Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako nainen lähteä kaverin kannsa kk:ksi ulkomaille? Mies ei halua.

Vierailija
06.03.2010 |

Minulle tarjoutui mahdollisuus lähteä ulkomaille kesällä kuukaudeksi kirjoittamaan lopputyötä. Voisin tehdä sen edullisesti, sillä kulut jaettaisiin kahdelle.

Siinä voisi tutustua kaupunkiin, lomailla illat ja työskennellä työn parissa päivät.

Minusta tilanne on mahtava, sillä asun avoliitossa, eikä omaa kämppää tarvitsisi pistää pois. Mies kyllä pärjää 4 viikkoa itsekin.

Vaan miehellepä ei sovi! Hänen mielestään on törkeää - eikä parisuhteessa kuulu tällaista edes haluta. Mies on työtön työnhakija, eikä siis voisi edes mukaani lähteä. Minä tienaan tällä hetkellä meistä enemmän, joten en ole rahallisesti lähtemässä toisen omaisuutta tuhlaamaan.

Minulle tämä on viimeisiä mahdollisuuksia ennen valmistumista tehdä jotain yksin ja katsella maailmaa toisesta perspektiivistä. Myöhemmin tulee vakkarityöt ja lapset. Mies on vanhempi ja omat juoksunsa juossut.

Onko tämä nyt oikeasti multa epäreilua haluta lähteä kuukaudeksi pois???

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusia kokemuksia,kenties vierasta miestäkin jos olisi mahdollisuus?;)

Vierailija
22/63 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on ihan normaalia arkea monille, että esim isä lähtee vaikka puoleksi vuodeksi työkomennukselle tai rauhanturvaajaksi jne. Tuossa on kyse vain neljästä viikosta...

Ymmärrän, että ikävä tulee, mutta kyseessä on siis kertaluontoinen neljän viikon rupeama. Ahdistava mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän kuin lomamatkan verran. Palauttaa mieleen saksan kieltä ja päästä pois normiympyröistä ja ihmisistä hetkeksi.

Vierailija
24/63 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän kuin lomamatkan verran. Palauttaa mieleen saksan kieltä ja päästä pois normiympyröistä ja ihmisistä hetkeksi.

..eli tulkittavissa,että haluut päästä miehestäsi hetkeksi eroon ja miettiä tulevaisuutta?;)

Vierailija
25/63 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi aika kasvaa aikuiseksi. Pitkässä parisuhteessa voi tulla paljon kovempiakin kivikkoja eteen.

Näytä tämä viesti sille miehellesi!

Vierailija
26/63 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kokee ilmeisesti nyt asemansa uhatuksi, mutta siinä on hänellä kasvun paikka. Kuten joku sanoikin, monessa suhteessa on arkipäivää, että pariskunta on erossa pitkiä aikoja, jopa kuukausia. Entä ne parit, jotka elävät olosuhteiden pakosta eri maissa koko ajan? Nyt ei tietenkään ole pakosta kyse, mutta mies voisi näistä ajatuksista hakea hieman suhteellisuudentajua vaatimuksilleen.

Ymmärrän toki miestä siinä, että päätös saattaa tuntua epäreilulta. Jos miehesi rakastaa sinua, hän kuitenkin ymmärtää, että asia on sinulle tärkeä. Eikö rakastaminen tarkoita sitä, että haluaa toiselle vain parasta? Ja ennenkuin joku saivartelija kääntää asian toisinpäin, niin minusta parasta miehellei ei ole se, että nainen jää kotiin. Jos nainen vieläpä osallistuu miehen kustannuksiin vuokran sun muun suhteen, niin mikäpä siinä on ollessa sen neljä viikkoa. Joka on btw ihan älyttömän lyhyt aika.

Ap:n mies, nyt sinun on aika näyttää vähän selkärankaa. Älä kahlitse naistasi, kun kyseessä ei ole kuitenkaan sinua vastaan tehty teko. Osoita rakkautesi suomalla puolisolle tämä tilaisuus. Voipi olla, että takaisin tulee huomattavasti iloisempi ja valoisampi nainen. Ja sen luulisi hyödyttävän myös sinua.

Vierailija
27/63 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ihmeessä jätä hyvää tilaisuutta käyttämättä tuollaisen työttömän luuserin takia!Hyvä tilaisuus antaa vätykselle kenkää.

Vierailija
28/63 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on ulkomaalainen ja seurusteluaikana meillä oli monestikin kk:n mittainen välttämätön ero. Kuukausi on elämässä lyhyt aika.

Sinuna olisin loukkaantunut miehellesi, ellei hän tue sinua lähtemään.

Vierailija
29/63 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että miestä vähän harmittaisi, mutta kyllä ilman muuta tuossa tilanteessa sinun pitäisi lähteä ja miehen tukea sitä. Tosiaan, järkätkää niin että mies tulee vaikka reissun puolivälissä muutamaksi päiväksi käymään, niin erossaoloa ei tule kuin pari viikkoa/siivu. Itse kaukosuhteessa eläneenä en pidä tuota yhtään millään tavalla ongelmallisena, toki ymmärrän että ihmisiä on erilaisia. Mutta ilman muuta lähdet!

Vierailija
30/63 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olette avoliitossa ja ei lapsia. Meillä vaimo menee pariksi viikoksi ulkomaille kouluttautumaan lomallaan, käydään ehkä lasten kanssa moikkaamassa siellä, vaikka itse olenkin nyt työttömänä. Pitää voida luottaa ja on hyvä, että on myös omia menoja ja ystäviä, eikä kyhnötä vain yhdessä. Olisin ehkä ajatellut nuorempana erilailla, kuten miehesi, mutta nyt liki 40 v olen tätä mieltä. Harmittaahan se tietysti miestäsi kun ei itsellä mahdollisuutta. Tehkää oma joku lyhyt reissu sitten enne tai jälkeen tai mies jonnekin etapin kohteelle halpalennolla.

Vierailija
31/63 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olin opiskeluaikana pariin otteeseen kesätöissä ulkomailla 2-3 kk yhteen menoon, mies kävi siellä sitten vkl-reissussa. Myös kaverini oli työharjoittelussa 3 kk USAssa ennen lapsia. Tottakai siinä ikävä tulee, mutta hyvä suhde kestää erossa olonkin. Jos teillä on oikea parisuhde, kumpikin antaa toiselle tilaa tehdä myös omia juttuja. Jos nyt jätät menemättä miehen takia, oletko sitten lopun ikääsi katkera miehellesi tilaisuuden menettämisestä?

Vierailija
32/63 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies käski lähettää teille terveisiä, että olisiko suhtautumisenne toinen, jos Teidän miehenne tässä tilanteessa ilmoittaisi lähtevänsä kuukaudeksi ulkomaille kaverinsa kanssa?

Ap

Vierailija
33/63 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ilmoittaa mihinkään. Pitää vaan puhelimen mukana ja akun täynnä. Ei käytä pankki- tai luottokorttia. Ihan samalla tavalla siellä on tavoitettavissa kuin Suomessakin.

Vierailija
34/63 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat teette 1 kk ulkomaanmatkan

t. yli 20 v naimisissa ollut ( sama mies) ja kompromisseja tehdään, jos yhdessä ollaan

Vierailija
35/63 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei tietenkään olisi. Mieheni on ollut useaankin kertaan ulkomailla ja kuukautta pidempiäkin aikoja kerrallaan. Hänellä ei ole ollut myöskään mitään kaveria mukanaan, mihin se kaveri tarvittaisiin?

Eikö ap:n mies ole koskaan käynyt missään pidemmällä?

Vierailija
36/63 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että itse en pääsisi ja lapsia tms "esteitä" ei olisi? Aivan varmasti suhtautuisin samoin, toivottaisin hyvää matkaa ja järkkäisin itselleni jotain ihanaa tekemistä tyttökavereideni kanssa! t. nro 30

mies käski lähettää teille terveisiä, että olisiko suhtautumisenne toinen, jos Teidän miehenne tässä tilanteessa ilmoittaisi lähtevänsä kuukaudeksi ulkomaille kaverinsa kanssa?

Ap

Vierailija
37/63 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miehen on hyvä olla hetki ajatuksineen itsekseen joskus. Omana itsenään, ei toisen jalkana ja kätenä. Ruokaakin saa suuhunsa ja sit voi luukuttaa omaa mielimusiikkia kovalla. Nainen ei lähtisi, jos asia ei olisi tärkeä. Koska parisuhde on vapaaehtoista yhdessäoloa nainen voisi vaikka tämän minun juttuni luettua hypätä koneeseen ja lähteä ja suhde ei siitä pitäisi kärsiä. Minkäikäisiä ap ja mies ovat? t: edellinen työtön mies

Vierailija
38/63 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkomaan matkaile niin voi olla kynnys hyväksyä sitä parisuhteen toisellekin osapuolelle. meillä vaimo on joka kesä yksin ollut jossain reissussa kaveriensa kanssa ja koska luotan vaimooni ja vaimoni kavereihinniin mikäettei. Eriasia jos en luottaisi, silloin kyseenalaistaisin lähdöt. Apn mies on mustasukkainen tai hän riutuu yksin tyhjässä talossa tyynyliinaa nyyhkien, mutta nyt ryhdistäydyttävä. Silloin on keksittävä itselle tekemistä, ei voi olla toisesta noin riippuvainen tai jumittua arjen kaavoihin.

Vierailija
39/63 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei olisi suhtautuminen sama, koska meillä on lapsi.

Silloin kun lasta ei vielä ollut, mies olikin kuukauden reissussa parin kaverinsa kanssa. Ajoivat Amerikan halki moottoripyörillä. Suhde kesti matkan, ei ongelmaa. Luotan mieheeni ja hän (toivottavasti) minuun.

Mikä siinä nyt miestä eniten hiertää? Se oma työttömyys ja siitä johtuva alemmuudentunne? Siihen ei auta se, että nainen jää kotiin kärsimään myös. Siihen paskaan fiilikseen auttaa ainoastaan se, että saa itse oman elämänsä haltuunsa taas. Ja siihen toivotan voimia ja tsemppiä. Kuten sanoin, ymmärrän miehen tunteen. Silti olen sitä mieltä, että mies tekee isoa hallaa vaatimalla naista jäämään.

Mies, sinulla on nyt oikeasti kasvun paikka. Ja nainen, tee päätös miehellesi helpommaksi miettimällä jotain kivaa teille molemmille. Minusta naisen ei kuulu "hyvitellä" miehelle matkaa, mutta ehkä joku yhteinen suunnitelma auttaisi hyväksymään tämän reissun.

Vierailija
40/63 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 & 27