Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä pakottaa uhmaikäinen avaamaan suunsa hammaslääkärissä?

Vierailija
24.02.2010 |

Huomenna 4v menee ensimmäistä kertaa hammastarkastukseen koska aiemmin en ole saanut aikaiseksi aikaa varata.

Todennäköisesti ihan turha käynti, koska uhmis tuskin aukaisee suutansa, saati suostuu hammaslääkärintuoliin istumaan.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ammollaan ja kitarisat täristen, jolloin vikkelä hoitohenkilökunta ehtii tehdä pikasilmäyksen suuhun, vaikka sitten lapsen maatessa selällään lattialla karjumassa.

Vierailija
2/12 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asia harjoitellaan ja käydään läpi kotona niin monta kertaa ja markkinoidaan positiivisena asiana, että lapsi näyttää hampaitaan hampulääkärille innolla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja henkilökunta oli ihan tyytyväinen. Toisaalta 4 v on jo niin vanha että mitä jos et maalaile piruja seinälle, vaan menette rauhallisesti paikalle, jättäydyt täysin sivustaseuraajan rooliin ja annan henkilökunnan käyttää osaamistaan ja auktoriteettiiaan.

Jos pyytävät sulta apua esim. tulla istumaan tuoliin ja lapsi sun syliin niin sitten menet, mutta anna lapsen ymmärtää että tuolla määrää nyt ne valkotakkiset, ja sen mukaan toimitaan.

Vierailija
4/12 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- toimii meillä (lisäksi meidän hammaslääkärissä saa käynnin lopuksi valita korista pienen lelun (semmoisen "pääsiäismunatasoisen")

Vierailija
5/12 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on aina käynyt tarkastuksessa isän kanssa, koska isän kanssa ei pistä lääkäreissä niin paljon hanttiin kuin äidin kanssa, vaan on "reippaampi"

Vierailija
6/12 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kerroin, että hammaslääkäri tarkastaa millaiset hampaat on. Ja sitten käskin availla suuta. Ja puhuin useampana päivänä ennen käyntiä, ja positiivisessa mielessä. Hammaslääkäriin päästään, ei jouduta :)

Ja meillä oli tosi kiva hammashoitaja, joka kertoi koko ajan, mitä tapahtuu ja näytti välineitä jne. Eli kyllä siellä päässä yleensä osataan, kun ovat lapsia hoitaneet ennenkin.

Vierailija
7/12 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumorimielellä ja kannustavasti tietenkin.

Jos itse tilanteessa alkaa kiukuttelemaan, en lähtisi siirtämään aikaa vaan toteaisin lempeän jämäkästi että suuhun on nyt pakko katsoa ja jos lapsi ei itse avaa suutaan, sitten se avataan väkisin. Varmasti kuulostaa kamalalta mutta itse kärsin lapsena korvatulehduskierteestä ja melkein menetin kuuloni kun lässyttäjä-isäni ei osannut "pakottaa" minua lääkärille edes alle eskari-iässä.

Vierailija
8/12 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne vieraita uhmaa.

Vierailija
9/12 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on tod.näk reikä toisen etuhampaan takana ja yksi kulmahammas lohkesi kun kaatui kesällä.

Lahjomalla on kai pakko saada suostumaan tarkastukseen, mutta mun rahat ei riitä siihen lahjaan, joka pitäis hankkia jos porata pitää.

Vierailija
10/12 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko se on vaihtunut?

Vierailija
11/12 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin kumpikin uhmis on ollut kuin ihmisenmieli hammastarkastuksessa. Vanhemman pitää vaan pysyä hiljaa ja sivussa, niin lääkäri/hoitaja osaa kyllä hommansa.

Vierailija
12/12 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maitohampaitakin porataan ja paikataan tarpeen niin vaatiessa =).