Miten saada vajaa 2v lopettamaan yösyönnit?
Meidän tyttö on nyt 1v 10kk reilu 1,5v ikään sai öisin maitoa, koska kasvoi huonosti ja se johtui huonosta syömisestä. Vähitellen tytön täytettyä 1,5v hän on alkanut syödä enemmän ja saatiin lupa lopettaa yösyötöt. Yritetty on monella tapaa lopettaa yösyöttöjä. Nyt ei saa enää öisin maitoa vaan vettä (saanut jo pitkään), mutta heräilyt jatkuu silti. Mitä ilmeisimmin tuosta heräilystä/yösyönnistä on tullut tytölle tapa. Pääseeköhän tuosta eroon muuten kun unikoululla? Tai onko muunlaisiakin unikouluja kun ns. huudatusunikoulu.
Olen vaan tosi väsynyt kun ei tytön heräilyn takia ole pahemmin saanut nukkua heräilemättä ja vähän aikaa sitten tein positiivisen raskaustestin ja mielellään ennen vauvan syntymää ois kiva saada esikoinen nukkumaan koko yön ilman heräilyjä.
Kommentit (6)
tyttö harvemmin nukahtaa itse uudestaan tai sitten on pissahätä. Tyttö on siis jo päivä- ja yökuiva.
ap
miksi sun pitää herätä sitä antamaan?
Laita nokkamuki sänkynkulmaan niin että lapsi saa sen itse. Ottaa hörpyt ja jatkaa uniaan.
Pari yötä meillä huuti, mutta sen kaksi yötä valvoo kun tietää että yöt rauhottuu niin ihaniksi sen jälkeen! Meillä huudettiin ja potkittiin se pari yötä, mutta oltiin onneks niin järkeviä, että heitettiin päätöksen tehtyämme kaikki tuttipullot roskiin, joten yöllä epätoivoissaan ei voinut ratketa ja antaa periksi... Lapsi huuti, mutta me oltiin kokoajan läsnä. Yksin hän ei jäänyt, vaan reagoitiin itkuun, tuskinpa mitään traumoja siitä jää. tsemppiä!
...meillä syötiin vähän yli kaksivuotiaaksi yöllä. Ehkäpä siinä oli lohdunhakuakin (erosimme kun lapsi oli 1,5v)...totesin etten jaksa pitää unikoulua enkä jaksa kuunnella huutoa. Maitopullo hiljensi lapsen pian ja loppuyö meni hyvin. Vähitellen se sitten vaan jäi itsestään pois. Älä ota paineita - lapsi osaa itse lopettaa kun on siihen valmis :)
Voimia!
Laittaisko joku linkkiä siihen tassuttelu-unikouluun? Tai ap, googleta.
Yösyönnit sen sijaan loppui jo 1,5v iässä (poika lopetti itse), mutta heräilyt siitä huolimatta jatkui melkeen 4v ikään. Kokeiltiin huudatus ym. unikouluja, muttei ne auttaneet. Sitten luovuttiin toivosta ja vähitellen heräilyt ensin väheni ja lopulta loppui kokonaan. Yhtenä aamuna vaan tajusin, ettei poika ollut herättänyt kertaakaan.
miksi sun pitää herätä sitä antamaan?
Laita nokkamuki sänkynkulmaan niin että lapsi saa sen itse. Ottaa hörpyt ja jatkaa uniaan.