Mikä on, kun paino ei liikahdakaan?
Se tavallinen tarina: aloitin muutama viikko sitten laihduttamisen, tavoitteena olisi pudottaa 5-7 kiloa kevään aikana ja mahtua taas mukavasti vaatteisiin. Lähtöpaino oli 66,5 kiloa, tavoite nyt aluksi alle 60 kilon, mutta katsotaan, miten pitkälle tässä pääsee. Pituuteni on 162 cm, eli normaalipainon alueella vielä liikutaan, en vain tunne oloani mukavaksi enkä näytä hyvältä.
Olen ensinnäkin lisännyt vedenjuontia reippaasti, koska olen aina ollut huono juomaan. Nyt juon normaalien ateriajuomien lisäksi ainakin litran vettä päivässä. Lisäksi aloitin liikunnan uudelleen. Käyn jumpassa (bodupump, sisäpyöräily, body, tms.) 2-3 kertaa viikossa. Hyötyliikuntaakin tulee jonkun verran, koska en omista autoa.
Syön yleensä 3 kertaa päivässä, ihan tavallista ruokaa. Aamupalalla yleensä leipää, jogurttia ja marjoja tmv. Lounas vaihtelee paljon, koska olen työpaikkaruokalan armoilla, ja iltapala on sitten salaattia, hedelmiä, munakasta, rahkaa, voileipiä tai jotakin vastaavaa. Tiedän, että pitäisi syödä 5 kertaa päivässä, mutta en yksinkertaisesti saa niin montaa ruokailukertaa mahtumaan, eikä tule nälkä, varsinkin kun yritän syödä hiukan reilummin proteiinia ja vähemmän hiilihydraattia. Kaikki karkit, pullat ja jätskit ovat olleet pannassa koko tämän ajan.
Miksi mitään ei tapahdu? Olen aivan älyttömän turhautunut tähän tilanteeseen!
Kommentit (24)
Mitä tässä sitten vois syödä että varmasti laihtuis ja nopeasti, tämä kuuri ainakin toimii...
elää leivällä ja salaatilla?
En siis tosiaankaan syö puolta pakettia leipää päivässä. Jos esim. olisi kyseessä ruispalat (joita tosi harvoin syön), niin söisin kaksi sellaista kokonaista. Jos kuidun meinaa saada muualta, niin saa kyllä mättää marjoja kaksin käsin tai käyttää jotain ylimääräisiä kuiden lähteitä.
Nyt olen pistänyt pari päivää syömisiä Kiloklubiin ja kalorivajeet ovat olleet reiluja, tyyliin 500-800 kcal. Ja siihen tulee vielä päälle liikkumalla kulutettu energia (tällä viikolla muistaakseni 4 tai 5 jumppatuntia, joista yksi kevyempi venyttely).
Kanssalaihduttajan syömisistä olen myös vähän järkyttynyt. Itse yritän nimenomaan oppia syömään tavallista ruokaa järkevinä annoksina ja jättämään turhat herkut pois. Ei siis kitukuuria, vaan laihduttamista, jonka onnistuttua voi pienillä muutoksilla jatkaa mieluisan painon ylläpitoa.
Mielipiteet ovat edelleen tervetulleita :)
mitä enemmän kropassasi on lihasta, sitä enemmän se kuluttaa kaloreita jopa levossa. itse olen salilla ja ruokavaliolla saanut pysyvästi n.14kg pois.
Teen siis juuri enemmän voimaharjoittelua kuin aerobista, mutta tästäkin on miljoona näkemystä, että kumpaa laihduttajan pitäisi harrastaa. Yritän pitää liikkumismäärän sellaisena, että sitä voi toteuttaa pitkäkestoisestikin, eikä uuvu taakan alle ja jätä koko hommaa sikseen.
En siis tosiaankaan syö puolta pakettia leipää päivässä. Jos esim. olisi kyseessä ruispalat (joita tosi harvoin syön), niin söisin kaksi sellaista kokonaista. Jos kuidun meinaa saada muualta, niin saa kyllä mättää marjoja kaksin käsin tai käyttää jotain ylimääräisiä kuiden lähteitä.
Nyt olen pistänyt pari päivää syömisiä Kiloklubiin ja kalorivajeet ovat olleet reiluja, tyyliin 500-800 kcal. Ja siihen tulee vielä päälle liikkumalla kulutettu energia (tällä viikolla muistaakseni 4 tai 5 jumppatuntia, joista yksi kevyempi venyttely).
Kanssalaihduttajan syömisistä olen myös vähän järkyttynyt. Itse yritän nimenomaan oppia syömään tavallista ruokaa järkevinä annoksina ja jättämään turhat herkut pois. Ei siis kitukuuria, vaan laihduttamista, jonka onnistuttua voi pienillä muutoksilla jatkaa mieluisan painon ylläpitoa.
Mielipiteet ovat edelleen tervetulleita :)