään tiedä, kun en ole niitä opiskellutkaan.
niin hirveästi ei-akateemisten napaa, että minä ja mieheni olemme akateemisia ja arvostamme koulutustamme?
Ihan sama vaikka olemme molemmat duunariperheistä, emmekä edes varakkaista duunariperheistä. Ihan sama, vaikka ystäväpiirimme on moninainen koulutuksen puolesta. Ja ihan sama vaikka istumme iloisesti perhejuhlissa yhdessä duunarisukulaistemme kanssa ja keskustelemme kaikesta mahdollisesta, kunnioitamme toisiamme jne. Koska olen kehdannut hankkia itselleni maisterin paperit ja arvostan miehessäni hänen älyään ja keskustelutaitojaan, olen suunnilleen saatanan kätyri.
ollut yhtään sen enempää kuin ei-akateemisia "yleistäjiä". Itse kerroin tuossa ketjussa omista kokemuksistani, jotka nyt sattuvat olemaan sellaiset kuin ovat (mitä miessuhteisiin tulee). En ole yleistänyt, vain kertonut tuon oman kokemukseni, mutta kun sitäkään ei ilmeisesti saisi kertoa, ettei joku lukutaidoton tule syyttämään valehtelusta ja yleistämisestä.. huoh.
Jos akateemisia arvioidaan sen perusteella, mitä he tänne kirjoittelevat, yleistäisin koko porukan erittäin sivistymättömiksi, kapeakatseisiksi ja suorastaan vittumaisiksi ihmisiksi. Onneksi todellisuus on toinen! Itse työskentelen tuotekehityksessä, ammattikoulupohjalla vaikka en ns. duunari olekaan, ja työtoverit ja esimiehet ovat suurilta osin akateemista väkeä. KOSKAAN en ole törmännyt AV-asenteisiin oikeassa elämässä, ja koen että minua ja työtäni arvostetaan. Jos joku todella ajattelee noin kuin jotkut akateemisiksi itseään tituleeraavat täällä väittävät, en voi kuin sääliä heitä.. No, kukas sen kissan hännän nostaa jos ei kissa itse. Joillain on niin kova tarve päteä. Tai sitten kyse on pelkästä provosoinnista, koska tämä naula vetää aina. Annetaanko jo olla, ja kaikkien kukkien kukkia?
Se nyt oli keskustelu siitä aiheesta. Saanko AP kysyä, miten ihmisten tulisi vastata, että sinä olisit tyytyväinen? Siten kuten sinä ajattelet? Ei kuten he kokevat?
Suurin osa siinä ketjussa totesi mielestäni, että todennäköisimmin sen sielunyhteyden löytää sellaisen ihmisen kanssa, jolla on samanlainen tausta. Siitä ei saa minun mielestäni asenteellista kommenttia hakemallakaan.
Ja joo; olen saavutuksistani ylpeä, koska niiden eteen on tehty työtä. Samaan aikaan ymmärrän, että saavutukseni ovat yleisessä katsannossa perin vaatimattomia. Ne ovat kuitenkin omiani.
...keskustelut ?
Ainakin minä olen näistä ihan pihalla en tajua koko pointtia.