Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhimmat lapset mukana synnytyksessä sekä sairaalassa olon ajan?

Vierailija
07.03.2010 |

Onko kellään tästä kokemusta?

Itse odotan 3. lastani ja olen yh. Tulevasta en osaa sanoa onko 5v ja 7v. juuri sillon isänsä luona (lapset isän luona kun isällä vapaata). Joten mietin tässä mitenhän tämä onnistuu jos näin käy ettei lapset ovat isän luona kun aika koittaa lähteä synnärille niin voiskohan ottaa vanhimmat lapset mukaan ja yöpyä siellä sairaalassa kanssani (esim. jossain perhehuoneessa?).

Miksi mietin tällasia asioita on siksi etten haluisi vaivata muita hoitamaan lapsiani kun aika koittaa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimittavat varmasti lapset väliaikaiseen sijoitukseen jos otat ne synnytykseen mukaan.

Vierailija
2/19 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

soittavat jonkun hakemaan lapset, jos ei ole hakijaa, viedään päivystävään sijaiskotiin tm siksi aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastenhoitopaikka tai hotelli.

Ja tuo ehdotus synnytyksessä mukana olosta on nyt aivan naurettava.

Kyllä sen isän lapset on otettava vaikka sitten poikkeukselliseen aikaan, kun lähdet synnyttämään.

Vierailija
4/19 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että viimeistään sairaalalta tulevat hakemaan lapset, jos tulee äkkilähtö, etkä ehdi kotona odotella hoitajaa. Kyllä ne siellä sairaalassa jonkun hoitajan kanssa hetken odottelevat.

Kun menin synnyttämään kesällä 2008, Taysiin tuli samaan aikaan joku nainen n 2v lapsensa kanssa. Tulivat ambulanssilla jostain kauempaa, lapsi itki kovasti ambulanssimiehen sylissä, huolissaan varmaan. Sanoivat, että joku sukulainen tulee hakemaan kohta, ja ojensivat lapset sairaanhoitajalle. Äiti vietiin tutkimushuoneeseen. Kurja kokemus lapselle.

Vierailija
5/19 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kerro tilanne (jos lähdet siitä, ettei paikkaa lapsille ole). He järjestävät sijaisperheen synnytyksen ajaksi.

Vierailija
6/19 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksessä lapset eivät voi olla läsnä, mutta perhehuoneeseen synnytyksen JÄLKEEN isommat sisarukset voivat tulla yöpymään, ainakin monessa sairaalassa niin on.

Ei tässä nyt mitään huostaanottoa tarvitse sinun pelätä, eihän ongelmasi johdu huonosta vanhemmuudesta tai ole mitenkään harvinainen!

Entä, jos yrittäisit sopia jonkin naapurisi kanssa siitä, että katsoo lapsia sen hetken, että exäsi pääsee hätiin? Vai onko exäsi niin veemäinen ihminen, ettei halua auttaa lainkaan edes tuolla lailla?

Vierailija
7/19 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli vaan ajatus enkä tiennyt ettei lapset voi olla mukana. Olen vain kuullut että jotkut on ottanut synnytyksen ajan.

Sitä paitsi en kuvitellutkaan että sairaalan väki hoitaisi mun lapsia vaan minä. (Kuuluu kategoriaan en halua vaivata muita hoitamaan mun lapsia.)

Vierailija
8/19 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksessä lapset eivät voi olla läsnä, mutta perhehuoneeseen synnytyksen JÄLKEEN isommat sisarukset voivat tulla yöpymään, ainakin monessa sairaalassa niin on. Ei tässä nyt mitään huostaanottoa tarvitse sinun pelätä, eihän ongelmasi johdu huonosta vanhemmuudesta tai ole mitenkään harvinainen! Entä, jos yrittäisit sopia jonkin naapurisi kanssa siitä, että katsoo lapsia sen hetken, että exäsi pääsee hätiin? Vai onko exäsi niin veemäinen ihminen, ettei halua auttaa lainkaan edes tuolla lailla?

joka paikassa vähän, niitä ei voi luvat kenellekään etukäteen eli sen varaan ei voi laksea. Ja sitäpaitsi mihin ne lapset synnytyksen ajaksi silti?

Vierailija
9/19 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli vaan ajatus enkä tiennyt ettei lapset voi olla mukana. Olen vain kuullut että jotkut on ottanut synnytyksen ajan. Sitä paitsi en kuvitellutkaan että sairaalan väki hoitaisi mun lapsia vaan minä. (Kuuluu kategoriaan en halua vaivata muita hoitamaan mun lapsia.)

synnyts kestää vaikkapa 15h ajoittuen esin illasta yöhön, niin sinä tuskissasi hoidat lapsille ruuat, iltapalat (mistä, sairaala ei tarjoa), iltapesut, järjestät niille hyvän paikan nukkua (mistä???) jne. Entäpä, jos jotain menee pieleen ja menet hätäsektioon. Kukapa lapsesi sitten hoitaa. Paras vaan nyt hoitaa asia kuntoon eli sopia sukulaisen, naapurin tms kanssa. Noin köyhää ei voi elämä ollakaan että KUKAAN ei pysty olemaan lasten kanssa.

Vierailija
10/19 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei muut voi hoitaa sun lapsia sillon kun on välttämätöntä.

Aika omituinen ystävä- ja sukulaispiiri jos ei oo sellaisia, et itse tarjoutuvat hoitamaan synnytyksen ajaksi.

Vierailija
11/19 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin saan sovittua jonkun ottamaan lapset hoitoon siksi aikaa. On vaan ikävää vaita ihmisiä hoitamaan lapsia jos on menoja ja monesti menot joutuu peruuttamaan tai olla menemättä kun ei viitsi pyytää esim. isovanhempia niitä hoitamaan. Tämä tapaus ei pysty kuitenkaan peruuttamaan/olla menemättä. :D

Pakko on kai järjestää jotain. Pakko näköjään vaivata.

Anteeksi että kysyin!

Vierailija
12/19 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei muut voi hoitaa sun lapsia sillon kun on välttämätöntä. Aika omituinen ystävä- ja sukulaispiiri jos ei oo sellaisia, et itse tarjoutuvat hoitamaan synnytyksen ajaksi.

Kyllä on muita jotka VOI hoitaa lapsia. Miten olet voinut lukea tekstini "en viitsi vaivata muita" ja tulkita "ettei voi hoitaa"???

Tarjouksia ei ole tullut vielä (koska vauva syntyy vasta kesällä) joten tässä on aikaa. Enkä ole vielä miettinyt kovin pitkälle ettei vois järjestää lapsille hoitopaikkaa. Kyllä se onnistuu. Enkä tietenkään mihin sijaisperheeseen halua jos kerran on sukulaisia kehen voi tässä tapauksessa luottaa.

Vierailija
13/19 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli myös lastenhoito-ongelmia 3. lapsen syntymän aikaan, mutta kun asiasta avoimesti puhui, niin yks kaks olikin useita hoitopaikkoja lapsille tarjolla!

Vierailija
14/19 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli myös lastenhoito-ongelmia 3. lapsen syntymän aikaan, mutta kun asiasta avoimesti puhui, niin yks kaks olikin useita hoitopaikkoja lapsille tarjolla!

Varmasti olisi tarjokkaita! =)

Kokemuksesta tuntuu vaan että vaivaan muita pyytämällä heiltä lastenhoito apua jos äiskällä on menoja.

Vierailija
15/19 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei muut voi hoitaa sun lapsia sillon kun on välttämätöntä. Aika omituinen ystävä- ja sukulaispiiri jos ei oo sellaisia, et itse tarjoutuvat hoitamaan synnytyksen ajaksi.

Kyllä on muita jotka VOI hoitaa lapsia. Miten olet voinut lukea tekstini "en viitsi vaivata muita" ja tulkita "ettei voi hoitaa"??? Tarjouksia ei ole tullut vielä (koska vauva syntyy vasta kesällä) joten tässä on aikaa. Enkä ole vielä miettinyt kovin pitkälle ettei vois järjestää lapsille hoitopaikkaa. Kyllä se onnistuu. Enkä tietenkään mihin sijaisperheeseen halua jos kerran on sukulaisia kehen voi tässä tapauksessa luottaa.

Kyllä sä nimenomaan alusta lähtien olet korostanut, ettet viitsisi vaivata muita. Muistaakseni jopa ihan niillä sanoilla.

Sen sijaan minusta tuo kirjoittaja tekee turhan pitkälle meneviä johtopäätöksiä kaveriesi halusta auttaa.

Itse olen pohjanmaalaisena vähän sellainen, että autan kyllä mielelläni muita, mutta en halua itse "olla vaivaksi". Karjalainen mieheni minua siitä monasti on kiusannutkin, että miten vaikeaa se voikaan olla pyytää apua muilta. ;-)

Eli se voi olla myös aivan ihmisen oma piirre, riippumatta siitä, miten ystävät suhtautuisivat, JOS tuo ihminen joskus tarvitsisi apua ja kysyisi sitä muilta.

Vierailija
16/19 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on muita jotka VOI hoitaa lapsia. Miten olet voinut lukea tekstini "en viitsi vaivata muita" ja tulkita "ettei voi hoitaa"??? Tarjouksia ei ole tullut vielä (koska vauva syntyy vasta kesällä) joten tässä on aikaa. Enkä ole vielä miettinyt kovin pitkälle ettei vois järjestää lapsille hoitopaikkaa. Kyllä se onnistuu. Enkä tietenkään mihin sijaisperheeseen halua jos kerran on sukulaisia kehen voi tässä tapauksessa luottaa.

Kyllä sä nimenomaan alusta lähtien olet korostanut, ettet viitsisi vaivata muita. Muistaakseni jopa ihan niillä sanoilla. Sen sijaan minusta tuo kirjoittaja tekee turhan pitkälle meneviä johtopäätöksiä kaveriesi halusta auttaa. Itse olen pohjanmaalaisena vähän sellainen, että autan kyllä mielelläni muita, mutta en halua itse "olla vaivaksi". Karjalainen mieheni minua siitä monasti on kiusannutkin, että miten vaikeaa se voikaan olla pyytää apua muilta. ;-) Eli se voi olla myös aivan ihmisen oma piirre, riippumatta siitä, miten ystävät suhtautuisivat, JOS tuo ihminen joskus tarvitsisi apua ja kysyisi sitä muilta.

Itse olen pohjanmaalaisena vähän sellainen, että autan kyllä mielelläni muita, mutta en halua itse "olla vaivaksi". Karjalainen mieheni minua siitä monasti on kiusannutkin, että miten vaikeaa se voikaan olla pyytää apua muilta. ;-) Eli se voi olla myös aivan ihmisen oma piirre, riippumatta siitä, miten ystävät suhtautuisivat, JOS tuo ihminen joskus tarvitsisi apua ja kysyisi sitä muilta.

Olen samanlainen...kovasti tarjoamaan muille apuani ja haluan myös muita auttaa....mut sit kun itse tarvitsen apua jossain niin tuntuu kovin vaikeelta pyytää sitä apua. =D

Vierailija
17/19 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee perusturvallisuus ja kaikki, kun äiti huutaa ja verta tulee eikä jaksa jälkeenpäinkään huomioida kuin ehkä vähän vauvaa.

Joka kulttuurissa lapset on siivottu pois synnyttäjän läheisyydestä, hyvästä syystä.

Vierailija
18/19 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

[i}Miksi lasten isä ei voi hoitaa niitä

[/quote]

Eli en tiedä tulevasta...onko hänellä töitä vai ei.

Vierailija
19/19 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis, että jos isä haluaa mukaan, niin minne lapset. Toki meillä isä voi jäädä odottelemaan, mutta ketä kehtaa kysyä. Totuus oli se, että kaksi naapuria ja yksi ystävä tarjoutuivat apuaan pyytämättä synnytyksen lähestyessä. Kiitos heille, sillä itse en olisi apua kehdannut pyytää (ja kyllä autan mielelläni muita).

Mummo oli lasten kanssa, kun lähtö lähestyi. Lähti tyynesti kotiin... ei vaan tajua, että olisi tarjonnut apua. Isä sitten hoiti lapset yhdelle tarjoutuneelle ja kaikki meni hyvin.