Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

puutarhaihmiset: tomaatintaimista?

Vierailija
08.03.2010 |

olen kylvänyt tomaatintaimia noin kuukausi sitten. Ne itivät melko nopeasti mutta nyt niissä on jo kohta kolme viikkoa ollut pelkät sirkkalehdet, eikä niitä oikeita, oikean muotoisia lehtiä tule ollenkaan. Mielestäni aikaisemmin ne ovat alkaneet tulla nopeammin. Missä vika?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota uusi kylvö nyt. Muista lannoittaa ja antaa lisävaloa. Kylvä suoraan pestyihin maitopurkkeihin (leikkaa 5 cm yläosasta pois) ja lisää multaa sitä mukaa kun taimi kasvaa. Taimi tekee uusia juuria runkoonsa ja vankistuu.

Vierailija
2/4 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niille jotenkin vielä tehdä jotain?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisätä sitä ravintopitoista, muttei vahvaa multaa. Siirrä valoisampaan, laita muovipussi päälle kasvihuoneeksi...

Ja voithan kylvää jonkun siemenen lisää.

Vierailija
4/4 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla myös valon puutetta, aurinkoisia päiviä ollut kuitenkin vähän. Liika kosteus/kuivuus jarruttaa myös kasvua.

Mä jättäisin ne kasvamaan ilmavaan paikkaan jossa valoa, tekisin uusintakylvön myös varmuuden vuoksi.

Olen ammattilainen ja kylvän vasta huhtikuun lopulla, kasvavat nopeasti kun valoa alkaa olla riittävästi.

Joitakin kukkien siemeniä kylvän jo maaliskuussa kuten leijonankidat: ovat hitaita, orvokkeja: voi istuttaa aikaisin ulos, ahkeraliisat myös aikaisin, tosin helpompi ostaa valmiina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme