Minkä vuoksi haluat/teit lapsia?
Toisesta ketjusta oppimaani: on kuulemma itsekästä haluta lapsia sen vuoksi, että joku kävisi vanhainkodissa katsomassa kun itse on vanha.
Minkä vuoksi sinä haluat/teit lapsia?
Kommentit (9)
pötypuhetta, että joku tekisi lapsia muista kuin itsekkäistä syistä, ikäänkuin hyvää hyvyyttään. Kyllä ihmisen valintoihin aina liittyy omat henkilökohtaiset tarkoitusperät, itsensä toteuttaminen.
tottakait kiva jos ja kun lapset kävisi katsomassa vanhaa äitiä ja isää vanhainkodissa.Sitä en edes epäile jo isän ja äidin kanssa välit kunnossa etteikö näin kävisi.Sitä taakka en halua lapsilleni että hoitamaan vanhana joutuisivat meitä se ei ole oikein.Lapsille on sallittava oma elämä ja tottakait sitä toivoo jos vanhaksi elää että saa lähteä heti, ei joutuisi kitumaan mihinkään laitoksiin.
oli kyse jostain "luonnon laista" tai vastaavasta, tuli siis vaan sellanen pakottava tarve jälkikasvun tekoon jota ei osaa järjellä selittää. en ollut pitänyt nuorempana itseäni minään äiti-tyyppinä enkä tykännyt lapsista, mutta johan muuttui ääni kellossa siinä paikkeilla kun yäytin 25 vee.
Ja tavallaan olikin. Paljon asioita olisi voinut olla paremmin, mutta yhtälailla myös huonommin. Omaa elämäntilannettani lapsi kuitenkin selkeytti ja sain vahvan halun olla itse elossa näkemässä hänen kasvunsa.
En oikein mitään järkiperustetta lasten tekemiseen muista, mutta alkoi tuntua siltä, että halusin äidiksi. Äidiksi tultuani huomasin löytäneeni elämälleni vielä syvemmän tarkoituksen. Onhan noista tenavista seuraa ja haastetta, kun mikään ei niiden kanssa ole aivan itsestään selvää. En ole katunut hetkeäkään.
Olen jo hyvin nuoresta asti ollut "äitityyppi" ja olen pitänyt lapsista aina. Hoivaamisvietti on ollut siis suuri. Meille ei ensimmäinen tullut itsestään vaan rankkojen hoitojen avulla. Seuraavat tulivat sitten luonnostaan mutta ei kukaan suunnitellusta "tietyllä aikataululla".
Tämä on sellainen elämäni tehtävä olla myös äitinä siinä missä olen nainen. Tunnen itseni enemmän naiseksi myös kun saan olla hoivaaja sekä kasvattaja. Rakkaus lapsiin ei ole kadonnut minnekään ja nautin äitiydestä vaikka raskasta tietysti on välillä :)
Se että haluan äidiksi.
Rakastan vauvoja, se 1 syy ;) ja jos vain se asia saisi päättää niin olisin aina raskaana.
Tuntisin itseni todella "vajavaiseksi" ilman äitiyden kokemusta.
En voi kuin olla kiitollinen siitä että olen nuo haluamani 2 aarretta saanut!!
en ole koskaan mikään vauvaihminen ollut, mutta halusin kokea myös tämän puolen elämästä. Nähdä mieheni isänä ja itseni äitinä.