Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oksennustauti iski, mä kualen :/

Vierailija
09.03.2010 |

Pari tuntia sitten alkoi ja aivan kauhee olo. Oksentanut olen jo ihan hulluna, palelen, tärisen, en pysty nukkumaan.

Mitä mä teen?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeile juoda paljon haaleaa vettä. Ehkä oksennat sen ulos, mutta se saattaa samalla myös rauhoittaa tilannetta, huuhtoa vatsaa puhtaammaksi. Mulla se on joskus auttanu.

Voimia!

Vierailija
2/15 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olet tarpeeksi väsy, niin simahdat siihen. Meillä muut oksentaa ja olen varautunut sipseillä, pähkinöillä, gefilus-mehuilla ja hedelmillä... Ruokaa on kaappi täynnä ja pyykkiä pesty paljon..

Mitä ikinä saat suustasi menemään niin sen parempi. Älä kuitenkaan ahnehdi. Vähän kerralla ja olo hetkellisesti parenee tahi sitten heikkenee. Mutta auttaa silti pidemmällä kaavalla.

Mitä neutraalimpaa suuhusi laitat, sen vatsaystävällisempää sanoo jotkut.. Eli vesi ei sisällä mitään ravinteita mutta on se silti nestettä. Ja heti kun pystyt jotain muuta suuhun laittamaan koita pientä suolaista ja ehkä hivenen makeaa.

Tsemppiä!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. Kiitos tsempeistä ja vinkeistä, ihananaiset! Sain kuin sainkin sitten lopulta unta. Ei ole kovin juhlava olo. Hurjana vetäisin äsken yhden pillimehun. Katotaan kauan pysyy sisällä.

On tää kyl vihonviimeinen vitsaus, vaikkei mikään hengenvaarallinen tauti olekaan. Se kun halaa pyttyä tuntikausia vetää ihmisen niin nöyräksi maan matoseksi...

Olenko kauhea äiti jos vien taaperon päiväkotiin ja jään itse kotiin toipumaan? Taapero on terve toistaiseksi.

ap

Vierailija
4/15 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on noro-virusta niin se on pian joka iikalla lapsista hoitajiin.

Just kirosin yhden mammakaverin, joka on vauvan kanssa kotona. Tapasin sen perjantai-aamuna päiväkodilla kun vein lapsen eskariin ja iloisena selitti että kyllä oli hirveä oksennustauti koko perheellä, mutta onneksi sai vihdoin vietyä isomman (3-v) lapsen päiväkotiin. Siis niin kiire oli viedä lapsi sinne tartuttamaan ettei voinut yhtä perjantaita vielä pitää kotona!

Vierailija
5/15 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oikeasti aiheuttss aikuisen ihmisen oksennusrefleksin? Siis ei ole mitään mahamyyrää. joka ruiskuttaa mahan sisällön ylös. Miksi pitää oksentaa?

Ymmärrän sen että maha menee joskus sekaisin ja suoli toimii aktiivisesti. Mutta mistä tuo oksentaminen johtuu?

Kysyn, koska minulla, veljelläni, vanhemmillani, miehelläni, appivanhemmillani ja lapsillamme ei ole koskaan ollut mitään oksennustautia.

Vierailija
6/15 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain av:llä voidaan kyseenalaistaa oksentaminen :D.

Vierailija
7/15 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä noita oksennustauteja. Mikä oikeasti aiheuttss aikuisen ihmisen oksennusrefleksin? Siis ei ole mitään mahamyyrää. joka ruiskuttaa mahan sisällön ylös. Miksi pitää oksentaa?

Ymmärrän sen että maha menee joskus sekaisin ja suoli toimii aktiivisesti. Mutta mistä tuo oksentaminen johtuu?

Kysyn, koska minulla, veljelläni, vanhemmillani, miehelläni, appivanhemmillani ja lapsillamme ei ole koskaan ollut mitään oksennustautia.

Vierailija
8/15 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksentamisen syitä

* Mahalaukkuun joutunut pilaantunut ruoka tai juoma

* Myrkytys

* Alkoholin juomisen sivuvaikutus, esimerkiksi alkoholimyrkytys tai krapula

* Huumeiden käyttöön liittyvä sivuvaikutus

* Lääkkeen sivuvaikutus tai yliannostus

* Ruoansulatuselimistön sairaudet ja muut häiriöt

* Raskauspahoinvointi

* Sisäkorvan liikereseptorien ärsytys, esimerkiksi matkapahoinvointi

* Aivoperäiset syyt, esimerkiksi migreeni tai aivovaurio

* Voimakkaat kivut, esimerkiksi päänsärky tai sydänkohtaus

* Voimakas yskiminen

* Voimakkaat tunteet, esimerkiksi järkytys, nauraminen ja hermostuminen

* Epämiellyttävät hajut, maut, ajatukset tai jonkun epämiellyttävän, kuten vainajan tai oksentavan ihmisen, näkeminen

* Suuri annos ionisoivaa säteilyä

* Liian täysi mahalaukku

* Itse aiheutettu oksentaminen

* Huvipuistolaitteet (nopeat) ja sellaisissa jatkuva käyminen

* Suuri määrä makeita ruokia, esimerkiksi hattaraa tai suklaata

* Mekaaninen ärsytys keuhkoissa tai mahalaukussa (esimerkiksi pöly)

* Oksennustauti (virusperäinen tai ruokamyrkytyksestä johtuva)

Vierailija
9/15 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oikeasti aiheuttss aikuisen ihmisen oksennusrefleksin? Siis ei ole mitään mahamyyrää. joka ruiskuttaa mahan sisällön ylös. Miksi pitää oksentaa? Ymmärrän sen että maha menee joskus sekaisin ja suoli toimii aktiivisesti. Mutta mistä tuo oksentaminen johtuu? Kysyn, koska minulla, veljelläni, vanhemmillani, miehelläni, appivanhemmillani ja lapsillamme ei ole koskaan ollut mitään oksennustautia.

Vierailija
10/15 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oikeasti aiheuttss aikuisen ihmisen oksennusrefleksin? Siis ei ole mitään mahamyyrää. joka ruiskuttaa mahan sisällön ylös. Miksi pitää oksentaa? Ymmärrän sen että maha menee joskus sekaisin ja suoli toimii aktiivisesti. Mutta mistä tuo oksentaminen johtuu? Kysyn, koska minulla, veljelläni, vanhemmillani, miehelläni, appivanhemmillani ja lapsillamme ei ole koskaan ollut mitään oksennustautia.

Siis hei, av-kamaa... Tervetuloa katsomaan mun raskautta. Useita kertoja päivässä pöntölle ilman mitään sairauksia. Ei väliä siitä, onko syönyt vai ei, onko aterioilla ollut pitkä vai lyhyt väli tai mitä on syönyt, kaikki lentää pihalle, ja kun ei ole mitään oksennettavaa, niin silti pitää oksentaa. Tyhjät oksennukset on kyllä helppoja, kun ne voi tehdä vaikka keittiössä, mitään ei todellakaan tule, mutta silti oksennettava. Ja sitten taas syödään ja yritetään nukkua ja levätä, ja taas syödään ja oksennetaan. Vaikka söis tunnin välein, tai vaikka söis vaan kerran päivässä...

Ja minkä värikseksi appelsiinimehu muuttuu mahassa? Mulla se menee vihreäksi...

Vierailija
11/15 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta molempina raskausaikoina olen yrjönnyt sitten korkojen kanssa. Pidän itseäni melkoisena peltimahana, mutta hormonit teettävät minulle kuvotusta hyvin helposti eikä sitä vastaan voi taistella. Myös katumuspilleri sai minut pariksi päiväksi pöntön viereen.

Vierailija
12/15 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jopa viikon, tai kuukauden..

Vierailija
13/15 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin silloin kun vatsa on täysi. Ja se tyhjenee sitten kerran. Jos oksennustauti alkaa niin että vatsassa ei ole paljon mitään, niin alakautta hoituu :)

Vierailija
14/15 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen kuole ,ole huoletta .Kannattaa levätä ja syödä jos maistuu ja .Onko kuumetta ?Jos on mene lääkäriin.

Vierailija
15/15 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolitko?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme