pissanäytteestä..
Minun pitää itse ottaa kotona pissanäytettä ja mitata verenpainetta kun verenpaine aika lailla koholla ja loppuraskaudessa ollaan. niin seurataan ettei tule raskausmyrkytystä.
Osaako joku sanoa kuinka kauan tikkua pidetään pissassa ja kuinka kauan kestää kun tulos on valmis tikussa? Äsken pissasin purkkiin ja pidin tikkua muutaman sekunnin pissassa ja laitoin uudestaan tikun takaisin pissaan niin priteiinit olivat koholla kahdella plussalla? Onko huolta vai tuliko tulos väärin kun laitoin tikun uudestaan? Kaipaisin vastausta kuinka kauan tikkua pidetään pissassa ja milloi tulos on valmis/kuinka kauan kestää..
-Hätäilijä..
Kommentit (3)
Loppuraskaus menossa ja verenpaineet on mullakin olleet koholla, enemmä tuo alapaine. Proteiineja on ollut vielä toistaiseksi yhden plussan verran. Verenpaineet ja virtsan mittaan kotona. Käyn viikoittain lääkärissä ultrassa seuraamassa tilannetta, ettei raskausmyrkytys pääse yllättämään.
Itse olen kastanut tikun virtsaan ja antanut kulua sen 30sekunttia tai minuutin, purkissa lukee minuutti. Toista kertaa en laittaisi samaa tikkua vaan ottaisin uuden ja tarkistaisin vielä asian. Jos huoli tulee, kannattaa soittaa äitiysklinikalle/neuvolaan ja kysyä mitä tehdä.
Onnellista loppuodotusta :D
ja sitten nostaa vaikka kuivan paperin päälle odottamaan sen tietty aika kun luet vastauksen...Vähän sama juttu kuin esim. raskaustesti :) Siis sen verran vaan kastat että koko tikku kastuu kunnolla, ei sitä tarvi sen kummemmin sielä liottaa...
Joitain tikkuja pidetään viisi, joitan kymmenen sekuntia. Osa luetaan puolen minuutin päästä, osa minuutin, osa kahden... Eli yleistä ohjetta ei voi oikein antaa, mutta siinä purkissa pitäisi olla ohje! Kertaalleen kasteltua tikkua ei laiteta enää uudelleen pissaan vaan jos epäilet että oli liian vähän aikaa tms. niin otat uduen tikun ja teet sillä ohjeen mukaan.