miksi bodyja myydään vain 92 cm asti? MIksei isompia?
Taaperolle ei löydy kun isommillaan 92 cm bodyjä. Eikö sitä isompia valmisteta? Kuuluuko bodyjen käyttäminen jo lopettaa 1 vuotiaalla? Pitääkö siis ostaa jo alushousuja ja tavallisia t paitoja vai?
Minkä ikäisellä käytitte vielä bodyjä? Mihin sitten siirrytään?
Kommentit (30)
Pidempi paita ulkoillessa kylmällä niin hyvin menee. Jos ei riitä niin lisäksi korkeat sukkahousut tai kokopuku alusasu. Minä pidin bodya kätevänä vain vauva aikana, kun vauvaa nosteli ja paidat nousi ylös. 1v kun alkaneet kävellä ja muutenkin olleet malttamattomia pukemisen kanssa niin paidat olleet parempia. Viileällä bodyn pukenut ulos (lähinnä kevät ja syksy). Molemmat ilman päivä vaippaa 1,5v joten sen puolesta silloin olisi jäänyt viimeistään pois. Myydään kokoa 98cm vielä, ainakin tuolla name it merkillä jos koet tarpeelliseksi.
Nyt en ihan ymmärrä. Mitä varten niitä bodyja pitäisi olla yli 1-vuotiailla tai viimeistään 1,5-vuotiailla? Olen aina luullut, että bodyjen tarkoitus on estää paitaa nousemasta kainaloihin makaavalla vauvalla, joka ei osaa kävellä. Taapero kävelee eikä näin siis paidat nouse kainaloihin. Mitä tekemistä tällä kaikella on vaippojen kanssa?
Minulla on ollut erittäin hoikka poika, ja hyvin on löytynyt housuvaippoja, jotka pysyvät oikein napakasti päällä. Lapseni käytti melkein 3-vuotiaaksi asti 7-11 kg:n housuvaippoja, löytyy Liberolta ja ovat oikein napakat. Toki kävi potalla päivisin, mutta vaippaa tarvittiin unien aikaan. En ole ikinä kuullutkaan, että joku ei viitsi ostaa lapselleen sopivia vaippoja ja siksi tarvitsee bodyja pitämään vaipan paikallaan. Huh!
Selän kylmyyttä ehkäisee se, että paidat ovat riittävän pitkiä. Niitä on helppo tunkea vaikka housuihin, jos tuntuu, että muuten palelee. Meillä on lapsella usein talvisin t-paita, joka on tiiviisti housuissa ja sitten päällä vielä huppari tai muu pitkähihainen. Ei palele selkä!
Bodyt miellän todellakin vauvojen vaatteiksi.
Ainakin JesperJuniorista löytyy 98cm kokoisia bodeja, taitaa olla mm. Nalle-merkkisiä. Just katsoin alennusmyynneissä, että juuri nuo isoimmat koot olivat enää rekissä jäljellä. Ei varmaan jää -50% - 70% alennuksella juuri mitään hintaa, eli kannattanee käydä katsomassa, jos paikkakunnalta löytyy heidän liike. En muista onko heillä verkkokauppaa.
ne nepparit painaa varmaan ikävästi vaipatonta peppua. Meillä tais olla 80cm bodyja pari, siitä siirryttiin paitoihin.
kuka käyttää bodyja vielä vauva-ajan jälkeen?. Meillä siirryttiin jo 86 cm jälkeen housuvaippoihin ja pöksyihin ja paitoihin. Epäkäytännöllisiä sellaisella lapsella joka on liikkuvaa sorttia.
Itse huomasin ihan saman. Minulla pitkiä hoikkia lapsia. 1v neulossa 86cm ja bodyista oli silloin käytössä jo 92cm vaikka housuista menikin vielä 80-86cm. Huomasin että Tutan bodyt oli reilua kokoa ja niitä muistaakseni löytyi kokoon 98cm asti ainakin silloin. Aika pien bodyjen käyttö kuitenkin jäi kun niitä oli hankala löytyy jne.
Käytän 1,5v:lla bodya, koska ei vielä tajua potalla käynnistä, tai siis pissaa (joskus myös kakkaa), ku laittaa potalle, mutta ei vielä osaa mennä itse hädän aikaan. Ja kiskoo ite vaipan pois. Ku laittaa bodyn ni ei osaa (vielä) ottaa sitä ja vaippaa pois. Mutta sit potalla käydessä laitan haaranepparin olalle kiinni, ni body ei oo tiellä silloin
Kestovaippojen kanssa tarvii vähän isommat bodyt, 92 koko ei mene 1-vuotiaalle keston kanssa eikä useimmille normaalikokoisille lapsille kertavaippojenkaan kanssa. 98 kokoa löytyy kuitenkin monilta merkeiltä, mutta se koko on hyllystä usein loppu, kun niitä ostavat muutkin.
Meillä tuon kokoisella luovuttiin bodyjen käytöstä, housuvaipan kanssa paita ja housut toimi ihan hyvin. Talvella vähän pidempää paitamallia, ettei ole selkä paljaana heti.
Name it-merkiltä löytyy 98/104 cm bodeja.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 23:20"]
Meillä poika 8kk ja mittaa jo 90cm! olisi mukavaa jos löytyisi isompiakin bodyjan, raaski vielä pojalle joka ei kävele ja on vielä niin avuton laittaa mitään t-paitaa ja housuja!
[/quote]
Just joo, ja lehmät lentää. Näpyttelin huvikseni tuon 90 cm 8kk ikäisen pojan pituudeksi. Tuloksen mukaan hän on jopa yli +6SD:een. :D Ja +2,5 SD on se nippa nappa vielä normaalin rajoissa oleva kasvu. Suurin osa on -2...+2 välissä.